Archief - BEGINNER: OberOhm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

OberOhm

Legacy Member
Heb wat zitten knutselen in Photoshop CS2, en wou mijn werkskes is laten zien.
Hopelijk kunnen jullie zich der in vinden.
Mijn dingskes staan op www.nmr-forum.be op de volgende link http://sopje.hosting-area.de/upload/showthread.php?t=218
Ik maak eveneens flyers, posters, sigs,forum- en weblayouts...
Als er mensen zijn die mochten opdrachtjes voor me hebben, aarzel niet om me een mailtje te sturen naar oberohm at gmail dot com:music:

Joeri

Legacy Member
1: Verkeerde prefix, ik zie niet in wat er 'photoshoot' is aan die dingen
2: Euhm...blijven oefenen, binnenkort komt er misschien iets uit dat wel een beetje deftig is...

orez

Legacy Member
uh? :s

Kom jij hier nu jezelf aanbieden, beetje reclame maken voor je eigen, terwijl je een volledig verkeerde prefix hebt (photoshoot?) en (no offence) werk komt showen, die nog slechter is dan het werk van een beginner?

Ik denk dat je met je bepaalde "kunsten" niet echt een opdrachten zal raken. Blijf oefenen, en kom over 2 jaar eens terug.

blaZe

Legacy Member
ik wou eerst heel mild zijn door te zeggen.

"u werkjes zijn nog verre van hun top, maar voor iemand van vermoedelijk jonge leeftijd zit er zeer veel potentieel in je en moet ZEKER blijven voortdoen."

ik dacht dus ECHT aan een 10-12 jarige to ik ietsje verder de info 30-10-1981 zag.
een mailtje ga ik nog niet sturen, mss eerder eens naar Geel of St.Truiden bellen.

Floyd

Legacy Member
Voor mij zit er echt niéts in die werkjes, ik vind ze zelfs lelijk. Als jij mensen kent die dit goed vinden en er zelfs voor zouden willen betalen, des te beter. Maar ik zou toch aanraden een beetje (veel) te proberen bijleren.
Zowel qua compositie, kleurengebruik (!) als typografie (ruw gezegd: hoe je je tekst presenteert) zit het volledig verkeerd. Blijf proberen, lees en kijk wat bij over die dingen en gooi het best over een andere boeg, want hiermee geraak je nergens volgens mij.

Neuskeutel

Legacy Member
:wtf: Die laatste "wallpaper":wtf:
Zet die eens een week lang als wallpaper, ik denk dat je dan zelf wel zult merken wat er fout is.

Poepoei

Legacy Member
D3C0Y zei:
wat is er in geel of st. truiden te doen ?
Lijkt me redelijk grof, maar ik denk die hij de psychiatrische instellingen bedoelt... :unsure:


Maarja, om toch een beetje ontopic te blijven, er is inderdaad nog veel werk aan, ik vind het allemaal niet zo mooi, eerlijk gezegd...

De eerste twee werkjes zijn ook nogal 'onscherp', om het zo te zeggen...
Bij het eerste bijvoorbeeld, daar valt het op dat die crosshair wel erg is uitvergroot... (Ik heb trouwens eentje gevonden die er heel erg op lijkt, en als je die gebruikt hebt was het wel een hele slechte keuze, die is al heel 'verhakkeld' op 355x405)

Ook die tweede met die hond is nogal rommelig, het lijkt daar ook alsof de achtergrond heel erg uitvergroot, en dat maakt het geheel ook al veel minder aantrekkelijk...

En over die derde kan ik niet veel zeggen, behalve dat ik 'm niet zo erg mooi vind, en dat die ook niet erg geschikt is als wallpaper, veel te druk als je het mij vraagt...

Blijven oefenen zou ik zeggen :)

Erinyes

Legacy Member
Tutorials vind ik geen goede leerschool. Ze zijn wel handig, maar het grootste deel van de onderwerpen gebruik je amper en als je ze dan toch nodig hebt, dan zijn er minstens 10 tutorials voor te vinden, die je in geen tijd het gewenste resultaat geven. Verspilde energie om ze te leren dus.

Wat je moet doen is je afvragen: waar wil je mee bezig zijn? Is dat flyers en affiches, zoek dan info over typografie, compositie, beelden (fotografie en illustratie), kleuren; die info kan zowel gevonden worden in boeken (Deslegte, de bib) als op internet. Wil je lay-outs ontwerpen voor websites, hang dan wat rond op webdesign forums (zelf dit forum heeft een subforum ivm webdesign) en hier ook weer: zoek info, internet, boeken...

Stap ook even af van Photoshop. Er bestaat ook nog zoiets als Illustrator en ik weet dat de overschakeling niet even vlot gaat, want het is volledig anders werken en denken, maar uiteindelijk is een combinatie van deze twee programma's een fantastische zaak.

Het klinkt misschien wel gigantisch om daar aan te beginnen, maar eenmaal je bezig bent en je merkt dat je het graag doet, gaat dat vanzelf. Je gaat spontaan uitkijken naar die dingen en je leert telkens bij. En ook hier kunnen we het cliché even bovenhalen: oefening baart kunst. Desnoods maak je een affiche/lay-out krak na. Je leert er zeker van bij (maar dan is het niet de bedoeling ze hier op het forum te posten uiteraard :p zie het als een persoonlijke oefening).

Veel succes!

Lo_fi

Legacy Member
True that. Misschien nog een kleine toevoeging:

Ga ook eens van die computer weg en probeer iets te doen met verf, potlood, stift, gevonden voorwerpen in combinatie met een scanner, fototoestel.. je zal zien dat dat veel leuker is dan simpelweg alle Photoshop-effectjes gebruiken.

enj0i^

Legacy Member
ik denk persoonlijk dat er nog grooooot verschil is tussen beetje prutsen (en behoorlijk mooie dingen "maken") met photoshop en in het echt met echte materialen iets kunnen. Voor dat tweede moet je toch meer artistiek zijn aangelegd :p

DJ_Trash

Legacy Member
persoonlijke reclame man man
dees is nu net NIET dep laats om te kome vertellen " ej ik maak da en da, als ge mij nodig hebt"...

dit forum is zowa de hoogste vlaamse concentratie grafisch talent en gij komt U hier zo opjakkeren :)

You've got his attitude, but not the skills of Mozart :p

dresse

Legacy Member
"de hoogste vlaamse concentratie grafisch talent" :rofl:

ni overdrijven eh.

Anendel

Legacy Member
Hmmm, misschien moeten we eens een opdracht verzinnen voor deze ijverige kerel.
Soit, je moet ergens beginnen. Met andere materialen leren werken, met je handen, papier, inkt, verf lijkt me veruit de beste methode; ook al bak je er in het begin niets van. Uit je fouten leer je tenslotte.
((
i know, het is niet evident; ik ben in feite ook 'omgekeerd' begonnen. Héél vroeger hield ik mij bezig met collages door allerlei beelden uit magazines te knippen en samen te plakken. Daarna kwam er een pc, en was het hoofdzakelijk photoshop. Nu, na een aantal jaar ben ik uiteindelijk en misschien wat laat met schilder-en tekenacademie. En hoewel ik nog zwaar suck en hier absoluut niets zal tonen, moet ik wel zeggen dat het mij al enorm veel geholpen heeft.
))
Of zoals ook al eerder aangehaald, gebruik eens iets anders dan alleen Photoshop. Verruim je geest en bekijk, analyseer en bekritiseer andere werken.
Tutorials kan je evt. als een middel gebruiken om tot een bepaald resultaat te komen, maar laat het geen doel zijn.
ps: niet opgeven na de eerste golf van kritiek.. en mooie avatar :p

Bram

Legacy Member
ff opmerking: tutorials hemmen volgens mij wel enig nut, ik zen zelf nen relatieven beginner en tut's lezen heeft mij toch een hele hoop geholpen... Het is inderdaad loos om nen tut klakkeloos te volgen en dan gewoon te kunnen zien "ah tiens tiens, ik kom hetzelfde uit" wat beter is, is de tut lezen, maar er u eigen draai aan geven en zo nen nieven techniek leren... Da heeft mij in ieder geval wel geholpen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan