Archief - CHECK: WIP frog

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem0

Legacy Member
kleine update weer.

het heup gewricht afgewerkt. ben wel niet gelukkig met de 'borstplaat' maar die is zo niet echt zichtbaar normaal gezien.

frog43.jpg


nu alles een deftige naam geven. want het is tube and plane and box van 01 tot 30. zodat het gemakkelijker te animeren is.

@robken. ik ga je vanavond toevoegen op msn. tis wel een 3dsmax model. kweeniet of ge met die software werkt voor te riggen ma ik ga je hulp echt wel nodig hebben denk ik.

Ook heb ik het gevoel dat het model al kweenie hoe zwaar is voor mijn pc.
specs 4400x2 7800 gt en 1024 xll corsair ram.
uit mijn prille ervaringen leer ik dat als je bones etc gaat aan toevoegen dat het nog eens zo zwaar wordt.

groeten.

ps vantweekend geen bier ende alcohool voor mij maar tekene tekene tekene. :)

Holy Paladin

Legacy Member
mja hoeveel polygonen is het? zet al u meshsmooth modifiers op 0 iterations, en zet render iterations op 2 (alst op 2 moet)

ook een klein trucske dat ik eens heb bedacht is uw 100 frames terug te draaien naar 2 of 3 frames, dan met autokey zet ge iterations op 0 op frame 0, 1 op frame 2, 2 op frame 2
met de next frame hotkey kunt ge zo direct de smooth zien in viewport zonder te renderen, maar zonder teveel tijd te verliezen met meshsmooth aan te zetten enzo :)

Anoniem0

Legacy Member
serieus??? ge kunt da aanzetten als het moet renderen.
:$
ik ben een max noob..:)

hoe berekende die polys feitelijk?

Holy Paladin

Legacy Member
als ge rendert staat erop hoeveel faces het heeft
ge zou de polycounter kunne gebruiken maar niet als render iterations opstaat natuurlijk

Anoniem0

Legacy Member
kleine update.

deze keer een klein filmpje. 3 seconden 1mb groot.
moest 2 uur renderen daarmee het zo een klein kikkertje geworden is.
dus het formaat van mediaplayer niet te groot zetten of je hebt kwaliteitsverlies.

groeten
allah

http://www.3dmagic.be/frogmovie3.avi
ps: het is in cycle dus ge kunt loopen.

PoMpElSiEn

Legacy Member
eel goe bezeg (y)

echt prachtig modelwerk vind ik imho, kvind exotische kikkers zalig :)

The recycleload

Legacy Member
Zeer mooie moddel alleen de ogen zijn wat "leeg".
en bij die sprong is de overgang van gestrekt in de lucht naar terug gewoon op de grond te snel. voor de rest:niceone:

Anoniem0

Legacy Member
ja I f*cked up met die sprong.
op een paar frames keert hij zelfs terug in de sprong. maar 2 frames ma toch.
ge ziet een kleine hapering als hij in de lucht zit ook. en voor hij springt gaat zijn rechter achterpoot door de vloer.

ma ik ga nekeer een mega animatie doen van 20 sec of zo

bedankt voor advies :niceone:

Robken

Legacy Member
't model is wel cool.

de animatie kan beter...
waarom laat je je camera bewegen? dat zorgt enkel maar voor extra verwarring bij de kijker, omdat hij niet weet waar hij naar moet kijken. NIET DOEN dus.

de sprong is schokkerig, het is net alsof hij midden in de lucht wordt tegengehouden door iets.
het is ook allemaal te plots, je bereidt de kijker niet voor op iets...voor je het beseft hangt hij in de lucht. je moet de kijker laten weten dat er iets gaan gebeuren, anticipatie is 1 van de mijlpalen in de animatie.

Anoniem0

Legacy Member
ja je hebt gelijk. het draaien van de camera was geen goed plan.
het tegenhouden in de lucht krijg ik er niet meer vantussen.
ma ik wou hem direct laten springen want nen kikker doet da zo plots.
zo ineens pats en hij is weg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan