Archief - FLASH SITE: J Design

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j design

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik ben een amateur designer.

De titel van het forum zegt genoeg SITE CHECK

Laat jullie comentaren maar vloeien.
Ik ben maar een beginner dus ik weet dat ik zal moeten plooien.

onder andere:
lange laadtijd (oplossing?)
eventuele resolutie aanpassen?


J Design
http://users.telenet.be/jonastoch

carhartt^-

Legacy Member
intro is in principe niet zo slecht gedaan. Website zelf vind ik persoonlijk enorm lelijk en chaotisch.

squan

Legacy Member
Uhm: Even gedult aub? :wtf: Is trouwens het enige stuk nederlands op de site en er zit dan nog een blunder in. Ofwel alles in het engels ofwel alles in het nederlands, maar geen mix. Tenzij menuitems, daar kan ik nog inkomen (home, about ...)

De "onzichtbare" menuitems => not done
ik tel 3 verschillende lettertypes enkel en alleen voor navigatie => not done
Het tekort aan inhoud tov het design opvullen met huge lettergroottes => not done

Kheb overigens willen merken dat je bij al je werk echt LARGE gaat, gigantische letters en zo. Dat straalt gewoon amateurisme uit. Niet dat je minimaal moet gaan maar het is gewoon té.

En het design van je site, sorry maar eigelijk is hier niet veel design aan, dit is louter een grungy background met wat tekst op die dan het menu moet voorstellen.

Je hebt wel (flash)skills, maar het design is er lang niet. Ik zou eens goed her en der rondkijken en proberen te achterhalen wat aantrekkelijke flashsites zo aantrekkelijk maakt.

Keep it up!

j design

Legacy Member
jah dit is iets minder als ik verwacht had maarja ik ben dan ook maar amatuer.
Dat nederlands zal ik veranderen. En de lettertypes had ik al verwacht.

Ik dacht een simpele content te hebben en dacht dan dat die zou verloren gaan op een overladen bg.

Is ie nu echt zo slecht??

En ter verdediging van die onzichtbare menus, leuk ideetje van stenkat.. not done??
www.stenkat.com

En qua grote, ik ben van plan mijn resolutie naar beneden te halen zodat mijn site op elk scherm duidelijk word, dan verkleint alles wel enkele px.

Toch bedankt voor de hulp

squan

Legacy Member
j design zei:
En ter verdediging van die onzichtbare menus, leuk ideetje van stenkat.. not done??
www.stenkat.com

Ik vind dat onhandig ja, 't geeft nul aan meerwaarde, integendeel. 't Belangrijkste op een website is de bereikbaarheid van de informatie en de navigatie die er naar toe leidt. Al je de gebruiker dan moet laten zoeken iedere keer, gaat gauw irriteren.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
man, man begint is met uw site te centreren.

Amateur maar toch de melding maken van "gratis offerte"

Ge hebt in mijn ogen nog (idd ge kunt da leren) totaal geen gevoel voor design. Ge kunt blurry pop-art maken a.d.h.v. photoshop tutorials but that's it.

[edit]

Manhattan is met 2 t's
en Illusion met 2 ll'n en 1 s

deathsythe

Legacy Member
site zou imo veel mooier zijn moest je;

zelfde lettertype overal gebruiken
het geheel véél kleiner maken + centreren

dan zou het echt nog schoon zijn ;)

dendaak

Legacy Member
*Pas u title aan (niet van die pruleraria ivm <::: of wat het ook is.
*Zoals reeds bovenaan vermeld let op spelfouten zeker op de de website zelf.
*Maakt alles wat kleiner en lijn het geheel beter uit.
*Maak uw menu buttons toch maar zichtbaar.
*Naar uw gallery toe, je bent er waarschijnlijk nog aan bezig maar daar staat 1 niets in en 2 uw back knop werkt niet. - (bedankt na 5 minuten kwam u gallery erdoor en sloeg gans mijn internet browser vast. Bedankt hiervoor).

j design

Legacy Member
K ben er blij om dat sommige mensen opbouwende kritiek kunnen geven.
Jammer genoeg is niet iedereen zo.
Ik wist dat ik nog geen pro ben, maar amateur.
Niet tegenstaande dat ik er wel geld mee wil verdienen indien mogelijk..

Als beginner kan je gewoon het beste via tutorials leren, mag ik die dan niet zelf verwerken?
Ik heb nooit beweert dat ik superdesigns aflever.

Ik heb snel een ander concept uitgewerk die jullie mss meer ligt.
Laat maar iets weten.
Next Try
Ik herhaal dit is snel een ander concept geprobeert
Onder andere:
niet alle content sta erop
nog niet gecentreerd
van de originele site zijn de web links verdwenen

Kan iemand me een oplossing geven waarom alles zo traag laad?
Voor geintreseerden die liever geen 30 min wachten
portfolio

deathsythe

Legacy Member
kzou imo die rand van die Home, en je menu zo, 'die lege ruimte' iets smaller maken, en
die schuine verticale banden zou ik volledig laten doorlopen over uw menu, en mss iets wegfaden, of iets anders mee doen...

pay&amp;go

Legacy Member
Dit komt misschien redelijk grof over, maar zowel in de link van je eerste post als het snelle concept dat je daarna uitgewerkt hebt is er geen design te bespeuren.

je lettertypes, content verdeling, kleurenschema, navigatie, etc. .. niets klopt of gaat samen.

Neem wat gas terug en begin bij de basis. Ontwerpen leer je niet door een programma uit de adobe creative suite te downloaden/kopen om dan gewoon uit vrije wil mits de hulp van tutorials een kakafonie te maken.

Ga naar de bibiliotheek, fnac - winkel of eender welke betere boekenwinkel. Zoek boeken op specifiek over de programma's die je gaat gebruiken en zoek ook boeken over harmonieeën tussen kleuren, basisprincipes van het ontwerp, content-gericht ontwerpen, etc.

Een eventuele gevorderde stap is om een basiscursus te nemen in grafische vormgeving.

Dit is hopelijk wat opbouwende kritiek.

SyRuS.be

Legacy Member
pay&go zei:
Ontwerpen leer je niet door een programma uit de adobe creative suite te downloaden/kopen om dan gewoon uit vrije wil mits de hulp van tutorials een kakafonie te maken.

Combineer de 2 (boeken, research opleiding en kakafonie'en maken) ;)

j design

Legacy Member
Bedankt voor de hulp.
Dit is idd opbouwende kritiek.

Jammer genoeg heb ik geen tijd voor een opleiding, volg al een andere..
Ik kan deze zomer wel wat bijscholen.
Dan kan ik best cursus photoschop doornemen denk k, dan zal dit qua uiterlijk beter zijn.

Ik wist geen enkele andere site check waar er mensen zijn die er iets van weten.
Het was zeker niet de bedoeling om een comerciele site af te leveren.
It's about fun.
Ik wou even weten waar ik stond.
Dacht wel dat dit best ok voor een beginner was.

Respect voor diegene die in hun sig hun site vermelden.
buzzlightyear?

Mss een ideetje;
site check voor noobies op dit forum :)

Vraag:
Weet iemand waarom mijn site zo traag laad?
Wat is de "juiste" afmeting, ik dacht aan 1000x600

pay&amp;go

Legacy Member
j design zei:
Vraag:
Weet iemand waarom mijn site zo traag laad?
Wat is de "juiste" afmeting, ik dacht aan 1000x600

Je vraag over het laden van je site kan ik niet beantwoorden.
Maar over de juiste afmetingen zou ik zeggen 1024 x 786 als je het merendeel van de moderne internet-gebruikers wil aanspreken. Let wel, voor deze mensen wil dit zeggen dat hun browser volledig gevuld zal zijn met jouw pagina. Mensen met een lagere resolutie (800 x 600) krijgen te maken met scroll-balken.

squan

Legacy Member
pay&go zei:
Maar over de juiste afmetingen zou ik zeggen 1024 x 786 als je het merendeel van de moderne internet-gebruikers wil aanspreken. Let wel, voor deze mensen wil dit zeggen dat hun browser volledig gevuld zal zijn met jouw pagina.

Niet helemaal juist, 1024x786 is de schermresolutie, trek daarvan startbalken, statusbalken, menubalken ... en scrollbar eerst af en dan heb je je formaat.

Maar als je dan toch zo groot wil gaan, bouw dan ineens een dynamische fullscreen site die bij om 't even welke groot zich aan het browservenster aanpast. Er zijn genoeg tutorials te vinden voor zoiets.

pay&amp;go

Legacy Member
squanman zei:
Niet helemaal juist, 1024x786 is de schermresolutie, trek daarvan startbalken, statusbalken, menubalken ... en scrollbar eerst af en dan heb je je formaat.

Maar als je dan toch zo groot wil gaan, bouw dan ineens een dynamische fullscreen site die bij om 't even welke groot zich aan het browservenster aanpast. Er zijn genoeg tutorials te vinden voor zoiets.

Volledig mee eens. Alleen is het spijtig dat statusbalken, startbalken etc.. zo verschillend van computer tot computer zijn dat het onmogelijk is om een juiste statische resolutie te nemen.

auto-sizing draagt dan ook mijn voorkeur bij het ontwerpen van een website!

j design

Legacy Member
Dat is het juist.
Ik laad mijn flashfile in een html pagina (ken geen andere keuze)
en bij de eerste kreeg ik de commentaar dat die was groot was.
Nu dat snel conceptje is een flashfilegrootte van 1000x600.
Als ik dit formaat centreer denk ik dat dit best ok is.
Ik heb geprobeert met <CENTER> </CENTER> om mijn fash file te centreren, lukt niet.
Is er een andere manier?

*Is al gelukt*
concept

Bedankt dat jullie de sfeer tof houden.
Heb julie site's bekeken, knap werk.
Van waar zijn de foto's?

pay&amp;go

Legacy Member
j design zei:
Van waar zijn de foto's?

Als je het op mij hebt. De foto's zijn genomen in de provincie Antwerpen. Een website met meer dan alleen foto's (ontwerpen, etc.) is nog onderweg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan