@.kw:
Wow, respect, je moet wel héél ervaren zijn, mss wel meer ervaren dan
van dale woordenboeken! Feit is, hoe anti-microsoft minded je ook moge zijn, de meerderheid surft nu eenmaal met Internet Explorer omdat dit standaard op hun besturingssysteem zit. Even derbij vermelden dat m'n webprojecten wel degelijk cross-browser compatibel zijn, want je lijkt me nog een persoon die z'n eigen conclusies uit iets trekt.
En omtrent dat "samen met hun vriendje in het middelbaar een webdesign bedrijfje uitbouwen" even dit, wie zegt dat dit niet mogelijk is? In alles wat er gebeurt heb je prutsers en mannen die het wel kunnen. Feit is dat er altijd prutsers zullen zijn in gelijk wat. Je hebt goede garagisten die al goed waren toen ze nog automechanica studeerden en je hebt bricoleurs die liever stoned in de les zaten dan op te letten. Anyway, waar jij op doelt is dus dat je als 16 jarige ver van het ganse internetgebeuren moet blijven? Hm, niettegenstaande denk ik dat mensen als ZeroGrav meer ervaring hebben met dit alles dan de doorsnee poster in dit forum. Al doende leert men. Ik heb PHP geleerd omdat ik een lan-party site moest coden, maar m'n opdrachtgever wilde PHP ipv ASP, dus ik heb van scratch php geleerd en z'n site gecodeerd, en toegegeven achteraf zaten er wel fouten in, maar de fouten die d'r in zaten zijn wel fouten die je niet echt kan weten. Ik heb een artikel gelezen (
PHP: a programmers hacking guide) die me veel heeft bijgeleerd, en in 90% van de websites is er wel één van de fouten die voorkomt. Wist je bijvoorbeeld dat je met de include() functie url's kan includen? Al doende leert men, en ik ben blij dat ik al m'n basis xHTML, CSS, VB, ASP(.NET), PHP, JAVA en dergelijke gehad heb.
In mijn ogen is een portfolio nog altijd iets waar je mee jezelf voorstelt en je werken naar zowel klanten toe als mede-webdesigners/coders. Ik vind portfolios van "collega's" (als ik het zo mag uitdrukken) zeer interessant om naar te kijken en als d'r daar dan links te vinden zijn van handigheidjes dan ben ik die mensen nog zo dankbaar.