Archief - Flash-website voor pizzeria

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flava

Legacy Member
Ik zoek iemand die een flash-website in elkaar kan steken voor een pizzeria. Hiervoor zal vanzelfsprekend betaald worden (bedrag in samenspraak met designer).

Wat zijn de eisen?

-Website moet in flash zijn.
-Mogelijkheid om bestellingen via de site te plaatsen.
-Enkele pagina's met o.a. wegbeschrijving en menu en foto's van de pizzeria.

De folder kan je vinden op http://www.kingslizepizza.be

Wat had ik graag geweten?

-Enkele voorbeelden van site's die je zelf gemaakt hebt (portefolio).
-Je vraagprijs.
-Hoeveel tijd je nodig hebt.

Reacties mogen in dit topic of via pm.

McTony

Legacy Member
ik zou wel willen, ik heb al wel vrij veel ervaring in Flash
maar ik ben niet zeker of ik de bestellingsoptie zou kunnen :)

Morre1977

Legacy Member
hmm,
online bestellen van piza, hoe ga je dat aanpakken ? Indien enkel bestellen, fakers die je piza gaan laten bezorgen door enkel een formuliertje in te vullen ? ga je dan over gans de wereld, belgie, provincie, ... leveren ? betalingen van piza met visa ?

Leg eens even uit hoe je dat ziet ? tussen een bestelling plaatsen met een formuliertje of een gans systeem met betaling etc zit nu eenmaal een hoop verschil !

Recipe4hate

Legacy Member
Online bestellen voor zo'n producten is imo not done. Bij de minste problemen laat je de mensen wachten op hun eten. Dat, en wat Morre 1977 zegt.

j design

Legacy Member
Je kan het oplossen dmv een klantennr.
Klanten die online willen bestellen moeten een klantenkaart hebben met een persoonlijk klantennr.
Zo hoef je enkel te reageren op een nr dat in de DB zit die het adres en naam bevat.

Tenzij een uil een 6 nummerige code juist gok lijkt het mij de beste oplossing.

De betaling gebeurt dan hij afhalen/brengen. Dat doen de andere toch ook zo?

Morre1977

Legacy Member
Hoe kom je aan zo een klantenkaart ? moeten ze eerst in de pizzeria registreren ? Want als je dit via het net doet dan kan nog eender welke uil fake-registraties aanmaken. Is gewoon de telefoon pakken en bellen dan niet veel handiger ?

n00bslayer

Legacy Member
|nfected zei:
En altijd dat flash, waarom?
Waarschijnlijk tegen beter weten in.

OT:
Online bestellen kan je (eventueel) doen aan de hand van adres verificatie (postkaartje met een confidentiële code opsturen om zo klant + adres te valideren). Kan een aardige kostenpost worden btw, dergelijke postkaartjes.

Ik heb wel geen weet van de "grapbestellingen/echte bestellingen"-ratio bij pizzabestellingen over de telefoon, dus als dit écht nodig voor (lokale) bestellingen via een website is nog maar de vraag.

j design

Legacy Member
Hoe kom je aan zo een klantenkaart ? moeten ze eerst in de pizzeria registreren ? Want als je dit via het net doet dan kan nog eender welke uil fake-registraties aanmaken. Is gewoon de telefoon pakken en bellen dan niet veel handiger ?
Ik heb wel geen weet van de "grapbestellingen/echte bestellingen"-ratio bij pizzabestellingen over de telefoon, dus als dit écht nodig voor (lokale) bestellingen via een website is nog maar de vraag.

De klantenkaart idd in de pizzeria gaan afhalen. Ik denk dat de meeste mensen eerst eens gaan afhalen en dan achteraf nog eens gaan bestellen. Uit eigen ervaring toch.

De telfoon pakken is idd wel handiger, maar het is wel iets nieuw pizza online bestellen.
Op zich wel een goed idee vind ik. En onbekend is onbemind?
Volgens mij is het al even gemakkelijk te lollen via telefoon als via inet.

Als het doorgaat via mail dan ofzo zou ik wel gaan voor een bevestigingsmail.
Eenvoudig mailtje die zegt welke besteling tegen welk uur met eventuele prijs.
Op die manier weten de mensen dat hun bestelling goed is aangekomen en dat alles wordt geregeld.

frenzal

Legacy Member
mensen willen direct bestellen, niet eerst een postkaartje ontvangen. Wat ik al een keer gehad bij pizaroma geloof ik, is dat ze uw opbellen om de eerste bestelling te bevestigen, je moet dus al een geldig nummer opgeven en dan zit je met dezelfde "risico" als mensen die voor de grap bellen.

Persoonlijk zou ik ook niet opteren voor flash, een pizza site moet makkelijk werken en goed vindbaar zijn door zoekmachines. Misschien geen slecht idee als het werkt op de gemiddelde gsm.

n00bslayer

Legacy Member
frenzal zei:
mensen willen direct bestellen, niet eerst een postkaartje ontvangen. Wat ik al een keer gehad bij pizaroma geloof ik, is dat ze uw opbellen om de eerste bestelling te bevestigen, je moet dus al een geldig nummer opgeven en dan zit je met dezelfde "risico" als mensen die voor de grap bellen.
En om dat risico weg te nemen (dat bij een telefoonnummer ook aanwezig is), kan je het adres bevestigen. Maar zoals ik een zin later al zei, is dat het sop de kolen dus niet waard. Klinkt toch logisch, nietwaar.

Fabel015

Legacy Member
Vraag aan Pita achter Bobert, Younes.
Kei goeie grafische ontwerper van Mechelen.

mari

Legacy Member
Of doe gewoon met online betalingen? Dank is de bestelling pas bevestigd wanneer betaald is.

Stancke

Legacy Member
Maar die overschrijving komt pas x-aantal later toe en je kan toch moeilijk een pizza 3 dagen later nog laten leveren?

Lord Kveldulv

Legacy Member
Stancke zei:
Maar die overschrijving komt pas x-aantal later toe en je kan toch moeilijk een pizza 3 dagen later nog laten leveren?

Bancontact, Visa, Mastercard, Dexia Pay is ook meteen geverifiëerd dacht ik,...
Als je dat via Ogone doet gaat dat u wel verdorie veel kosten (in verhouding met). Je mag dan geen euro transactiekosten bijrekenen of de klanten bellen wel naar de concurrentie. Vraag is dan of dat het waard is.

http://www.ogone.com/ncol/web_ecomm...BA163084FC2E8DBBC9DD337&CSRFTS=20081003162021

Dan maar weer betalen bij levering zeker.

Ik zou zeker geïnteresseerd zijn in zo'n site. Maar het moet dan wel 100% betrouwbaar zijn. Van de moment er ook maar 1 bestelling te laat of niet behandeld wordt kan je het systeem afvoeren. En dan kan je maar beter hopen dat de algemene reputatie er niet onder lijdt.
Ik vind het een heel goed idee maar het moet goed gepland en perfect uitgevoerd worden. Maw het is meer dan enkel een site. Denk er 2 keer over na eer je het doet wat dit kan u klanten kosten.

whitewhidow

Legacy Member
1. Flash is niet goed voor een pizzeria die op NR1 wilt komen in google voor keywords : pizza mechelen.

2. Online bestellen is niet nieuw.

3. online bestellen systeem is HELEMAAL niet ingewikkeld.

4. Bober is ne zev..., wie heeft het hier over grafisch ontwerp?

5. Younes die dit gepost heeft ? ken jij sam ?

6. ik moet gaan werken, ik typ strax verder !

whitewhidow

Legacy Member
"Persoonlijk zou ik ook niet opteren voor flash, een pizza site moet makkelijk werken en goed vindbaar zijn door zoekmachines. Misschien geen slecht idee als het werkt op de gemiddelde gsm."

-> een van de weinige nuttige dingen hier gezegd !

Jezter

Legacy Member
whitewhidow zei:
"Persoonlijk zou ik ook niet opteren voor flash, een pizza site moet makkelijk werken en goed vindbaar zijn door zoekmachines.

ik word hier toch zo moe van
flash niet vindbaar in zoekmachine?
hebt gij onder een steen geleefd, de afgelopen 5 jaar?
man, man, man ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan