TheCrow7 zei:
Ik wil je niet ontmoedigen maar standaard webdesign = done. Na die 2 jaar zal je moeten specialiseren.
Integendeel... tegenwoordig moet je je mannetje allround kunnen staan vacatures gaan meestal als volgt:
Kennis van xHTML/CSS/Javascript, goed overweg kunnen met grafische programma's zoals photoshop, illustrator, kennis van PHP en/of ASP.NET, basis flash en actionscripting. En de wil om meer te leren over deze talen.
Met nog een aantal zever erbij die als positief worden beschouwd.
Nu moet je mij toch eens vertellen waar de specialisatie hem hier zit
[G]ing'Killah' zei:
Liggen die termen, webmaster, webdevelopper & webdesigner nie allemaal dicht bij elkaar ? ...
Helemaal niet.
Webmaster is iemand die geen verstand van websites nodig heeft, die gewoon een site wat onderhoud en up to date houdt (meestal via nieuwsberichten te plaatsen, wat ondersteuning biedt hoe mensen moet inloggen of registreren enzovoort...)
Webdesigner is iemand die grafisch in staat is van mooie dingen te creëren, en in staat is dit om te zetten naar perfect valid xHTML/CSS en vooral crossbrowser. Of iemand die in Flash iets kan gaan creëren, maar hierbij moet je al actionscripting gaan beheersen indien je iets deftig wilt maken.
een Webdeveloper is iemand die sites gaat automatiseren, dan denk ik maar voor de meest simpele voorbeelden, de code hoe een webshop moet werken (NIET HET VORMGEVEN!), een CMS gaan creëren, en zovele meer.
Dus tussen de 3 is er een ENORM verschil. De eerste, daar moet je niet voor studeren om dit te kunnen.
De 2 anderen daarentegen, als je daarin goed wil worden, is het altijd leuk om de basis te krijgen. Maar dan ben je nog niets. Wil je in deze wereld aan werk raken wordt er vooral naar je portfolio gekeken, dus WAT je kan, en niet met welk diploma je staat te zwaaien. Kan je geen portfolio voorleggen, dan heb je nog niets bewezen.