GuntherDW
Legacy Member
dJeez zei:Ik vind het ronduit belachelijk van talen zomaar als kindertaal te gaan bestempelen omdat hun syntax eenvoudig is. Er is ook wel wat degelijke soft geschreven in VB(.Net). Precies of de taal die je gebruikt doet ertoe, het is het resultaat dat telt. En ja, VB heeft zo zijn beperkingen en kàn slecht gebruikt worden (en ja, ik durf het zelf ook al eens Viezen Basic te noemen), maar dat belet niet dat het ook op een correcte manier benut kan worden. Net zoals je in C# pokkeslechte code kan schrijven, wat programmatie betreft ligt de eindverantwoordelijkheid bij de programmeur en niet zozeer bij de taal die je hanteert.
Ik heb trouwens maar 1x zelf VB gebruikt, in 't kader van een groepsproject op school omdat de anderen in de groep niets anders kenden (dat was VB3 denk ik - 't is al lang geleden...).
Zo zijn er ook behoorlijk wat die neerkijken op scripting talen (Javascript, PHP, Perl, Python ed meer), welnu die hebben ook hun nut, en kunnen inderdaad slecht, maar ook goed gebruikt worden. Dat hoeft daarom niet te betekenen dat je direct maar moet spreken over een kindertaaltje (dat is eerder iets als Logo in mijn ogen - maar zelfs dat taaltje heeft dan weer zijn nut om kinderen spelenderwijs wat logica bij te brengen). Ik vind het eerder getuigen van een gebrek aan respect voor anderen en een iets te groot aangemeten ego.
Viezen basic

Ik doe alles via zelfstudie (en boeken), want als ik da via het school moet gaan volgen kan ik nog lang wachten eer ik C/C++ kan

Ik heb nu ong 2jaar en 3maand ervaring me PHP (kleerde ENORM snel).
Nu ik stapsgewijs C/C++ aan het leren ben (kben eerder een voorstander van C dan voor C++
),moet ik wel zeggen da de syntax vrij veel overenkomt me PHP (mja, da is dan ook gebaseerd op C eh
)Mij zult ge nooit iets zien coden in VB, als ik het zelfs programmeren MAG noemen

ik heb toen ik nog klein was mij bezig gehouden me batch scriptjes in DOS omda ik ni beter wist, dees is dan uitgegroeid naar PHP, shell scripting en nu C/C++

Ma om eerlijk te zijn gaat C/C++ wa moeizaam, wa is een goei boek daarvoor?
mijn visie over OOP:
Zoals al aangehaald is in deze thread, OO in PHP is het meeste van de tijd nutteloos omda veel delen van een site uniek zijn.
Ik heb maar een aantal OOP delen in m'n "project", maar meestal gebruik ik geen OO omda ik toch meestal maar kleine dingen maak.
Als ik nog eens een grote site ga moeten coden (wa ik bezig ben tbh, ME OO
), ga ik zoveel mogelijk gebruik maken van OOP
.
. Alle kleine kantjes (hijacking, snelheidsleaks, ...) van php (& (my)sql erbijw rsch) kennen is echt nog vrij zwaar om te leren hoor, zelfs zwaarder dan een gewone programmeertaal aanleren vind ik
(vooral nie als ek vrij zwaar laat uitschijnen dat ik het beter vind zo voor het grootste deel van de applicaties).