Ik zit nu in het eerste jaar CMD. Vakken die wij krijgen zijn:
- Sociologie, Pyschologie, Kunst & Cultuur, Engels
- Marketing
- Communicatie
- Audiovisuele Technieken
- Grafische Vormgeving
- ICT
Zoals ik dus al een dikke 3 a 4 jaar bezig ben met webdesign (jaja zolang zit ik al op dit forum!) vind ik het eigenlijk maar allemaal een beetje saai.
Marketing is nog wel interessant, maar communicatie en die andere vakken zoals psychologie etc interesseren mij geen bal...
ICT is ook wel tof, een goede docent (kris), maar wederom leer ik hier wat html & css is. Pas dit jaar is CMD overgeschakeld naar w3c iets of wat valid, design is nu ook dmv van css (vorig jaar nog tables).
Zo kregen we bv een opdracht voor GV een website te ontwerpen en dit MOEST met een iframe en tabellen. Bij ICT hadden we een paar dagen ervoor geleerd dat dit nu niet meer mocht.
In plaats van dit op 1 lijn te trekken... gebrek aan organisatie.
Zo kreeg ik ook op een vrijdagavond een mail dat we tegen maandag een taak moesten afgeven. Ja als ge dan juist op een lanparty zit heb ge wel een probleem.
Zo in de les GV, pixelart, les adhv een tutorial van de adobe website. Ja waarom moet ik dan naar school gaan man, da kan ik thuis ook vanuit mn luie bureaustoel he.
Volgend jaar krijgen we pas PHP & Databases naart schijnt. Dit is verzet omdat het te moeilijk zou zijn ...
Ik denk dat mijn probleem gewoon is dat ge der al te veel van kent om het nog allemaal interessant te vinden. Tuurlijk leert ge altijd wel iets bij.. maar dat heb ik dit jaar nog ni gedaan. (In de vakken ict, gv)
En dan dat excuus van nieuwe richting, dikke zever is da imo, na 6 jaar mag alles toch wel juist georganiseerd zijn.
Zo is er ook een probleem met onze taken. We hebben BB maar amper 1 docent gebruikt het. Iemand was nu wel aan een centraal taken systeem bezig dacht ik.
Dan wil ik toch nog even afsluiten met deze fantastische quote die op ons forum stond:
C-MD is een goed concept, alleen is er iets fout gelopen bij de uitwerking ervan.
Hiermee ben ik volledig mee akkoord

Mijn mening in 1 zin
Andere periekelen kan je volgen op
www.c-md.org (studenten forum)