Archief - DISCUSSION: photoshoot subforum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DJ_Trash

Legacy Member
Ik merk dat fotosoots posten heel populair wordt. Ikzelf voel me ni echt aangesproken door fotoshoots die in de helft van de gevallen vakantiepanorama's of tuningbeursuitstapjes vereeuwigen.
(met alle respect voor de werkelijk deftig artistiek gepoogde werken hé)

Daarom de discussie; moet er een photoshoot subforum komen?
mijn argumenten:
-aandeel photoshoot tov rest groeit
-forum wordt nu onoverichtelijk
-analogie met sitecheck "check my site" --> "check my photo's"
-de gebruiker een keuze laten in het deelenmen aan discussies en problemen --oplossen of gewoon pics browsen/checken.

Mistabeen

Legacy Member
nope
tis nu juist de tijd vant jaar, meestal zijn er zoveel nie, en uw naar analogie me sitecheck klopt nie aangeizne hier alles word gecheckt, of moete we dan al een appart forum make voor elk type werk, tzou anders maar een saaie boel worden.
het forum is zeker overzichtelijk dankzij het prefix systeem

Sm00Ke

Legacy Member
wel,ik vind ook wel dat er een subforum mag komen,heb daar ook wel ff zitten over denken.
vind het een goed id :)

Bigbuddha

Legacy Member
Ik vind dat er een appart forum over Mista moet zijn ;)

'k zou geen appart forum doen voor fotografie. Wel een extra "check my graphics". Naar analogie van sitecheck.

tinbie

Legacy Member
Neen totaal geen appart subforum, nu word er gepost & anders te weinig.

Het is ook niet zo onoverzichtelijk, er zijn bv. geen 10 nieuwe threads op 1 dag.
Zo kan ik threads van vorige week zelfs nog zijn op de eerste pagina.

Mistabeen

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Ik vind dat er een appart forum over Mista moet zijn ;)

'k zou geen appart forum doen voor fotografie. Wel een extra "check my graphics". Naar analogie van sitecheck.
kvind da ook jong :( ma ze hebben nog altijd nie gereageerd nada ik mijn naaktfotos heb opgestuurd

annyway :p toch nog eens over uw check my graphics, wa zou het nut daarvan zijn :) het forum bestaat hier bijna uit alleen checks, vragen komen er ook ja, ma tzou hier maar stil worden moest ge dit nu al eens gaan opsplitsen.
waarom moet alles tegewoordig opgesplist worden, moest het nu nog een forum zijn waar er elk uur 10 nieuwe topics zoude staan kank da nog begrijpen, ma hier blijven de topics toch nog lang op de eerste pagina staan.

Bigbuddha

Legacy Member
Ach, "ordelijkheid" is mij excuus. De realiteit zorg misschien inderdaad voor te weinig nieuwe inbreng om tot een subforum te komen.

Negeer dus maar even m'n vorige post. Buiten da van Mista natuurlijk ;)

Floyd

Legacy Member
Voor mij liever geen opsplitsing. Ik vind het perfect duidelijk zo!

DJ_Trash

Legacy Member
het nut is da het mensen ni altijd evenzeer interesseert om foto's the graden, just glijk het mensen ook minder interesseert om mensen hunne site te gaan bekijken/beoordelen.

er is wel degelijk een analogie: het gaat om (afgewerkte) projecten die door 1 of meer mensen tot stand werden gebracht en verzameld met soortgelijke projecten een groot deel (tot bijna den helft) van de topics zouden innemen.

website is in de meeste gevallen een verzameling pagina's die omwille van een onderwerp gegroepeerd zijn. Net zoals de foto's in een photoshoot.

ik stel dat dan ook ni voor om de fotografen onder ons achteruit te schuiven, maar om het forum zo efficient mogelijk te kunnen blijven focussen op de essentie: vraag-antwoord-comments/discussie. notice the difference. een fotograaf post een foto; "ik vinnem bijna goed maar er vloekt iets...wat?" of "ik ben vandaag ... geweest en hier is een reeks pics"

Het soort van content is voor de beide soorten threads (standaard gfx forum thread vs. photoshoot thread) verschillend; terwijl de content in een photoshoot thread trekt op die van een sitecheck: opsomming van elementen die user goed of slecht vindt en een paar users die zeggen "mooi" of "lelijk".

Mistabeen

Legacy Member
en WAAROm gaat da nu nie op dit forum? denkte dan echt dat da een evrschjil gaat uitmaken? als ik ene topic zie die me nie aanstaat dan lat ik die links liggen, da maakt dus helemaal GEEN verschil uit.

en wa verschilt er dan tussen gfx forum check en foto check... ge vraagt in alletwee de topics om uw werk te bekijken, wa uiteindelijk GEEN verschil maakt.
tis juist makkelijker nu, omda ge gewoon alles in een keer kunt bekijken, als ge alles gaat splitsen gaat ge juist minder mensen hebben die uw werk bekijken.

SideShow

Legacy Member
Ik ben vóór een subforum. Andere threads dalen veel te rap door de talrijke photoshoot threads

DJ_Trash

Legacy Member
Mistabeen zei:
tis juist makkelijker nu, omda ge gewoon alles in een keer kunt bekijken, als ge alles gaat splitsen gaat ge juist minder mensen hebben die uw werk bekijken.

dat is waar , minder mensen zien uw photoshoots werk...hetzij den topictitle in de lijst... maar wat hun niet interesseert klikken ze toch ni op. Dus tis ook ni da ge verplicht zijt om ander mans werk te zien.

Langs den andere kant biedt het ook een meer gespecialiseerd kanaal voor fotografen tout court.

sideshow heeft ook een punt; maar dat zal gecounterd worden door het punt da als ge geïnteresseert zijt ge op de "next page" kunt drukken. dalende threads = minder overzichtelijk

niet iedereen checkt dit forum dagelijks

Mistabeen

Legacy Member
DJ_Trash zei:
dat is waar , minder mensen zien uw photoshoots werk...hetzij den topictitle in de lijst... maar wat hun niet interesseert klikken ze toch ni op. Dus tis ook ni da ge verplicht zijt om ander mans werk te zien.

Langs den andere kant biedt het ook een meer gespecialiseerd kanaal voor fotografen tout court.

sideshow heeft ook een punt; maar dat zal gecounterd worden door het punt da als ge geïnteresseert zijt ge op de "next page" kunt drukken. dalende threads = minder overzichtelijk

niet iedereen checkt dit forum dagelijks
ik denk dat ge pas recht heb op vragen naar een subforum als de huidige trend zich blijft voortzetten.
Dit forum kennende dalen de photoshoots binnekort weer en begint iedereen weer me 3D te prullen ofzo, en dan kunne ze daarvoor kome zagen.
Ik zou zeggen wacht nog een maand of 2, als er dan nog altijd veel photoshoots zijn of meer dan hebde recht op vragen naar een subforum imo. Tis nu nie omda er 2weken photoshoots staan da ge al een apaprt forum moe gaan aanmaken.

DJ_Trash

Legacy Member
Volgens mij is er een algemene stijgende lijn met een invloed van seizoensfactoren. Volgens u louter seizoensgebonden verloop met een minimale stijgende trend.

dan kunnen we alleen wachten wat de tijd brengt... wachten heeft ook een ander nadeel: dat het op voorhand kon geweten zijn ook.

aan deze thread hangt dan ook beetje de vraag; IS er inderdaad een "photografie-boom" ? ik denk dat de promoties van soms wel deftige digicams zowel oorzaak en gevolg zijn van een sterke stijging in het algemeen, ondanks de seizoengebondenheid

guRuh

Legacy Member
Community is veel te klein voor een apart forum, laat nog maar even zo dus.

En dan nog, als wij het eenmaal willen, duurt het nog 2 jaar eer er werkelijk een apart forum komt :p

Floyd

Legacy Member
Mistabeen zei:
en WAAROm gaat da nu nie op dit forum? denkte dan echt dat da een evrschjil gaat uitmaken? als ik ene topic zie die me nie aanstaat dan lat ik die links liggen, da maakt dus helemaal GEEN verschil uit.

en wa verschilt er dan tussen gfx forum check en foto check... ge vraagt in alletwee de topics om uw werk te bekijken, wa uiteindelijk GEEN verschil maakt.
tis juist makkelijker nu, omda ge gewoon alles in een keer kunt bekijken, als ge alles gaat splitsen gaat ge juist minder mensen hebben die uw werk bekijken.
:niceone:

Mistabeen

Legacy Member
DJ_Trash zei:
dan kunnen we alleen wachten wat de tijd brengt... wachten heeft ook een ander nadeel: dat het op voorhand kon geweten zijn ook.
rofl :p sorry niks persoonlijk tegen u, maar we zijn hier bezig over een apart forum :p en geen tsunamie
tis nie alsof er gaan sterven als we enkele maanden wachten en dan nog zien wa we ermee doen he :)

DJ_Trash

Legacy Member
hehe;"noooo too many photoshoots! SPLASH"

OT: in ieder geval is the matter door een aantal wat meer in detail bekeken, dat is dan ook de bedoeling van ne discussion thread.
lets see what time will tell

Stimpy

Legacy Member
die 5 photoshootjes op een week? :/
threads die te snel zakken? op welk forum dan? ier staan er nog genoeg oude op de 1e pagina

manman toch, een beetje afwisseling he :) grafix art design
art kan ook foto's zijn

en hier hebt ge idd een ruimer publiek, als we alles opslitse gaat het uiteindelijk een saaie boel worden hoor

SideShow

Legacy Member
mja tis wel waar dat je werk door meer mensen wordt gezien alleszinds :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan