Archief - BEGINNER: Mijn wallpaperPLEASE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TAMBIMAN

Legacy Member
Dresse: "Die van u vindk nog wel ok, ogen zou ik wa meer naar onder en naar rechts plaatsen en de tekst meer in de stijl van de ogen doen. nu zit ge beetje met stijlbreuk tussen de twee imo."

Ik denk idd dat de compositie iets beter kan.
Over de letters: Ik kan er een soort flame-effect over verwerken? Ik had het liefst wel wit gehouden omwille van het contrast.

DeaDE

Legacy Member
mijn oge doen er zeer van, ik kijk er scheel op...
maar zit mss te lang op pc.. toch vink het sjiek!:)

TAMBIMAN

Legacy Member
Thx thaens :)

DeaDe: Ik denk dat ik de ogen iets te veel geblurd heb. Ik zal eraan werken om ze weer wat scherper te maken. (zal even duren, want dat daarvoor moet ik heel wat stappen terugnemen en herdoen)

Dresse: ik heb geprobeerd om meer een smokegevoel te leggen in de letters en slierten. Ik dacht dat dat wel bij de 'vurige' ogen zou passen. Wat denk je?

Nog tips en opmerkingen?

dresse

Legacy Member
nee, vind het nog altijd ni passend. zou eerder de ruwe brusherige kant opgaan, maak wa vlekken op bladen, zoek vuile papieren buiten, trek u behangpapier van de muren en scan da allemaal in en maak er brushes van in photoshop. Smijt die allemaal rond uw ogen en probeer zo naar een compositie te maken met die ogen als eyecatcher en daarrond brushwerk met de tekst in verwerkt...
just some ideas.
Er valt iets te doen met de ogen, maar die witte smokerige tekst zou'k wegsmijten...

FreDDy

Legacy Member
ik vind persoonlijk het contrast zwarten achtergrond met de felle witte letters iets te storen.
kzou eerst een kleur uit uw prent kiezen voor die letters

TAMBIMAN

Legacy Member
Dresse: ik snap u, en ik ga nadenken over de tekst. Maar ik denk niet dat ik met de brushes ga werken. Het is waarschijnlijk persoonlijk, maar ik heb het graag wat soberder, en de ogen die uit een eenvoudig zwart vlak opdoemen, dat vind ik wel iets hebben. (Less is more principe)


Freddy: Ik ga vanavond en morgen nog wat experimenteren met tekstkleuren en vormen.

Allen thx ft replies!

spectrious

Legacy Member
Past wel allemaal samen, beter resultaat. Mor kvind nie echt ne schone wallpaper.
Smaken verschillen, maar kzeg het er maar een keer bij. :)

LunchBox

Legacy Member
omdat jullie BEGINNERS zijn.. how obvious :ironic:

fototje importeren, filtertje erop, tekstje erbij en hup naar het forum voor feedback..

TAMBIMAN

Legacy Member
Om eerlijk te zijn, ik ben in mijn gat gebeten.
Ik had CHECK voor mijn thread gezet!

Met alle respect, ik ben misschien nieuw op het forum, maar niet als grafisch ontwerper. Deze ingreep komt niet alleen zeer pretentieus over, maar is ook beledigend. Net zoals uw denigrerend toontje.

Floyd

Legacy Member
Tambiman, je mag dan misschien een zelfverklaard ervaren grafisch ontwerper zijn, maar dit komt zeker niet tot uiting in je wallpaper. De "beginner" thread is helemaal niet denigrerend bedoeld (hoewel het zo overkomt als Lunchbox het uitlegt ;)), maar geschikt voor mensen die nog niet al te veel hebben aan de meestal erg kritische (tot afbrekende) commentaar die gegeven kan worden op een "CHECK".
Over je wallpaper: er zit totaal geen lijn in, geen enkel scherp punt, die ogen staan daar zowat ergens verloren. De tekst (games.telenet.be) en de omkadering ervan (de lijntjes enzo) is al een stuk beter dan in het begin - ook vrij scherp in vergelijking met de eerste versie. Maar de rest, waar het om gaat dus, vind ik helemaal niet goed afgewerkt of met kunde gemaakt.

TAMBIMAN

Legacy Member
Oké, Floyd. Daar heb ik tenminste iets aan.
Ik weet dat ik de ogen moet herbeginnen om ze scherper te krijgen, en dat zal ik doen ook. Nu heb ik vooral op compositie gewerkt. En nee, ik wil geen 3D overkill prent maken, ik hou daar niet zo van, ik heb het liever sober. Dus vind ik het prettiger om op foto 's te werken dan in een Lightwave compositie, zeker voor een wallpaper dat mijns inziens meer de rust vraagt die een eenvoudige 2D compositie kan bieden.

Featherfoot

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
Om eerlijk te zijn, ik ben in mijn gat gebeten.
Ik had CHECK voor mijn thread gezet!

Met alle respect, ik ben misschien nieuw op het forum, maar niet als grafisch ontwerper. Deze ingreep komt niet alleen zeer pretentieus over, maar is ook beledigend. Net zoals uw denigrerend toontje.


Imho kon ik aan uw wallpaper niet afleiden dat ge al langer grafisch ontwerper zijt. Dus ik moet lunchbox bij deze wel gelijk geven. En dat denigrerend toontje, ergens heeft Lunchbox gelijk, want de beschrijving klopt bij uw wallpaper.

TAMBIMAN

Legacy Member
Featherfoot: Dank u voor uw constructieve kritiek. Ik zal rekening houden met uw opmerkingen in mijn nieuwe versie.
Nog ernstige reacties?

Floyd

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
Oké, Floyd. Daar heb ik tenminste iets aan.
Ik weet dat ik de ogen moet herbeginnen om ze scherper te krijgen, en dat zal ik doen ook. Nu heb ik vooral op compositie gewerkt. En nee, ik wil geen 3D overkill prent maken, ik hou daar niet zo van, ik heb het liever sober. Dus vind ik het prettiger om op foto 's te werken dan in een Lightwave compositie, zeker voor een wallpaper dat mijns inziens meer de rust vraagt die een eenvoudige 2D compositie kan bieden.
Ik hoop dat je niet uit mijn commentaar afleidde dat ik WEL liever 3D overkill heb of zo. En dat je je vooral op de compositie hebt geconcentreerd is een spijtige opmerking, want aan de compositie is nog niet veel goeds op te merken! (zoals ik al bedoelde met "de ogen staan er maar verloren".
Dat je het sober wil houden is fantastisch, maar dat betekent niet dat je je onderwerp eender waar zet en de soberheid probeert te bereiken door de rest dan maar op te vullen met egaal zwart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan