Archief - DISCUSSIE: Forum vernieuwd : AJAX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BertG

Legacy Member
Zo het forum is vernieuwd en heeft AJAX functionaliteit gekregen...
Doe maar es een quick reply... en je zal zien dat er geen nieuwe pagina geladen wordt.
Vreemd genoeg wordt dit niet overal toegepast... zo heeft de preview functie geen AJAX.

Nu is de vraag:
Vind je dit goed of is het enkel stoefen of wat eye-candy? Of denk je dat het echt wel nuttig kan zijn?
En implementeer je de techniek ook in je eigen sites?

0n3Liner

Legacy Member
nu denk ik dat het nog eye-candy is, misschien dat in de toekomst dat zal veranderen.

Evil Banana

Legacy Member
Zolang het vlotter werkt,geen probleem mee,ma wat mij wel stoort nu,is die enorm fel oranje-rode balk van telenet,die wit grijze was toch wa subtieler.

Ramm

Legacy Member
Ik denk wel dat het zijn voordelen heeft. Mensen met een kleinere internetverbinding hoeven zo niet steeds de volledige pagina opnieuw te laden, wat weleens tijdrovend kan zijn bij een forum

/edit
Die edit is wel cool :D

frenzal

Legacy Member
dit is een test, zometeen edit met commentaar edit: ik merkt niks nieuw? ik post een reply krijg zoals altijd de bevestiging schermke en word dan weer verwezen naar de pagina met mijn reply...

koebeest

Legacy Member
De server is te druk bezet op dit moment. Gelieve later opnieuw te proberen.

Gelieve uw F5-refresh knop niet te misbruiken, maar lees in tussentijd nog wat gamesnews, specials of (p)reviews... of ga wat gamen ;-)


OMG it is back , noooo. Kan je daar niks aan doen!?

WooZ

Legacy Member
koebeest zei:
De server is te druk bezet op dit moment. Gelieve later opnieuw te proberen.

Gelieve uw F5-refresh knop niet te misbruiken, maar lees in tussentijd nog wat gamesnews, specials of (p)reviews... of ga wat gamen ;-)


OMG it is back , noooo. Kan je daar niks aan doen!?
Een betere server kopen. :doc:

Zero Grav

Legacy Member
koebeest zei:
OMG it is back , noooo. Kan je daar niks aan doen!?

Je pc uitzetten en de stekker uittrekken.

--

Ik vind Ajax sowieso wel handig, op deviantart hebben ze het ook ingevoerd op de commentsfunctie en het is echt tijdbesparend, je bent niet altijd bezig met het inladen van nieuwe pagina's en vooral op grote sites kan dat je echt wel veel tijd besparen.

'k Heb er nog geen bugs aan gevonden voor't moment. Maar ook nog maar één keer gezien dat ze het ingevoerd hadden, bij de editfunctie en bij s2b blijft de header nu ook staan precies. ^^

--

Die andere update vind ik trouwens ook maar afzichtelijk, geel en rood? Niet overdrijven met huiskleuren. :|

xml

Legacy Member
Ik denk niet dat ze het echt voor te "stoefen" doen hoor. Allesinds, ik vind er 'op zich" niets speciaals aan. Als het het gebruiksgemak bevorderd is dat natuurlijk een hele goeie zaak.

*edit, en dat inline editten is écht wel handig. Zeker als je je posts altijd nog eens naleest en evt. aanpast zoals ik.

Black Night

Legacy Member
Opnieuw een hoop S2B's tussen uw boterham...

Blijkbaar heeft AJAX enkele negatieve effecten op de server, wat feitelijk wel een beetje te verwachten is.

xml

Legacy Member
Ik had eerder het omgekeerde verwacht, nu moeten er toch minder pagina's geladen worden.?

Black Night

Legacy Member
Minder pagina's, dat wel, maar alles moet toch nog steeds verwerkt worden?

*edit*

+ je zit met al die extra scripts die het geheel dynamischer maken :s

Wover

Legacy Member
koebeest zei:
De server is te druk bezet op dit moment. Gelieve later opnieuw te proberen.

Gelieve uw F5-refresh knop niet te misbruiken, maar lees in tussentijd nog wat gamesnews, specials of (p)reviews... of ga wat gamen ;-)


OMG it is back , noooo. Kan je daar niks aan doen!?

Dat is meestal zo vanaf een nieuw uur tot 2 minuten na dat uur, waarom weet ik niet...

Bij een dagwissel is dit nog veel erger: nieuwe verjaardagen, alle posts moeten "posted, yesterday" worden enz enz

Black Night

Legacy Member
Woverke zei:
Bij een dagwissel is dit nog veel erger: nieuwe verjaardagen, alle posts moeten "posted, yesterday" worden enz enz

Ik dacht dat dat op het moment zelf geparsed werd. Ik kan ook verkeerd zijn, hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan