Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ervaring?sn!pe zei:En ivm syntra: das de grootste brol dat er bestaat. Zowel de inhoud van de cursus als de interne organisatie.
sn!pe zei:Zo'n zaken leer je idd beter op jezelf. Een school kan je op weg helpen... meer niet.
En ivm syntra: das de grootste brol dat er bestaat. Zowel de inhoud van de cursus als de interne organisatie.
Macdude zei:ALLES hangt af van uwe docent.
Ik volg deze cursus omdat ik niet de discipline heb om dit zelf thuis te doen.
Ja, jammer genoeg wel. Was syntra antwerpen btw.GenesisX zei:Ervaring?
)Leg een portfolio voor, en als je er nog geen hebt dan weet je wat jou te doen staat. Zowiezo ben ik van mening dat je zelfs mét een diploma nog niet alles kunt weten, een (hogere) opleiding is meer een leidraad dan een bewijs van kennis.koebeest zei:Even een oude thread uit het slijk halen. Ik heb al door dat je sommige dingen beter in zelfsstudie doet maar vaak vragen bedrijven dat je wel degelijk een hogeschool opleiding hebt gevolgd voor bijvoorbeeld programmeren. Zelfstudie is dan dus niet echt een oplossing , want je hebt dan geen diploma in de hand. Hoe los je dat dan op? Leer je dan alles in zelfstudie en doe je ergens bepaalde examens mee om je te bewijzen van kunnen? Of hoe zit dat juist?
Thx!
Jens
Dx-Solutions zei:Heb ik gedaan, ondertussen zet ik het hier ook nog eens
Webmaster expert:
xHTML - CSS (w3c valid, strict / css shorthand code tot in de puntjes)
PHP (alle basis, werken met functies, loops, arrays , includes, database connecties, sql)
phpmyadmin
Flash actionscript
Javascript
Hosting, wat is een webserver, een webaccount, werken met direct admin
dan wat info over cms programma's (drupal, wordpress ...)
Dat is zowat het programma in grote lijnen.
)
)
Er zijn maar weinig vragen die niet beantwoord werden op het internet (je moet wel weten waar je juist naar op zoek bent), en begeleid leren is per definitie gemakkelijker dan zelfstandig leren. Hoewel de docent in bepaalde gevallen zeker niet alleswetende is.j design zei:Persoonlijk vind ik dat je beter op school een basis legt om die dan zelf verder uit te bouwen.
Ze gebruiken een leerplan dat gebaseerd is op de behoeften en die meestal al dienst bewezen heeft.
In mijn studies heb ik java leren programmeren en er is een groot verschil tussen java en java. Ze hebben ons aangeleerd hoe je een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk programma schrijft en hoe het achter de schermen loopt.
Volgend jaar krijgen we C++
Bovendien kan je tijdens je studie experimenteren en zelf gaan uitproberen.
Zit je vast dan; heb je een handboek, kan je een docent om uitleg vragen (meestal hebben die voldoende achtergrondkennis).
Theorie aangevuld met labo is nog steeds de beste methode.
Als je anders een vraag hebt kan je ze hier posten, als niemand antwoord wat dan?
( ik heb er ook nog zo enkele staan)
Ik dacht dat het in de les juist de trend was om studenten iets uit zichzelf aan te leren door vallen en opstaan, omdat je daardoor weet waarom je bepaalde dingen moet vermijden - en dit vervolgens voor de rest van je leven zal onthouden? Volharden is de boodschapj design zei:Als je via tut's gaat leren verspil je al 3/4 van de tijd aan het zoeken naar de code die je zoekt/nodig hebt om dan nog eerst 300x te falen om da 100x op te geven om het dan nog maar eens een keertje te wagen.
En wat heb je dan geleerd? In de meeste gevallen enkel enkele lijntjes code die nog onduidelijk bij zijn. Je kopieert totdat je het zoveel gedaan hebt dat je het eindelijk doorhebt
Enkel met heel veel ervaring werp Inet zijn vruchten af.

Validatie is geen doel op zich imho, eerder een richtlijn.j design zei:(btw: is niet valid)
Is het doel van een portfolio niet bewijzen waar je toe in staat bent? Dus dan is het logisch dat je best een sterk portfolio voorlegt.j design zei:En over de diploma's: Bedrijven kijken echt wel naar het papiertje dat je meebrengt, met een diploma bewijs je immers dat je de eerste fase al bewezen hebt, je beschikt over een basis die uitgebreid genoeg is om op voort te bouwen.
En als ze de keuze krijgen tussen iemand met diploma of zonder denk ik dat je al een sterk portfolio mag voorleggen om zonder diploma aan de slag te kunnen.
Devine ziet er veelbelovend uit voor de Multimedia ontwikkelaar in spé, maar moet zich nog bewijzen. En met bewijzen bedoel ik niet na 1 jaar al deze richting beoordelen, maar nadat de eerste lichting Deviners is afgestudeerd.j design zei:En als je bij de top wil gaan horen moet je in de richting devine gaan zoeken.
Deze opleiding is volgens mij niet met avond school en zeker niet op jezelf te bereiken.
De hogeschool past het niveau aan wanneer ze veranderingen aan het leerplan doorvoeren hoor, zo hebben de pioniers van een nieuw leerplan van MCT knap lastigere leerstof achter de kiezen gehad dan diegenen die het jaar daarop datzelfde nieuwe leerplan volgden.j design zei:Het verschil docent hogeschool-avondschool:
Een hogeschool moet een niveau halen, ongeacht ofdat iedereen meekan of niet.
In avondschool volgen ze meestal wel de minderen van de klas hun niveau.
Ze zijn namelijk afhankelijk, ze zorgen voor het inkomen. Als ze geen klanten hebben wegens te snel/te hoog niveau zijn ze niet 'goed'
-Dat is wel logisch dat je best een goed portfolio voorlegt idd, maar daar ging het niet om.Is het doel van een portfolio niet bewijzen waar je toe in staat bent? Dus dan is het logisch dat je best een sterk portfolio voorlegt.
-Als ik in mijn klas kijk, java, wie niet mee kon had pech en die had zijn lessen maar moeten nakijken. In ons geval waren ze er toch streng op dat je je voldoende had voorbereid.Ik geloof dat een klas een klas blijft, je hebt ook zwakkere studenten in het hoger onderwijs die mee moeten kunnen (het verschil is wel dat een hogeschool veelal een monitoraat inricht voor deze studenten die het lastiger hebben). Je kan avondschool best beoordelen als je dit zelf gevolgd hebt.
-Het is geen doel op zich maar het is wel een doel binnen een project.Validatie is geen doel op zich imho, eerder een richtlijn.
- Das waar. Maar school=handboek op maat + uitlegHandboeken kan je trouwens niet alleen op school verkrijgen.
- Ik verwacht er allesins heel veel van.Devine ziet er veelbelovend uit voor de Multimedia ontwikkelaar in spé, maar moet zich nog bewijzen. En met bewijzen bedoel ik niet na 1 jaar al deze richting beoordelen, maar nadat de eerste lichting Deviners is afgestudeerd.
- Volledig mee eens dat je moet volharden. Iets leren kost tijd, iets beheersen zeker.Ik dacht dat het in de les juist de trend was om studenten iets uit zichzelf aan te leren door vallen en opstaan, omdat je daardoor weet waarom je bepaalde dingen moet vermijden - en dit vervolgens voor de rest van je leven zal onthouden? Volharden is de boodschap
-Je moet idd weten waar je naar op zoek bent, maar hoe weet je dat iets bestaat?Er zijn maar weinig vragen die niet beantwoord werden op het internet (je moet wel weten waar je juist naar op zoek bent), en begeleid leren is per definitie gemakkelijker dan zelfstandig leren. Hoewel de docent in bepaalde gevallen zeker niet alleswetende is.
