Archief - BATTLE: 03: Fotografie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mistabeen

Legacy Member
BATTLE03
Fotografie

Omschrijving
Maak een foto waar het thema "groen" centraal staat, het is aan jou de keuze om te beslissen hoe je dit wilt laten overkomen. Er is toegelaten je contrast en lvls etc bij te werken in photoshop maar niks meer. Je hebt 2 volle dagen de tijd, dit lijkt me meer dan genoeg voor enkele fotos te nemen, de doelgroep is dan ook de digitale fotograaf. Deze zomer zullen we een langer lopende battle organiseren rond fotografie waardoor ook mensen die analoog werken kunnen deelnemen.
Polaroid is ook een optie.

Details
  • Thema: Groen ( eigen interpretatie )
  • Alleen lichte aanpassingen in photoshop zoals levels/brightness/contrast etc..
  • Max aantal inzendingen: 3
  • kwaliteit is een must, waar ligt de lijn hiervoor? Zorg gewoon dat je geen wazige webcamfoto met noise opstuurt.
Tijden
  • Einde Battle: Zondag 20uur
  • Start Votes: Zondag 21uur
  • Einde Votes: Maandag 20 uur
Votes
  • Iedereen mag voten
  • Puntentelling
    nr1 = 3 pt
    nr2 = 2 pt
    nr3 = 1pt
    Wie deelneemt aan deze battle krijgt automatisch 1punt (meerdere inzendingen krijgen geen extra punten)
Indien er nog vragen of opmerkingen zijn, laat maar komen.

Ideen voor andere battles zijn ook altijd welkom, gelieve die in een PM te sturen

Have fun

friggelke

Legacy Member
momenteel te druk ... :( kan nie meedoen.

In de toekomst miss meer fotografiebattles ofzo? :)

Mistabeen

Legacy Member
friggelke zei:
momenteel te druk ... :( kan nie meedoen.

In de toekomst miss meer fotografiebattles ofzo? :)
die zullen er zijn ja, maar ik probeer zoveel mogelijk afwisseling te brengen :)

blaZe

Legacy Member
dedju, heb net het gras afgereden.
Had ik het geweten had ik nog vlug een foto getrokken van me handen :unsure:

Mistabeen

Legacy Member
blaZe zei:
dedju, heb net het gras afgereden.
Had ik het geweten had ik nog vlug een foto getrokken van me handen :unsure:
ge trekt het gras uit de grond me uw blote handen ofzo? :unsure:
knap :)

tinbie

Legacy Member
Ooh! Groen :)
ik hoop een vis te kunnen fotograveren in de wijde open natuur ;p (= groen)

Mistabeen

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
Dus ik mag een purpere bloem (macro) trekken omdat voor mij groen gelijk is aan natuur?
das nu al iets te ver gezocht, iedereen moet het verband kunne zien, als ge gewoon een bloem trekt ga niemand da verband automatisch leggen.

Ikw as eerder aan het verwijzen naar de optie om bv een bekende politieker in beeld te brengen van Groen! :) of soortgelijke dingen.

Tsjernobyl

Legacy Member
toch verwarrend.
Dan moet je je foto al gaan verklaren. Want zoals jij mijn foto niet zou kunnen linken met groen, zou ik dat niet kunnen met jou politieker zonder dat je zou zeggend at hij van groen was.

Het is niet slecht bedoeld hoor, maar ik weet het liever nu dan wanneer ik de foto's post :)

Bram

Legacy Member
aha, ik ga eens meedoen...
sta der een minimum op megapixels? want ik hem slechts nen simpelen kodak mee 3.1 megapixels (droomt van Canon EOS 350D Digital Rebel XT met Canon EF 70-200mm f/4L maar geen centjes :()

Neuskeutel

Legacy Member
Om de spits af te bijten, mijn bijdrage.

Bewerkingen:
+Bijgesneden naar 2:3 formaat
+Grijs kader

Voor de rest is de foto zo uit de camera (Canon Powershot a620) gekomen.
Blurr effect bekomen door combinatie van f/2.8 en flits.

Als ik de tijd vind, probeer ik dit weekend nog iets minder "abstract" te fotograferen, maar met eindwerk is dat twijfelachtig.








ps: Die forumkleur doet er hier echt geen goed aan ze :sop:

edit: kader weg

Mistabeen

Legacy Member
alsk u een raad mag geven :p geef uw kader een andere kleur, want nu zwakt da uw foto verqschrikkelijk af ^^

orez

Legacy Member
moest ik nu eens mijn batterij van D70 al terughebben hé dan deed ik mee :(

orez

Legacy Member
SveltestSword zei:
aha, ik ga eens meedoen...
sta der een minimum op megapixels? want ik hem slechts nen simpelen kodak mee 3.1 megapixels (droomt van Canon EOS 350D Digital Rebel XT met Canon EF 70-200mm f/4L maar geen centjes :()

lol? waarom 350D en geen D70s of een Pentax? En dromen van een EF 70-200 f/4 ...

F4 !!!! dit is alles behalve deftig... mss eerst nog wat meer over fotografie lezen en studeren voor je een voorbarige droom hebt? ;)

droom liever over een 70-200 f/2.8 das al deftiger materiaal + zeker een 50mm lens minimum erbij ;)

ni da het ni "deftig" is, maar kspreek hier over de diafragma waarde hé.. f/4 is echt niet zo goed hoor.. enkel goed voor buitenfotografie, bij mooi helder weer ;)

Nuja mijn excuses voor de offtopic :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan