mundug
Legacy Member
Beetje een reactie om wat te vergelijken hier in de States.
Ik heb een BFA opleiding gehad aan de Academy of Art in San Francisco en buiten de algemene kunst vakken heb ik ook specifieke video game vakken kunnen volgen, die onderricht werden door mensen die ook gewerkt hebben in de videogame industrie (Lucasarts, EA, Activision, tot voorkort Blizzard North en nog enkele dozijnen andere game developers zijn hier in een uur radius gevestigd en gekwalificeerd volk is dus niet moeilijk te vinden..). Die mensen weten dus specifiek wat bedrijven van een videogame opleiding verwachten. Bovendien komen die bedrijven ook naar de scholen om mee te werken aan de opleiding en te recruteren. Als student kreeg ik ook tickets voor GDC, Siggraph en rondleiding op de EA campus, studenten werk wordt ten toon gesteld en industrie mensen van over het ganse land worden overgevlogen om de tentoonstelling te bezichtigen.
Als afgestudeerde is het hier dus ook helemaal niet moeilijk om op zijn minst in contact te geraken met game studios. Als je hier dus in de buurt woont heb je zeker dus een stokje voor, het is ook geen uitzondering dat niet US Citizens aangenomen worden, maar om overgehaald te worden van Europa moet je je wel al bewezen hebben.
Start-ups zijn hier ook niet zo uitzonderlijk, er zijn veel veteranen uit de industrie aanwezig, die heel wat ervaring hebben en ook dus ook op cred van de investors kunnen rekenen.
Belgie is dus wel nog een behoorlijk stapje achter vergeleken met hier op gebied van game industrie ontwikkeling.
Ik heb een BFA opleiding gehad aan de Academy of Art in San Francisco en buiten de algemene kunst vakken heb ik ook specifieke video game vakken kunnen volgen, die onderricht werden door mensen die ook gewerkt hebben in de videogame industrie (Lucasarts, EA, Activision, tot voorkort Blizzard North en nog enkele dozijnen andere game developers zijn hier in een uur radius gevestigd en gekwalificeerd volk is dus niet moeilijk te vinden..). Die mensen weten dus specifiek wat bedrijven van een videogame opleiding verwachten. Bovendien komen die bedrijven ook naar de scholen om mee te werken aan de opleiding en te recruteren. Als student kreeg ik ook tickets voor GDC, Siggraph en rondleiding op de EA campus, studenten werk wordt ten toon gesteld en industrie mensen van over het ganse land worden overgevlogen om de tentoonstelling te bezichtigen.
Als afgestudeerde is het hier dus ook helemaal niet moeilijk om op zijn minst in contact te geraken met game studios. Als je hier dus in de buurt woont heb je zeker dus een stokje voor, het is ook geen uitzondering dat niet US Citizens aangenomen worden, maar om overgehaald te worden van Europa moet je je wel al bewezen hebben.
Start-ups zijn hier ook niet zo uitzonderlijk, er zijn veel veteranen uit de industrie aanwezig, die heel wat ervaring hebben en ook dus ook op cred van de investors kunnen rekenen.
Belgie is dus wel nog een behoorlijk stapje achter vergeleken met hier op gebied van game industrie ontwikkeling.

...n/o