Archief - FLASH SITE: surplusog

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Da Turtle

Legacy Member
hapqygap77 zei:
I.V.M. Da Turtle voor jouw is er nog altijd hoogle.be niet waar :music:
:confused:

anyway, ik zou toch wel maken dat mensen niet moeten zoeken naar de lijntjes van de lettertjes om de muziek af te zetten, bij je navigatie is het in orde.

hapqygap77

Legacy Member
OK
Ja graag contacteer ze maar, let wel ze hebben denk ik al eens een team van IT'ers gehad rond de 10 man. Dus ze kennen dat soort wel.:evil:

Klant vraagt site zoals lucullus.
Staat daar muziek op of niet? Dus..........END

hapqygap77

Legacy Member
gewoon op de muzieknoot drukken helpt ook.
En ja het is BETA gewoon ff. chekken of het werkt.

blaZe

Legacy Member
hapqygap77 zei:
OK
Ja graag contacteer ze maar, let wel ze hebben denk ik al eens een team van IT'ers gehad rond de 10 man. Dus ze kennen dat soort wel.:evil:

Klant vraagt site zoals lucullus.
Staat daar muziek op of niet? Dus..........END

iemand met verstand van zaken maakt de klant duidelijk dat muziek op zijn site (in dit geval) niet aangewezen is.

capice? of niet? ene die groen achter zijn oren is en in flash natuurlijk niet.
accepteren en slikken.

een team van 10 IT'rs... je kan overdrijven hoor, + IT'rs zijn niet noodzakelijk websites builders. ;)

het soort dat jou klant nog niet kent blijkbaar is de amateur die een opdracht aanneemt voor 50euro maar niet weet maar em mee bezig is.

als ik in de frituur een friet vraagt met mayo,ketchup,cocktail,tartaar,mosterd en stoofvlees saus gaan ze me voor alle zekerheid vertellen

1. of ik dat echt wel wil.
2. dat ze er niet voor willen instaan dat ik 5min later sta te kotsen.

jouw klant wilt zo een friet en jij geeft die zonder verpinken, daarstraks sprak je over 'zakendoen'.
awel op deze manier doe je geen zaken maar verspreid je enkel een slechte naam wanneer zo een mensen er daadwerkelijk achter komen dat de site die ze hebben gekregen/gekocht eerder mensen wegjagen dan lokken.

want een klant die dat als uithangbord wilt gaat mij toch niet overtuigen van hun gevoel voor smaak of professionalisme.

capice? dus ... END.


en BETA (how leet) of niet, een hitstate toevoegen kost 0.5 seconden werk...
maarja, dan moet je weer die tutorial openen over hoe je een hitstate moet toevoegen..tjonge tjonge.

hapqygap77

Legacy Member
Waarom is dat niet aangewezen? Wat zijn de nadelen en/of voordelen van geen muziek?

Nee ze zullen een site laten maken voor 500 euro of meer.
Om dan 50 bezoekers te hebben zeker 10 euro per bezoeker.
veel te duur.
Het is gewoon niet haalbaar.
immoweb.be 40 euro veel bezoekers. tegen hun reclame en geld dat ze ertegen gooien kan je moeilijk op en is ook de bedoeling niet.

En ik overdrijf niet als ik zeg 10+ zowel database als webmasters.
Maken eigen software etc...
dus nog maar eens reactie geven over iets waar men niets van weet .

Met beta bedoel ik dat ik nog eens moet rond kijken wat het beste past en of iets zelf in elkaar steken of zo.

JaJa in het Frituur zo en op café zeggen ze zeker dat je geen pintje te veel mag drinken ook zeker?
En in de schoonwinkel zeggen ze zeker dat je geen smaak hebt en andere schoenen moet nemen en een maat te groot.
In de frituur zal die man zeggen hoe meer saus ik verkooop hoe beter.

Zero Grav

Legacy Member
Wat ik me afvraag is of het relevant is dat daar 10 IT'ers rondlopen? Als die er daadwerkelijk zijn dan zullen die de eigenaar daar best weten te vertellen dat deze site volledig amateuristisch geconstrueerd is en dat Blaze volledig gelijk heeft, ikzelf geloof hem alvast op zijn woord aangezien ik al eerdere projecten van hem gezien heb en dus sowieso weet dat hij veel vakkennis heeft en een zeer competente flash-ontwikkelaar is. Luister dus maar naar een meerdere zijn raad lijkt me.

Ik vind het schandalig dat meer en meer amateurs op site-check enkel nog maar aan geld denken terwijl ze totaal geen ervaring hebben met het construeren van websites. Als een klant mij vraagt een site te maken en ik kan niet aan de verwachtingen voldoen dan zeg ik het hem gewoon eerlijk, later zullen er nog wel kansen komen en op die tijd heb ik tenminste genoeg gestudeerd om te maken wat ze willen.

blaZe

Legacy Member
absoluut, als ze een pand verhuren aan +/- 5000 euro per maand is die éénmalige investering van 500,- echt teveel (en vele hier op dit forum doen dit stukken goedkoper en VEEL beter als hetgeen er nu getoont wordt)

over reacties geven over dingen waar men niets van weet, daar ben jij ook wel de sterkste in.
ook in het omzetten ervan naar een website toe.

en ik vraag me af wat er mis is me immoweb, u klant verkiest een crappy (lelijke, brol) site die niet geoptimaliseerd is voor zoekmachines boven immoWeb waar veel bezoekers direkt zijn pand kunnen bekijken voor maar slechts 40 euro.

ik begrijp steeds minder en minder van de situatie of hetgeen jij verkondigd.

ps: Bill Gates mag voor mijn part langsgeweest zijn, dan is dat geen garantie dat u klant goed geinformeerd is. (wat duidelijk niet is.)

anyway succes, die coté is te ver van mijn bed - anders had ik wel wat plezier beleeft in gratis consulting :)

hapqygap77

Legacy Member
Het staat op immoweb dus weeral .........
En met wat goed speurwerk kan je zo nagaan wie er achter het pand zit of heeft gezeten.
Zonder iemand te contacteren niet waar.
Als het pand verhuurd of verkocht is dan zijn ze niets meer met de site.
Goed punt wat je maakt over de bereikbaarheid door zoek robots.
Wat toch ook zeker belangrijk is.

hapqygap77

Legacy Member
Lees gehad= verledentijd.
it'ers gehad.

En ja ik geef vol. toe er zullen betere oplossingen zijn en beter afgewerkte site's maar er zijn er nog meer die minder zijn ook.

Gerritn

Legacy Member
hapqygap77 zei:
En ja ik geef vol. toe er zullen betere oplossingen zijn en beter afgewerkte site's maar er zijn er nog meer die minder zijn ook.
Een gemakkelijke uitspraak om er vanaf te geraken.
Maar ik moet blaze gelijk geven in alles. Een klant weet niks van webdesign, en het is aan jou om samen met hem tot een goede site te komen. Maar stel die klant vraagt een zwarte achtergrond, en als font: Comic Sans MS in het geel. Dan overtuig je hem toch ook dat dit niet goed is (anders ben je zwaar fout bezig).
Praat met je klant, overtuig hem van het waarom wel/niet van zaken, en doe niet klakkeloos wat hij vraagt, zonder erbij na te denken of het niet meer slecht dan goed doet.

Je manier van kritiek opvangen vind k trouwens nogal bruut, deze mensen (met ervaring) proberen je te helpen om tot een beter resultaat te komen, maar jij gaat hun raad in twijfel trekken, terwijl je (aan het resultaat te zien) toch pakken minder ervaring hebt.

orez

Legacy Member
Waarom is dat niet aangewezen? Wat zijn de nadelen en/of voordelen van geen muziek?

Voordelen: geen voor uw onderwerp
Nadelen: teveel om op te noemen. (1 klein voorbeeld, ik ben rustig naar mijn eigen playlist aan het luisteren, kom ik op een site die zijn muziek er wilt tussengooien. Dan zwijg ik nog maar over de extra load & streaming die het met zich meebrengt, ... en vele meer)

Nee ze zullen een site laten maken voor 500 euro of meer.
Om dan 50 bezoekers te hebben zeker 10 euro per bezoeker.
veel te duur.


Waarom dan een aparte site? 500 EUR zou een investering moeten zijn. uiteindelijk verdienen ze dat in meer dan 10voud terug...
500 EUR = gemiddeld maandelijks huurbedrag. dus laat met niet lachen dat dit te duur zou zijn. en 10 EUR per bezoeker... da wordt heus niet per bezoeker verekend hoor.

Als ik een site moet maken voor iemand in opdracht zal ik niet zeggen, ok je hebt maar 10 bezoekerkes kzal het aan 5 EUR / bezoeker maken. dus ga je opzoek naar een site die dagelijks bv 5000 bezoekers trekt... kan je zeggen van ok 5000 bezoeker per dag aan 5 EUR/stuk... 25000 EUR ... jah ...
Komaan zeg... weet jij feitelijk wel waarmee je bezig bent vraag ik mij zo af?

En dat van die ITer's ... dat je spreekt over webMASTERS zegt genoeg. vertel mij eens wat een webmaster is ? Weet jij dat dat in feite enkel iemand is die de content van de site up to date houdt en dergelijke. Beetje vergelijkbaar met de newsposters op TNG en de moderators hier die hun fora onderhouden. Maar dan op een kleinere schaal... (die webmasters dan hé .)

Rvl

Legacy Member
B.T.W. al eens gekeken hoe andere hun onroerend goed aanbieden? blijkbaar niet.
De site is een verpakking en ze moet uitnodigen tot.....en dan is de site geslaagd of niet.
En dit doet jouw site gewoon niet dus voor mij is het niet geslaagd

hapqygap77

Legacy Member
Dat is jammer voor mij.
Gelukkig dat er andere zijn die het wel goed vinden.
En ja 500 euro is veeeeeeeeeeeel te veeeeeeel de intrnet bel is allang gesprongen.
Liever 500 euro renovatie doen om dan 5000 euro meer te krijgen dan een site te hebben die blijkbaar 5000 keer meer invloed zal hebben.
Voor veel bezoekers was het al nieuw om de bewegende foto's te zien.
Ze kunnen vlot navigeren, alles is duidelijk.
ik zal maar een v.b. geven er was iemand die belde om te vragen hoe hij via email contact kon maken, of waar je juist www.surplusog.be moest invoeren.
etc...
Je kan eventueel eens naar deze site surfen; niks speciaal maar heel gebruiks vriendelijk. http://www.cat-eye.be
Omdat er hier veel zijn met een eigen website zonder tekst.

Quilombo

Legacy Member
sjah, leer nu es te aanvaarden dat de mensen die hier posten er wél iets van kennen en jij niet, verdedig je niet zo constant en aanvaard hun kritiek gewoon en doe er iets mee

- foto's die rondzwerven = irritant => zorg da ze er staan van in t begin
- zwarte achtergrond imo niet geslaagd => experimenteer wa met kleuren
- webstats4u big nono sinds je dan popups hebt => zoek andere teller
- = link = is onozel, ouderwets, .. => doe de ='s weg en zoek EVENTUEEL een afbeeldinkje om voor je links te zetten
- muziek terug aan als ik naar de home ga => zorg ervoor da da nie zo is
- knop off staat niet duidelijk imo, heb er veel te lang naar moeten zoeken ;p => zet hem ergens anders, of maak de knop zelf duidelijker
- met die site ben je wrs niet veel als ze niet hoog staat in google... maar k veronderstel da je daarvan al helemaaaaaaal niks kent (van SEO dus, search engine optimalization) => begin al met de post van brock te lezen in de sticky en doe er iets aan
- en iemand zei dit al, gebruik gewoon css, xhtml voor zoiets
- horizontale scroll (1024*768 hier, meest gebruikte resolutie) is onnodig

go on and flame me :ironic:
wij willen u alleen maar hebbe en ge toont geen greintje respect of dankbaarheid, k vraag mij eigenlijk al af wrom da k da hier allemaal getypt heb, mss om den thread toch nog ff de juiste richting uit te draaien ipv die idiote fritkotdiscussies

dus begin nie terug me zeveren of u zo idioot te verdedigen (hier zitten professionelen, ge hebt wel lef da ge daar mee in discussie gaat als leek, maar in feite maakt ge u alleen maar belachelijk)

orez

Legacy Member
hapqygap77 zei:
Dat is jammer voor mij.
Gelukkig dat er andere zijn die het wel goed vinden.
En ja 500 euro is veeeeeeeeeeeel te veeeeeeel de intrnet bel is allang gesprongen.
Liever 500 euro renovatie doen om dan 5000 euro meer te krijgen dan een site te hebben die blijkbaar 5000 keer meer invloed zal hebben.
Voor veel bezoekers was het al nieuw om de bewegende foto's te zien.
Ze kunnen vlot navigeren, alles is duidelijk.
ik zal maar een v.b. geven er was iemand die belde om te vragen hoe hij via email contact kon maken, of waar je juist www.surplusog.be moest invoeren.
etc...
Je kan eventueel eens naar deze site surfen; niks speciaal maar heel gebruiks vriendelijk. http://www.cat-eye.be
Omdat er hier veel zijn met een eigen website zonder tekst.

zucht...

jij maakt mij in feite wel een beetje redelijk razend hoor...
Denk je dat mensen hier geen normale simpele websites kennen die enorm gebruiksvriendelijk zijn ofzo. Iedereen die hier opmerkingen heeft op uw site is 500 % correct of zelfs meer. Uw site nodigt niet uit, u bent gefaald in alle aspecten waar webdesign nu eenmaal overgaat, u bent gefaald in de usability van de site (HA ! Usability == Gebruiksvriendelijkheid), ... En nog zo veel meer,

Ik ben je reacties en je verdedigen meer als beu, het slaat op NIETS wat je zegt, ik stel voor om nog veel te leren en om je gedachte en manier van aanpakken hier op site-check te wijzigen voor je nog eens terugkomt.

topic closed.

note:

dit zegt trouwens ook genoeg:
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/q-php-page-counter-v101.398149
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/php-wat-is-php.398248
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan