Archief - CHECK: SprynxFusion Productions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprynxky Man

Legacy Member
Zoals sommigen mss al weten, maak ik samen met een hele hoop maten amateurfilmpjes in onze vrije tijd. Ik heb het eerste hier ooit eens gepost, maar dat topic is toen gesloten (God mag weten waarom), dus hier dan maar een definitiever topic. Bedoeling is dus dat ik hier info post rond onze filmpjes en dat mensen tips kunnen geven en kunnen posten wat ze goed/minder goed vonden.

2 bemerkingen :
- hou in het achterhoofd dat het amateurfilms zijn, gemaakt door mensen zonder enige opleiding of voorkennis van filmproductie. We zijn gewoon filmfreaks die amateurfilmpjes maken. Tips zijn altijd welkom (graag zelfs), gezaag en reacties als 'het suckt', niet.
- sommigen zullen ons eerste filmpje mss al gezien hebben. Trek daar geen conclusies uit, we vinden het zelf ook sucken. Zoals al meermaals gezegd, was dat een eerste oefening voor onszelf en hebben we daar niet veel moeite in gestoken. Spoedig staat Recoil online (ons eerste echte filmpje), dus wacht tot dan om een oordeel te vormen.

En verder natuurlijk : enjoy, want dat is eigenlijk de enige reden waarom we het online zetten, zodat sommige mensen er toch plezier aan beleven om het te bekijken.

Ons tweede filmpje (Recoil) is inmiddels af en zal spoedig online staan. Tot het zover is, kan je de trailer al bekijken.

url : http://www.SprynxFusion.be

dresse

Legacy Member
kon ge ni ff wachten met posten tot de film ook echt online staat...
nu moeten we die trailer checken ofwa? ...

edit: in elk geval, alsk de trailer zie krijg ik in de verste verte geen goesting om de film te gaan zien... dus in da opzicht is em al ni geslaagd. Ge weet ook totaaal ni over wat de film gaat gaan, behalve dan dat er in geschoten gaat worden...
En zoals in vorig filmke, als ge geen engels kunt, doet u film dan int nederlands. Tis ni omdat toevallig amerika de meeste films maakt da films ook noodzakelijk engels gesproken moeten worden eh. het komt heus ni professioneler of stoerder over ofzo, het enige wa het doet is u filmkes nog verder afbreken...

grandmasterL

Legacy Member
mmmh..
zoals dresse al zei: het engels klinkt heeft een vrij zwar Duits accent

Ik zou als ik u was een zware kleur correctie er opsmijte want g ziet iets te hard da het standaard kleurtemeratuur is van amateur camera (kleur correctie verhelpt da al snel..

kzou ook in uw volgende project mss meer close-up gebruike..tzijn vrij saaie medium en fullshots achter elkaar (kweet tis ne trailer maar toch)

dan zou ik in uw volgende project ook meer rekening houden met actie lijnen van uw acteurs (er is een shot as er iemand een granaat gooi maar het lijkt eerder aslof die aant volleyballe is en de bal gegslaat)..

tis ook ni echt gemonteerd als een trailer: meestal bestaat een trailer uit een 4 tal shots die algemene sfeer scheppen van uw film, dit zijn meestal llangere full shots. Na deze gebruikt men meestal veel korte en snel gemonteerde shots op een snelle muziek door spanning creeert.. een een voice-over legt een korte verhaal lijn uit. Als laatse shot een lang meestal zoom uit van als afsluiter.

Allesins beter as die ninja die in de duine een beetje aanr ravotte ware (kdenk toch da da van jullie was..)


grtzz

Mistabeen

Legacy Member
- spreek Nederlands ipv Engels -_- da zou alles al heel wa verbeteren
- zorg da ge een deftig script hebt, dus da het meer is als: een plek word overvallen door een groep terroristen en dan maar beginne schieten, de gemiddelde film met steven segal of chuck noris heeft nog een betere verhaallijn dan deze film(aan de trailer hier te zien zit er niks, nul, noppes in van verhaallijn)
- Als ge dan echt een film wilt maken, zorg dan dat ge deftige acteurs hebt, ga eventueel bij amateurtoneelverenigingen langs, of zorg ervoor dat uw "acteurs" teminste gemotiveerd zijn, want dit is zonder meer de eerste keer in mijn leven dat ik zo een bende levenloze zombies zie meespelen in een film (zelf de gemiddelde zombiefilm heeft meer leven dan dit) soms lopen ze er maar bij van: jebus christ wa doe ik hier, ik maak me hier compleet belachelijk
- Doe research, tis hier nu toevallig over een swat team, alsk die trailer zo bezie doe het me eerder denken aan een bende cs'ers me paintballguns.
ik geef nu maar een klein voorbeeld uit de trailer: swat team komt binnen langs een deur, de eerste stapt door de deur en de 2e krijgt al direct de deur tegen zen neus (en laat ons dan vooral niet vergeten hoe levensloos ze daar komen binnengestapt)

Sprynxky Man

Legacy Member
Ik snap niet dat jullie problemen hebben met dat engels. Het enige engels dat je hoort in de trailer wordt gesproken door iemand die in noord engeland geboren is (de streek waar Sean Bean vandaan komt) en daar vrij lang gewoond heeft, met andere woorden, die kerel zijn moedertaal is engels en hij spreekt dat erg goed (één van de redenen waarom we het in het engels maken).

@grandmasterL : wat bedoel je met die actielijnen?

Ivm de montage als trailer : I know, maar ik had niet veel tijd om aan de trailer te besteden, dus heb hem maar snel op een half uurtje in elkaar gestoken. Bovendien kunnen we zelf geen muziek maken en de muziek van een trailer is meestal net erg snel en afwisselend, waardoor niet veel bestaande nummers in aanmerking komen. In't kort : bij gebrek aan trailermuziek, is het niet evident om een typische trailer te maken.

Sprynxky Man

Legacy Member
Mistabeen zei:
- zorg da ge een deftig script hebt, dus da het meer is als: een plek word overvallen door een groep terroristen en dan maar beginne schieten, de gemiddelde film met steven segal of chuck noris heeft nog een betere verhaallijn dan deze film(aan de trailer hier te zien zit er niks, nul, noppes in van verhaallijn)
Dat hebben we zeker, enkel wordt er in de trailer niet veel over gezegd.

Mistabeen zei:
- Als ge dan echt een film wilt maken, zorg dan dat ge deftige acteurs hebt, ga eventueel bij amateurtoneelverenigingen langs, of zorg ervoor dat uw "acteurs" teminste gemotiveerd zijn, want dit is zonder meer de eerste keer in mijn leven dat ik zo een bende levenloze zombies zie meespelen in een film (zelf de gemiddelde zombiefilm heeft meer leven dan dit) soms lopen ze er maar bij van: jebus christ wa doe ik hier, ik maak me hier compleet belachelijk
- Doe research, tis hier nu toevallig over een swat team, alsk die trailer zo bezie doe het me eerder denken aan een bende cs'ers me paintballguns.
ik geef nu maar een klein voorbeeld uit de trailer: swat team komt binnen langs een deur, de eerste stapt door de deur en de 2e krijgt al direct de deur tegen zen neus (en laat ons dan vooral niet vergeten hoe levensloos ze daar komen binnengestapt)
We spelen het zelf, da's net het leukste aspect van het hele proces.
Zoals ik al zei, is het een hobby. En aangezien we het zelf spelen, is dat net teken dat we wel gemotiveerd zijn.
Dat sommige mensen ongemotiveerd overkomen, is in deze film de bedoeling en deel van de character development, maar dat zie je pas in de volledige film. Het feit dat die ene die deur openknalt en dat die tegen de tweede vliegt, is eigenlijk net een leuk detail. Als de terroristen binnenkomen, zie je de leider van de terroristen de deur beleeft openhouden voor de rest. Bij het ct team net het omgekeerde. :)
Enfin, je zal het wel snappen als je de totale film ziet.

Trouwens : je vergelijking met cs'ers doet mij deugd, aangezien de film begonnen is met het idee 'laten we een rondje counterstrike spelen', maar gaandeweg is er een gans verhaal rond gegroeid. De kern van de film is echter nog steeds een team terroristen vs een team counter terroristen en blijkbaar herkennen mensen die vertrouwd met counter strike zijn, de sfeer toch in de film, wat toch een teken is dat we geslaagd zijn om die sfeer te creëren.

Maar nogmaals : hou in het achterhoofd dat het maar amateurfilm is, een hobby. Als ik sommige commentaren lees, is het precies of men verwacht A-film kwaliteit.

Mistabeen

Legacy Member
Sprynxky Man zei:
Trouwens : je vergelijking met cs'ers doet mij deugd, aangezien de film begonnen is met het idee 'laten we een rondje counterstrike spelen', maar gaandeweg is er een gans verhaal rond gegroeid. De kern van de film is echter nog steeds een team terroristen vs een team counter terroristen en blijkbaar herkennen mensen die vertrouwd met counter strike zijn, de sfeer toch in de film, wat toch een teken is dat we geslaagd zijn om die sfeer te creëren
persoonlijk zou ik een vergelijking met cs nie meteen positief zien, en ik had het niet zozeer over de sfeer van counterstrike maar eerder op het typische rush and shoot gedoe

blaZe

Legacy Member
Zoals sommigen mss al weten, maak ik samen met een hele hoop maten amateurfilmpjes in onze vrije tijd. Ik heb het eerste hier ooit eens gepost, maar dat topic is toen gesloten (God mag weten waarom), dus hier dan maar een definitiever topic. Bedoeling is dus dat ik hier info post rond onze filmpjes en dat mensen tips kunnen geven en kunnen posten wat ze goed/minder goed vonden.

ne check komen vragen over iets dat nog moet gepost worden...
zelf bepalen of een thread "definitief" gaat zijn...
wetende/toegeven dat u eerste filmpke suckt maar reacties als "tis slecht, ent suckt" wilde niet horen...
elke commentaar van kritiek steeds herleggen en soms heel onterecht... (zoals)

die in noord engeland geboren is (de streek waar Sean Bean vandaan komt) en daar vrij lang gewoond heeft, met andere woorden, die kerel zijn moedertaal is engels en hij spreekt dat erg goed
iemand van Brugge spreekt ook nederlands maar laat hem iets inspreken in een licht dialect en half belgië verstaat er ook niets van.

kort gezegd: noord-engels is daarom geen correct/duidelijk engels.

I know, maar ik had niet veel tijd om aan de trailer te besteden, dus heb hem maar snel op een half uurtje in elkaar gestoken.

wetende dat ge afgekraakt werd bij u eerste filmpje, zou dan het lampje van je gezond verstand niet eerst branden en ervoor zorgen dat u trailer inorde is voor je post?

neen, weer zo hyperactief CS'rken dat dolenthousiast is en al begint te spammen zonder nut.

waarom post ge anders een thread om een filmpje te checken maar eigenlijk ons een voorlopige/armzalige/snel in mekaar gestoken trailer voor...
het moet immers een PREVIEW geven van je film...

Dat hebben we zeker, enkel wordt er in de trailer niet veel over gezegd.
nieuwe regel naar producers toe? als je trailers maakt - toon niet het beste en toon zeker niet waar het verhaal over gaat.

neen, toon enkel de saaie filosofische dialogen en een romantische scene wanneer het een actie film is...

Als ik sommige commentaren lees, is het precies of men verwacht A-film kwaliteit.
als je afkomt met sprynx fusion productions... tja...
je vraagt kommentaar, slik die dan ook.
kan je niet aan alles tegemoet komen omdat je het doet op amateur basis - fine maar noteer het nog steeds en "probeer" op bepaalde punten een oplossingen te vinden.

blaZe

Legacy Member
- dat met die deur lijkt niet opzettelijk maar echt een fout... (want dan zou den 2e doen alsof die tegen zijn neus krijgt en de rest tegenhouden...)
- ze lopen idd heel ongemotiveerd binnen...
- voor een deuropening springen, kijken waar je naartoe moet springen en gelijk schieten is a no no - spring, vooruit bijven kijken, schieten en dan blindelings terug opzij springen.

u vijand is het grootste gevaar, niet het risico op een slechte landing als je opzij springt...

-alles in je trailer wilt uitschijnen dat je een 'serieuze' actie filmpje wilt maken, zorg dan dat je acteurs geen grijnsje/lachje hebben als dan in beeld lopen.

-door een gang lopen en achter je checken is ok, maar laat ie dan niet omhoogkijken in de hoek van kale gang waar niets te zien is buiten enkele spinnewebben.

-waar ze die persoon met de loop onder shot hielden, had pas na 2 keer te zien door dat het zo was.
die kerel grijnst een beke en kijkts eens links/rechts.
het eerder van grijnzen, loop ertegen en dan een beetje ontmoedigd richting loop kijken.
hier ontging het me compleet...

-een granaat of bom gooi je aub niet weg alsof je aan het kogelstoten bent...

dat laatste shot waar die persoon zich omdraait en schiet met zijn M4? :niceone:
dat vond ik super alsook die zijwaarste sprong. (2 laatste shots dus.)

sorry voor het afgekraak, het uiteindelijke filmpje ga ik mss wel bekijken omdat ik hoop beter te zien. (zeker als je zegt dat de trailer niet echt respresentatiev is.)

wel een dikke chapeau voor hetgeen je er al hebt ingestoken op vlak van tijd/locaties/materialen/effecten.

dus zeker niet stoppen met maken van maar probeer tussen het gezeik de nuttige feedback te vinden en stop met

jamaar...
i know maar...
de bedoeling was...


edit: fuck de fouten, al een paar lange werkdagen en korte nachtrust... :(

Bolteh

Legacy Member
Tevens is het aangeraden (imho) om aan kleurcorrectie te doen om een sfeer vast te leggen.. Overdreven voorbeelden zijn Japanse films die volledig in 1 kleurpalet uitgebracht worden..

Kleurcorrectie en saturation aanpassingen kunnen van amateurbeelden nog vrij professioneel-ogende beelden maken.. Het enige dat ik zie van echte bewerking, is een vrij basis-montage..

Het is overall een leuk idee, en de kunde in het deftig film-maken zal wel komen.. Maar op de moment is het heel basic.

Piru

Legacy Member
Over het algemeen is de regel dat de trailer beter is als de film, en niet andersom, dat is dus een foutje dat je maakt. Zoals iemand eerder al zei kan je met een simpele kleurcorrectie je videobeeld al opwaarderen naar een semi-professionele kwaliteit. Je beschikt over after effects, gewoon een stom low budget truuksken kan al zijn om uw film de dupliceren in uw timeline, die op elkaar te laten staan en de bovenste laag blending mode "overlay" laten gebruiken. Nu ik vind een aantal kritieken terecht; maar het gaat over een trailer van een amateurfilm. We zijn als kijker gewoon te hard verwend dezer dagen. Post de full film dus zeker en vast een van de dagen, het lijkt me dat jullie best veel tijd erin hebben gestoken en dus ook recht hebben op de full view voor we jullie neerhalen :P

Nog een kleine waarschuwing: in de film wordt geprobeerd een stoer kickass team te representeren. Dit doe je best niet door ze te stoer te laten spelen aangezien dit heel ironisch en lachwekkend overkomt ;) Zeker met die grijnsende bodyguards van de leider :P

Sprynxky Man

Legacy Member
Kan iemand die wat met kleurcorrecties vertrouwd is, mss eens een link posten van een site met uitleg/info daarover?

Recoil is reeds gerenderd en daar ga ik niets meer aan aanpassen, maar voor ons volgende project zou ik daar wel meer over willen weten zodat er dan gebruik van kan maken.

En mss nog één ding ivm trailers hedendage : ik spreek mss voor mezelf, maar ik hou niet van de evolutie dat trailers beter worden dan de film en dat men vaak al veel (te veel) van het verhaal prijsgeeft in de trailer. Ik ben daardoor al meermaals bedrogen uitgekomen. Ook heb je vaak dat je trailers ziet met prachtige muziek en dan hoop je die in de film te horen, maar nope, de soundtrack zelf blijkt dan vrij saai te zijn. Vandaar dat ik in onze trailer eigenlijk zo weinig mogelijk van het verhaal heb gezet (enkel de hele algemene situatie). Mss iets te weinig, inderdaad. Maar je weet nu iig waarom. ;)

Bolteh

Legacy Member
Een site kan ik di direct geven, maar de beste voorbeelden die ik kan geven zijn band of brothers en saving private ryan.. Ik heb shots gezien zonder kleurcorrectie en die hebben echt geen gevoel.. Maar later hebben ze wel zwaar aan de saturation zitte prutsen en een lichte groen-bruine overlay om het effect te krijgen van de grauwe oorlog..

Ook belangrijk is aan de helderheid en contrast prutsen.. Jullie filmpjes zijn te licht opgenomen (echt het handycam effect, wat niet echt overkomt voor zo'n filmproject), hierbij kan het aanpassen van de helderheid en contrasten veel verbetering bieden.

Edit: In de hedendaagse trailers gebruiken ze beste momenten van de film, zo gemonteerd da het een explosief geheel wordt.. MAAR ze vertellen wel nog altij de basis van het verhaal zodat mensen zich aangesproken voelen door zowel de beelden en het verhaal.. Bij u zijn het gewoon shots (lange shots :/) die infeite niks over het geheel zeggen..

Indy

Legacy Member
Sprynxky Man zei:
En mss nog één ding ivm trailers hedendage : ik spreek mss voor mezelf, maar ik hou niet van de evolutie dat trailers beter worden dan de film en dat men vaak al veel (te veel) van het verhaal prijsgeeft in de trailer. Ik ben daardoor al meermaals bedrogen uitgekomen. Ook heb je vaak dat je trailers ziet met prachtige muziek en dan hoop je die in de film te horen, maar nope, de soundtrack zelf blijkt dan vrij saai te zijn. Vandaar dat ik in onze trailer eigenlijk zo weinig mogelijk van het verhaal heb gezet (enkel de hele algemene situatie). Mss iets te weinig, inderdaad. Maar je weet nu iig waarom. ;)

Een trailer moet mensen aanzetten om te gaan kijken naar je film.
Denk je dat je meer mensen naar je film gaat lokken met een trailer die nix laat zien?

Je gaat toch ook gaan solliciteren met je beste werk?

Sprynxky Man

Legacy Member
Je hebt gelijk hoor en ik snap volledig waarom men het doet, enkel vind ik het soms spijtig dat de echte film dan wat ontgoocheld omdat je verwachtingen te hoog waren.

Ik ben ondertussen ook aan After Effects geraakt (tot hiertoe werkte ik enkel met premiere en photoshop). Ik ga daar af en toe eens wat mee prutsen de volgende weken.

dresse

Legacy Member
een check voor een filmke dat reeds gerenderd is maar nog niet online staat en waar ge ook niets meer aan gaat veranderen...
de threads worden hier steeds nuttiger :p.
Leer uit de commentaar die ge krijgt en pas die kleurkorrecties nu al toe op u film. Da half uurke renderen zal er nog wel afkunnen zeker... hij kan er alleen maar beter van worden. En ge wilt toch ne goeie film maken? of ni?

enfin, over die trailers... ik denk niet dat het de filmmakers iets kan schelen dat gij bedrogen uitkomt. Ge hebt betaald voor het ticket dus het was een geslaagde trailer. Maar als gij al uitgaat van het idee van "ik ga men trailer minder goed maken dan de film want ik wil niet dat mijn publiek bedrogen uitkomt..." dan zijt ge wel verkeerd bezig imo :)

Sprynxky Man

Legacy Member
dresse zei:
een check voor een filmke dat reeds gerenderd is maar nog niet online staat en waar ge ook niets meer aan gaat veranderen...
Ik kan het perfect nu al online zetten, maar we zetten het pas online na de premiere. Bovendien kan ik het niet snel nog aanpassen, want ik heb het deze week megadruk met studies en volgende week moet ik geheropereerd worden aan mijn arm (vorig jaar gebroken, slecht geopereerd) en daarna ga ik een hele tijd bijna geen pc kunnen gebruiken, laat staan monteren.

Eigenlijk is het niemand zijn zaken, maar dan weet je waarom ik aan dit filmpje niets meer ga veranderen. ;)

Mistabeen

Legacy Member
ook al benk geen al te grote fan van de voorgaande projecten :p verveling heeft me er toch tot gedreven dit te bekijken, kga hier dus ff de dingen opschrijven die me opvielen tijdens het bekijkeen :p kzal dus eerst alles in chronologische volgorde opnoeme en dan een samenvatting geven :p

- crappy teeksteffecten
- weeral dat engels -_- plz, stop daarmee, tis nie omda er 1iemand in uw groepke zit da van Engeland is dat de rest ook engels moe klappen, hou het aub bij nederlands kplzthxbyebye
- ooit al gehoord van een statief? ge ga me toch nie zeggen dat er een satief is gebruikt int begin bij die jeeps dat daar rijden en als ge meedraait
- die sniper zet daar een soort van verrekijker ofzo op, sinds wanneer doet een sniper dat? is da nie de taak van de spotter :unsure:
- tot nu toe qua lichaamstaal is dieje me zijn rood shirtje en dieje mme zijn cammo shirt het beste, de rest staat er maar wa te staan, straals ook niks uit
- Counter T = Speciale interventie eenheid = zwaar getrainde agenten = legen hun vingers tegen de zijkant van het wapeen en nie op de trekker om "ongelukjes" te vermijden
- search and destroy? kuch, amai das ook de eerste keer dak da hoor van zo een eenheid
- waarom gaan die daar open en bloot voor da gebouw staan :unsure: mss nog een paar fluo pakskes aandoen om nog wa meer de aandacht te trekken :unsure
- rush rush rush door een open plek als er iemand word neergelegd door een sniper :unsure: slim, slim kuch
- mmmm mmmmmm mmmmm, een interventie eenheid me granaten :unsure: kan nie misgaan he
- fout in uw tijdslijn, int begin ziet ge die ene CT me een petje op als ze uitstappen, als ze binnen het gebouw komen pakt ze da petje van een lijk.
- sinds wanneer als ze een flashbang smijten zette ze rustig hun geweer tegen de muur, en gaan dan rustig open en bloot int midde van de gang staan
- ooooh puhlease -_- hij hoort een lichte tik van een zaklamp da wordt neergelegd, zonder dat hij weet wie er staat in die kamer, en waar ze staan, springt hij en schiet hij direct raak -_- i mean, come on
- trek alle draadjes los van de bom en ze werk niemeer :unsure: origineel, kuch, kuch -_-
- vanaf de you're getting paid for this zin begint het verhaal helemaal vreemd te worden, onlogisch, slecht, etc....
- get out of here you geek.... sorry maar,nee, echt niet -_-

conclussie: tis allesinds al beter dan de vorige projecten, maar aub zoals voordien al gezegd is geweest

- BETER VERHAAL, steek er wa meer wwerk in, zorg da het deftig in elkaar zit
- GEEN ENGELS, probeer het eerst eens int nederlands aan te pakken, denk dat de "acteerprestaties" al veel beter gaan zijn als ze zich kunnen concentreren op hun rol oipv hun engels
- Betere montage
- eens iets anders dan de stoere hardcore though guy shit, ge kunt gerust iets me geweld of spanning maken zonder dat ge al die steven segal rommel daartussen moe smijten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan