Archief - FLASH SITE: J Design

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j design

Legacy Member
Owkey

Idereen bedankt om hun menig te geven.
Het is een grote hulp geweest.

Ik heb mijn concept verder uitgewerkt, rekening houdend met jullie tips.
Nu dit is mijn laatste post ( ik zal jullie niet meer lastig vallen :) )
But I'll be back!

Dit is mijn afgewerkt concept
J Design WebSite
Ik ben er best tevreden over, maar ja, dat was ik met de vorige ook al..

bye

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
j design zei:
Respect voor diegene die in hun sig hun site vermelden.
buzzlightyear?

Of er nu een site in mijn sig staat of niet, mijn mening zal niet veranderen hoor. Je laatste concept is imo nog net hetzelfde. Het straalt niks uit, het is dood en plat. In de "intro" staat onderaan Enter J Design, doet daar iets mee. Tenminste ne onhover state waar de kleur helderder is. Gebruik het rood ook verder in de site...

Mijn mening over je gallery blijft hetzelfde, het zijn gewoon PS tutorials die niet afgewerkt zijn. Je vindt duidelijk grunge stijl leuk, maar je werkt niks af. Die Taj Mahal das gewoon aartslelijk en brushes kan iedereen downloaden.

En als je toch JPG's inlaad (of zitten ze vast in de swf?) gebruik dan tenminste smoothing. want die gekartelde marilyn monroe daar gaat mijn haar gewoon van recht staan.

j design

Legacy Member
Jah is gewoon thing of the moment.
Was mistroost dat je me zo afbrak..

Over die tutorials blijft mijn menig hetzelfde.

De brushes probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, ben gewoon nog niet op het niveau dat ik ze zelf kan tekenen.

Nu geef je argumentatie mee aan je kritiek.
Dat enter j design zal ik on hover maken, vind ik een goed idee.
Dit was eigelijk bedoelt om de intro te skippen.

En dan dat rood wil ik ook wel gebruiken maar moet ik nog eens kijken waar.
Ik hou het liever sober, niet te opvallend.

Ze zitten in mijn flash.
Ik heb al geprobeert ze zo scherp mogelijk te maken, het stoort me ook.

Wat zou ik meer moeten afwerken?
( de tutorial was toch gedaan :) grapje)

Bedankt

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
De Taj bijvoorbeeld, zowa Anne Geddes stijl de helft inverted de helft kleur. Maar sommige bomen zijn ook in de helft kleur en de helft inverted. Dat allemaal mooi uitsnijden kost tijd maar het loont wel.

Die Marilyn Monroe ook, er zitten nog witte pixels tussen, lijkt stom maar mij stoort zoiets. Ook pakt de smudge tool en lijnt waar het gezicht het haar raakt wa mooier af.

http://flashmove.com/forum/archive/index.php/t-22352.html <= voorlaatste post oplossing voor smooth jpg's

BTW als ge serieus met flash wilt gaan werken ga nu voor Actionscript 3 en vergeet 2. BTW de player 10 beta is uit. 3D shizzle enzo.

j design

Legacy Member
Ik heb je raad gevolgt.
Ik heb geprobeert wat rood toe te voegen, hover effect op de knop.
Mss is het nu iets te, weet niet goed.
Ik had al veel eerder meer kleur moeten gebruiken.
De afbeeldingen ga ik nog bewerken maar dat is niet meer voor nu :).
Van die taj ga ik ook zeker is herdoen, dacht dat het niet zo hard zou opvallen :).

Jah was ik al op voorbereid, ben AS3 aan het leren maar kan t nog onvoldoende.

J Design Site
Bedankt

squan

Legacy Member
Een raad dak u geef is wa samenhang in uw keuze van stijl steken. Ge mixt teveel en da vloekt.

Ge begint met een graffiti-look (grungy wall en logo), maar dan gade met da lettertype van uw bodytekst en da fantasietje links opeens klassiek en uw menu-kaderkes zijn dan weer zo strak als iets.

Beste is om op voorhand een stijl te bepalen zodat alles op elkaar afgestemd is. Nu heb ik de indruk dat je alles wat je enigzins mooi vindt wil implementeren maar dat geeft een negatief resultaat.

j design

Legacy Member
Hey

Ik heb men site nog wat verder aangepast.

Ik heb het menu niet zo strak gemaakt,
de intro verandert naar een beter passende bij het geheel,
mijn portfolio en gallery onderdeel een preloader gemaakt,
in mijn varia onderdeel een extern geladen dynamische text gemaakt,
(en gallery al wat beter afgewerkt)

Website

Nu, ik heb deze week voor wat vrienden een clanwebsite gemaakt
(de kleurkeuze was hun voorstel)
Hij staat al online maar ik zou jullie bevindingen erover willen horen.
Je kan hem weervinden in mijn web gedeelte onder de naam MooMooFarm.
Als je via mijn webgedeelte gaat kom je een inlogscherm tegen.
usersname: yves, password: yves

Laat maar horen.

Jones

<edit> ik heb gehoord van iemand dat mijn achtergrond soms blauw wordt,
heeft nog iemand dit probleem?

Devastate

Legacy Member
uw menu ziet er al een stuk beter uit.
ik stel mij alleen nogal vragen bij uw lettertypekeuze soms.

TiZon

Legacy Member
Geen blauwe achtergrond hier, maar zoek eens naar een ander font :p
En je gaat regelmatig buiten je kaders...

j design

Legacy Member
Kan je me zeggen welke kaders ik juist buitenga?
Bij men web onderdeel weet ik het.

Neeh ik vind het contrast tussen de font en de bg juist leuk, ik weet ondertussen al van meerdere mensen dat dat enkel mijn persoonlijke smaak is :).

Heeft er al iemand naar mijn MooMooFarm website gekeken?
Bij men web onderdeel de eerste link.
Directe link

Xavez

Legacy Member
The fonts, the fonts, THE FONTS!

Afgrijselijke keuze die helemaal niet in het concept past... Hou het bij Helvetica ofzo als je er nog niet echt in thuis bent... Het doet écht afbreuk aan je ontwerp :).

Devastate

Legacy Member
uw scrollbar is ook helemaal niet goed zichtbaar merk ik net op.
en bij web ga je bvb buiten je kaders.

overal heb je vooral qua tekst totaal geen vaste stijl...

ivesdeblieck

Legacy Member
Voor een beginnende designer is dit inderdaad niet zo heel slecht hoor! Ken mensen die verder staan in hun studies en mindere ontwerpen afleveren! Toch ja puntjes, iets andere fonts gebruiken, iets overzichtelijker werken, en de kleuren misschien iets minder saai?

gewoon blijven oefenen!!!

j design

Legacy Member
Jah ik heb het ook al gemerkt, die fonts veranderen lichtjes omdat ik die tekst extern inlaad.
De settings zijn nogtans dezelfde overal.
Ik zal toch maar moeten plooien en een vervanger voor die geschreven font zoeken.

Ik had even tijd over en heb een conceptsite voor een beautysalon gemaakt.

Wat vinden jullie van mijn andere ontwerpen?
The MooMooFarm
Beauty Salon

hey bedankt ives design
ik ben nog maar net begonnen en wil graag groeien, jammer genoeg moet ik alles op mezelf leren wat heeeeeeeeel veel tijd kost.

Joown

Legacy Member
Kzou je toch meer focussen op je flashkennis, deze zit toch wel goed in mijn ogen!
Andere mensen het ontwerp laten doen en jij het flashgebeuren.

Qua ontwerp is er geen samenhang, je kleuren en fonts passen niet bij de rest van je ontwerp. Het lijkt gewoon een warboel m.a.w het oogt niet echt professioneel (kzeg dit omdat je precies al wel wat klanten hebt gehad).

De site van beautysalon bijvoorbeeld; als je nu die bloemen en die tekst buiten de eigenlijke interface al eens weglaat (of teminste wat kleiner maken).
Je kan ook eens proberen de bloemen op een subtiele manier laten uitkomen achter het maincontentvierkant. De focus wordt te hard getrokken naar de bloem en niet naar de content van je site zelf.

Probeer ook te letten op kleine details. Deze kunnen een ontwerp m(kr)aken. Just don't go overkill.
Bijvoorbeeld: bij Beautysalon; de witte balk die over de rest van de kader loopt, kdenk niet dat dit de bedoeling is?

"Stick-to-one-style". Hierbij praat ik dan meer over je portfolio website. De combo met het rood en grijs oogt gewoon niet mooi imo + fontkeuze. Je hebt precies altijd de neiging om je te wenden naar een scriptfont. Geen problemen mee natuurlijk, maar het moet passen bij de rest van het ontwerp en andere fontkeuzes.
Dit zie ik ook terug bij andere ontwerpen van je (veelal flyers)... verschillende fonts(x3) in 1 ontwerp, that's a no-go!

De naam 'J design' klinkt echt cheap, sorry. Alsook het logo oogt echt niet mooi. Het is niet echt een logo dat iets uitstraalt. Als ik nu "klant" was geweest en zag je logo en je naam zou ik al vanaf stap 1 afhaken.
Kzou gewoon terug beginnen een nieuw logo uit te werken (gewoon wat beginnen schetsen/daarna digitaal omzetten enbij tussenstappen feedback vragen aan mensen rondom je) en op basis van dat logo een propere, al dan niet interactieve, site opbouwen. (eventueel gelinkt aan de kleur van je logo)

Dit is gewoon feedback, khoop dat je er iets aan hebt. :)

deathsythe

Legacy Member
die beauty salon vind ik geslaagd, kvind hem héél mooi, en kvind die fonts enz erbij passen, ik volg sQuare echter met zijn mening over het logo.

j design

Legacy Member
Heel hard bedankt, wat een uitleg :)

Je hebt duidelijk alles goed bekeken en daar ben ik blij om.
De enige echte klant is The MooMoofarm en die was gratis.. Voor publiciteit.
Ik heb die Beauty salon website doorgst naar enkele wellness centers met povere websites, ik hoop dat daar iets uitvloeit als er dan al iets uitvloeit. (hij is namelijk zeer goedkoop ;) )
Wat zouden jullie als een richtprijs durven zeggen?

die balk was bedoeld, best weglaten dan..

Ik heb idd de grootste moeite met een leuke bg en kleutencombinaties te kiezen.
Ik heb het al geprobeert volgens online kleuren kiezers maar dat lukt ook niet te best..
Scripten duurt mss 1/10 van de tijd (ook geen moeilijke).

Ik doe het nog steeds voor het plezier tough en wat extra centen zijn altijd leuk meegenomen.

Ik ontwerp samen met een vriend elk apart, die vriend is beter met photoshop maar zowat 90 style en fiction, mss als ik eens een echte opdracht krijg kunnen we samenwerken.

Jones

Heeft iemand dan een gedacht voor een nieuwe naam of logo?

j design

Legacy Member
hey, ik nog eens :)

Ik ben bezig aan een basis te leggen voor een nieuwe website.
Dit zal echt de laatste keer (voorlopig) zijn dat ik jullie lastig val.

Het is de bedoeling dat ik deze zomer een website bouw die zeer dynamich is.
Het is een begin waarop ik wil voortwerken.
Wat vinden julie van de kleuren en het ontwerp, ...?
Beter als deze die ik nu heb?
Klik hier voor de ConceptSite

Ik heb bij mijn webonderdeel een site die ik ook graag is zou laten bekijken.
Klik hier voor de andere site

(als jij die wooden bg niet wil gebruiken doe ik het wel ;)
Klik hier voor de WOOD)

Laat maar iets weten.
Rekening houdend dat dit enkel concepten zijn.
Ze moeten nog worden uitgewerkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan