Archief - CHECK: "The Car" 3D model

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Ik ben gisteravond aan mijn eerste 3D model ooit begonnen. Het gaat veel vlotter dan verwacht, en het ziet erg goed uit vind ik.

De auto is er een uit een oude horrofilm van '77, een custom gebouwde wagen. Er was bijzonder weinig over te vinden, dus ben ik begonnen met modelleren op aanzichten van de speelgoedversie. Foto's van de echte wagen vind je hier: http://i3.tinypic.com/wlc1h0.jpg

Commentaar is altijd welkom (pics zijn zonder turbosmooth, deze gaat in een game als lowpoly model). Wagen is uiteraard nog niet af.







SideShow

Legacy Member
Hey, als je dit kan makan als eerste 3d model ben je echt goed, zelfs al is het met een tutorial.
Het is altijd moeilijk om zulke wips echt te beoordelen om dat je 1001 kanten uitkunt, maar in dit stadium zie ik niks verkeerd aan je mesh

Skizzy

Legacy Member
Xoliul zei:
Ik ben gisteravond aan mijn eerste 3D model ooit begonnen. Het gaat veel vlotter dan verwacht, en het ziet erg goed uit vind ik.

De auto is er een uit een oude horrofilm van '77, een custom gebouwde wagen. Er was bijzonder weinig over te vinden, dus ben ik begonnen met modelleren op aanzichten van de speelgoedversie. Foto's van de echte wagen vind je hier: http://i3.tinypic.com/wlc1h0.jpg

Commentaar is altijd welkom (pics zijn zonder turbosmooth, deze gaat in een game als lowpoly model). Wagen is uiteraard nog niet af.








Wow, very nice voor de eerste keer!
(Kun je de '.th' uit de links halen? nu moet je dat handmatig doen want anders zie je alleen de thumbs)

Cheers

Reinhart

Legacy Member
Voor de eerste keer ziet dat er zeer goed uit. Keep up the good work!

Xoliul

Legacy Member
Bedankt voor de comments! Ben er erg tevreden van, net nor wat fouten in e zijkant weggewerkt, enkel de hoeken van het dak heb ik al 5 keer geprobeerd, maar is er geen verbetering in te krijgen.

Ingame zit hij er ook wel goed uit:

(voor de reflecties gefixt waren)

Ben van plan er goeie renders van te maken, maar renderen zelf ga ik toch ook wel nog wat onderzoek naar moeten doen ;)

en Skizzy, ik snap niet wat je bedoelt, die links linken toch meteen naar de grote fotos ? Of is dat omdat ik Firefox gebruik ?

Xoliul

Legacy Member
Ok, model is zo goed als af, hier wat renders met wat meer geavanceerde settings:

carrender14ut.gif


carrender26dx.gif


Die laatste render is niet helemaal naar mijn zin. Ik wil een gloed in de koplampen (omnis doen rare dingen), en de belichting moet meer van boven komen, zo een stoffig wit licht dat op de auto ligt. Ben nog aan het zoeken hoe ik dat bekom :)

dresse

Legacy Member
"stoffig wit licht" kunt ge met ne procedural. 'incidence angle' geeft goe daarvoor, naargelang u object dan meer schuin staat heeft da een andere kleur... als ge dan zorgt dat die kleur wit is is da just stof... (weet ni ofda hetzelfde noemt in u prog, in lightwave noemt da zo...)

Gerritn

Legacy Member
Die gloed in de koplampen kun je op deze manier verkrijgen:
3DS Max Glow tutorial
Ben niet zeker of dit de beste manier is, want ben niet zoveel met 3D bezig, maar het is een manier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan