Archief - DISCUSSIE: Forum vernieuwd : AJAX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkef

Legacy Member
Black Night zei:
Opnieuw een hoop S2B's tussen uw boterham...

Blijkbaar heeft AJAX enkele negatieve effecten op de server, wat feitelijk wel een beetje te verwachten is.
Ik vermoed dat het aan iets anders ligt dan ajax, maar daar kan ik van hieruit niets veranderen spijtiggenoeg.

Hopelijk is er morgen een serverbeheerder met veel tijd over die dees kan fixen *kruist vingers*

Zero Grav

Legacy Member
Ja, ik geloof dat het een back-up is die 's nachts gebeurd. Wat jij zegt is volledig fout Woverke. Zou het hele idee achter dynamische sites achterhaald maken.

Data worden gewoon vergeleken met het moment dat de pagina geladen wordt en dan komt de juiste input in de template.

Cyberkef, omdat je me daarstraks betwistte. :-) Ik ken inderdaad de opbouw van dit forum niet, meende gewoon dat er ook wel een soort van limiet qua data transfer opzat die voor de s2b zorgde, eentje die verder gaat dan enkel de database.

gille

Legacy Member
Is best wel leuk. Natuurlijk brengt het veel extra functionaliteit voor de mods mee (topic titles editen in de topic list ed...)

Nijntje

Legacy Member
Extraatjes mss leuk maar wie had er nood aan?
Achja updates zijn nu eenmaal nodig voor security :)
Al de rest interesseert me niet erg ;)

omfg

Legacy Member
omg ik had nog nooit het quick reply kaderke gezien :oink:

staat het hier al lang? :eek:

bRahms

Legacy Member
Nijntje zei:
Extraatjes mss leuk maar wie had er nood aan?
Achja updates zijn nu eenmaal nodig voor security :)
Al de rest interesseert me niet erg ;)
Zowat 3/4 van de crew omdat het echt omslachtig was om (bv) een post te editen/deleten.

Je had twee tussenschermen nodig (waarbij alles steeds opnieuw moest ingeladen worden), terwijl je nu een kadertje moet aanvinken.

Het is vooral nuttig in een forum met een extreem hoge activiteit (ik denk maar aan B&S en General), waar de posts zich vlug opstapelen en er meerdere threads moeten gesloten worden.

Het is vlugger, veel vlugger en ik denk dat de meeste mensen daar wel van willen profiteren. Nood is het niet en zal het zeker ook nooit worden, maar wie wil er nu niet rondsurfen op een gebruikesinterfacevriendelijk forum?

DJ_Trash

Legacy Member
is ni slecht gevonden, maar het probleem ligt ni bij feit da er grote pagina's moeten ingeladen worden, maar dat er te grote pagina's ZIJN in de first place. Volgens mij verplaatst em vooral load en elimineert em ni zoveel.... nevertheless; load veprlaatsen kan ook balancerend zijn

ik volg altijd de filosofie: users moeten te zien krijgen wat ze MOETEN zien; als ze iets WILLEN zien; moeten ze daar ZO SNEL MOGELIJK geraken (en dus niet in een kluwen van useless border, ani's, datadriven objects 'nbuttons ploeteren. (ik denk aan van die leetar clansites)

Zo sotnd ik versteld van de kracht van het Magic programmeerplatform.
Als ge daar iets schrijft moete geen save buttons maken etc :p

bRahms

Legacy Member
DJ_Trash zei:
is ni slecht gevonden, maar het probleem ligt ni bij feit da er grote pagina's moeten ingeladen worden, maar dat er te grote pagina's ZIJN in de first place. Volgens mij verplaatst em vooral load en elimineert em ni zoveel.... nevertheless; load veprlaatsen kan ook balancerend zijn

ik volg altijd de filosofie: users moeten te zien krijgen wat ze MOETEN zien; als ze iets WILLEN zien; moeten ze daar ZO SNEL MOGELIJK geraken (en dus niet in een kluwen van useless border, ani's, datadriven objects 'nbuttons ploeteren. (ik denk aan van die leetar clansites)

Zo sotnd ik versteld van de kracht van het Magic programmeerplatform.
Als ge daar iets schrijft moete geen save buttons maken etc :p
Je kan de grootte van de pagina's toch zelf instellen in uw User CP? Je kan de sig's afzetten (als ik me niet vergis ook de avatars).

Of waart ge niet meer bezig over gt.be? :p

Private_BE

Legacy Member
Ik vind dit zoveel beter, moet je als je edit niet weer naar een nieuwe pagina gaan enzovoort...

DJ_Trash

Legacy Member
na hoop testen moet ik zeggen dat ik toch wel best tevreden ben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan