Archief - HTML: Be-hosted GRRRR

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

groepie

Legacy Member
Ik heb een mail gekregen van Be-hosted (zie onderaan de posting) en daar heb ik dan op geantwoord (dit staat onder de mail van Be-hosted).
Het probleem is het volgende, ik heb ongeveer tweejaar - twee jaar en half geleden mijn abonement opgezegd bij hen. zij sturen mij nu ne mail om tezeggen dat ik nog moet betalen voor het volgende jaar en als ik dat niet doe gaan ze gerechterlijke stappen ondernemen.
om op te zeggen moet je een brief sturen, dat heb ik gedaan maar ik kan dat niet bewijzen, tevens kunnen zij ook niet bewijzen dat ik dat niet heb gedaan.
Het enige punt dat ik heb is het bewijs dat mijn laatste logon op de console van die site uit die tijd afstemd

Heeft iemand enig idee voor mij hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik die 80euro nog moet betalen of een rechtzaak kan vermijden
ze hebben niet geantwoord op mijn mail ....





Geachte Heer groepie,

na controle en reeds een aanmaning te sturen (die teruggekeerd omdat U nietmeer woont op dit adres) hebben wij nog geen betaling mogen ontvangen.

In bijlage vindt U deze factuur.
Indien wij de betaling binnen de 5 dagen niet ontvangen hebben zullen wij uw site afsluiten en wordt het dosier overgemaakt aan onze juridische dienst (advokatenkantoor).

Er zullen dan ook verwijlsintresten geheven worden.
Wij bieden U op deze manier de laatste kans om te betalen zonder enige nadelige gevolgen voor U.

Mogen wij vragen op een actieve medewerking?
Gelieve ons ook uw nieuwe adres en contact gevens door te sturen.


Groeten,

Jeroen Van Langenhove







Wel Geachte mensen van Be-hosted,



Met pijn in het hart lees ik deze mail.

Als ik mij de zaken goed herinner, dan heb ik zo'n kleine drie jaar geleden idd een bepaald abonnement bij jullie besteld voor een webiste van mij te hosten. Ik heb mij daar een zes tal maanden mee bezig gehouden. Wegens tijdsgebrek van mijn kant ben ik daar mee gestopt. Ik heb dan een brief gepost (wat ik moest omdat jullie geen mails aanvaarden) om te zeggen dat ik er mee stopte. Denk je dat ik dan nog iets van jullie gehoord heb, in de vorm van bedankt voor het gebruik of iets van een evaluatie formulier, niets ...

Ik vind het dan toch raar dat jullie een twee tal jaar na de opzeg hier ineens staan met een rekening

Ja, ik ben toch ten zeerste verwonderd dit te moeten lezen hoor

Sorry maar die vlieger gaat niet op hoor

Ik hoop dat hier iets constructiever uit de bus kan komen dan dat



Groepie

ps:

Ik ben inderdaad verhuisd, een jaar geleden ik veronderstel dat daar niets mis mee is

Lashknife

Legacy Member
buiten het feit dat ge een return mail niet ondertekend met "groepie" (of heet jij zo in het echt? :unsure: ) (en dat hij ook wat vriendelijker en int beter nederlands kon) zou ik gewoon afwachten op een reactie van hen.

Tis duidelijk dat jij niet wenst te betalen en overtuigd bent dat je een brief hebt gestuurd (reminder to yourself: next time: aangetekend schrijven! ) dus laat ze dan maar afkomen eh... wat kan je anders doen.

Disa

Legacy Member
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan. Vorderingen gericht naar klanten verlopen na 1 jaar. Deze kunnen verlengd worden door een aangeteken schrijven, aangezien gij er geen hebt gekregen is hun vordering nu nietig. (Dacht ik toch)

D

Radiance

Legacy Member
Heb je ooit een contract getekend ? Zonee, laat ze maar, als jij de eerste betaling gedaan hebt & dit dus een factuur betreft voor een volgende termijn, waar je geen gebruik van gemaakt & die je dan ook niet besteld hebt hebt kunnen ze u weinig doen.

Wat zij een advocatenkantoor noemen is waarschijnlijk een incassobureau, je gaat daar ongetwijfeld telefoon van krijgen, vraag de man of vrouw aan de telefoon dan ook of het om zo'n incasso bureau gaat, indien ja simpelweg antwoorden dat jij geen telefoons of correspondentie van hen wenst te ontvangen.

Nuja, je hebt het hoe dan ook niet echt slim aangepakt, uw brief versturen per gewone post, en de taal in uw mail is nu ook niet om over naar huis te schrijven.

LunchBox

Legacy Member
groepie zei:
om op te zeggen moet je een brief sturen, dat heb ik gedaan maar ik kan dat niet bewijzen, tevens kunnen zij ook niet bewijzen dat ik dat niet heb gedaan.

Meen je dat laatste nu? Om aan te tonen dat je iets niet hebt gedaan hebben ze maar gewoon te zeggen "we hebben die brief niet ontvangen". Het is dus niet aan hen om te bewijzen dat de brief niet verzonden is, maar aan jouw om te bewijzen dat hij wel verzonden is geweest. Daarvoor dient net een aangetekend schrijven, daar krijg je'n afschriftje van.

5.5 Opzegging van de hosting gebeurt schriftelijk TAV be-HOSTED, Kerkevijverstraat 36, Te 9340 Lede. Deze brief moet minstens 1 maand voor het verstrijken van zijn account bij be-HOSTED ontvangen zijn. Indien klant hieraan verzaakt, of te laat opstuurt zal klant verplicht zijn de verlenging van zijn account te betalen. Elke schriftelijke opzegging die ontvangen wordt bij be-HOSTED wordt bevestigd via mail naar de klant toe.

Als je dus ook geen bevestigingsmail hebt ontvangen moet er al een belletje gaan rinkelen. Als ze schappelijk zijn laten ze het zitten, maar als ze de letter van de overeenkomst volgen ben jij weldegelijk in fout.. en kunnen ze zeer zeker verplichten te betalen. Je moet de algemene voorwaarden niet "tekenen" trouwens, je moet ze aanvinken voor akkoord - en dat is op het internet even bindend als ik me niet vergis.. nugoed, voer voor de advokaat als het ervan moest komen he.

Bij hosting passen ze vaak (de smerige truuk van) stilzwijgende verlenging toe. Je moet dus niet persé een extra jaar expliciet besteld hebben, geen opzegging gedaan hebben binnen de vastgelegde termijn is al genoeg om een volgende factuur te ontvangen.

tikketim

Legacy Member
heb hier ook last gehad van die smerige truuk , ik had de voorwaarden niet goed gelezen en toch een domeinnaam + webhosting besteld , ik heb er niet lang gebruik van gemaakt omdat wat ik van plan was niet door ging maar na anderhalf jaar krijg ik een brief van het bedrijf waar in stond dat ikvoor dat twede jaar nog moest betalen ..

anyway ik heb gewoon al hun brieven genegeerd , ze hebben nooit een aangetekende brief gestuurd en ondertussen ben ik ook veranderd van email adres en sinds een paar maanden niets meer van gehoord ..

orez

Legacy Member
Geachte klant,

Volgende domeinnamen en/of pakketten zullen binnenkort vernieuwd worden:

Webhosting Premium (hiphop-moves.com) Vernieuwingsdatum: 02/02/2006

U kunt deze ook zelf controleren in PriorBase. (www.priorbase.be)

Indien u nog wijzigingen wilt aanbrengen in uw account/pakket, verzoeken
wij u dit kenbaar te maken via een antwoord op dit bericht.
Gelieve tevens uw overige gegevens in PriorBase na te kijken.

Zonder tegenbericht wordt de nieuwe factuur volgende week gegenereerd
en u per post toegestuurd.
U hoeft dus niet te reageren om uw pakket gewoon verder te laten lopen.

Uw hosting/domeinnaam wordt dus jaarlijks stilzwijgend verlengd.
Dat houdt in dat u de factuur moet voldoen indien wij geen opzegging van
u ontvangen.
Voor extra informatie hierover verwijzen wij u naar onze algemene
leveringsvoorwaarden op http://www.priorweb.be/aup.php.

hoe het systeem dus in elkaar zit... priorweb geeft wel als "service" dat ze een mailke zenden, en dit nog eens expliciet vermelden, maar het probleem van de meesten onder jullie, is dat je zegt van "jaja I agree" (zoals bij installaties van games/progs), en gewoon verdergaat zonder ooit effectief een user agreement te lezen...

Als je dit niet doet, kom je idd met problemen als dit te zitten.
Als ik be-hosted hun voorwaarden en bindingen lees, dan ben jij degene die hier in fout bent groepie, en jij bent net degene die geen poot zal hebben om op te staan indien deze zaak voor een rechter verschijnt.

(Ze zullen trouwens lachen dat je niet aangetekend verzonden hebt. geen aangetekende verzending = geen bewijs.)

oh btw. 1 tip, als je toch communicatie wilt doen met een bedrijf, doe dit dan op een zakelijke, vriendelijke en niet aanvallende manier, gebruik zo mooi mogelijk AN, en teken aub af met uw echte naam...

groepie

Legacy Member
ik heb een antwoord gekregen waar in mijn ogen duidelijk iets instaat wat niet klopt, de mail vind je hier beneden.
het geen dat hier niet klopt is het feit dat ik mijn abonnement besteld had ergens juli 2003. ik heb dat opgezegd in februari 2004. stel dat zij niets hebben ontvangen van mij zou ik dan niet een eerste factuur moeten krijgen juli/augustus 2004 ? (je betaald opvoorhand voor het komende jaar)
ik heb er geen gekregen, dus kan ik concluderen dat ik geen klant meer was.
dan weer een jaar later krijg ik wel een factuur. ik heb me bij mijn weten niet meer opnieuw ingeschreven ...
dus in mijn ogen klopt hier iets niet ...

ik heb dit geschreven in een mail naar hem (gisteren om 15.54) ik heb nog geen antwoord gehad
nog even zeggen dat ik verhuisd ben in juni 2004
en mijn late reactie, wel dat is de eerste mail die ik hier op mijn adres aankrijg

over de commentaren die jullie tot nu toe geschreven hebben, kan ik alleen maar toegeven dat jullie gelijk hebben, ik moest minder naief zijn en een aangetekende brief sturen. wat mijn schrijfstijl betreft, ik ben verre van een taalkundig genie, ik ben al supper blij als er geen te grote taalfouten in staan



Maarten,

gelieve op een normale manier te mailen, en niet doen alsof U uit de lucht valt.
Wij hebben op geen enkele manier een opzegging ontvangen, wij houden alle opzeggingen goed bij en deze worden nooit weggegooid en worden goed geklaseerd.
De opzegging voor uw site (silverstar.be) is ons nooit bereikt, noch via email, noch via de post.
Wij hebben de eerste maal een factuur verzonden op 6/08/2005
Daarna een herinneringsfactuur verzonden op 16/09/2005
Daarna op 29/11/2005
Derde maal per brief een aanmaning die terug werd gestuurd daar U verhuist bent (wat U natuurlijk mag doen).
En de 4de en laatste maal op 11/02/2006.

Pas op de laatste herinnering kwam reactie van uw kant.

Ook is het extreem laag bij de grond om dit te gaan posten op een forum om ons zwart te maken, ik eis dat U dit onmiddelijk verwijdert want U gaat evengoed niet vrijuit.
Plus dat we dit kunnen aangrijpen voor laster en eerroof.

Wij dreigen ook niet met gerechterlijke stappen.
Indien de factuur niet betaald wordt, wordt uit handen gegeven aan een advokatenkantoor.
Ik ontvang een deel van het bedrag en zij zullen de factuur + onkosten op U verder verhalen, voor mij is dan de kous af.

Groeten,

Jeroen

Awoujol

Legacy Member
Laster en eerroof zou ik het niet direct noemen aangezien je gewoon zegt wat er aan de hand is. Het getuigt van weinig klantenservice dat ze voor dergelijke zaken zo moeilijk doen. Moest ik er ooit opgekomen zijn met hen in zee te gaan, dan hebben ze dat nu zelf verpest. Vind hen persoonlijk zelf laag bij de grond om voor dergelijke zaken moeilijk te doen. Just my opinion.

Nijntje

Legacy Member
Lang leve zolderkamer bedrijfjes ;)

In principe heb je niet veel zaken die je in je gelijk zouden kunnen stellen.
Ik geloof best dat je een brief gestuurd hebt en ik ben zeker dat ze deze bij Be-hosted wel zullen ontvangen hebben.
Ze willen gewoon een extra factuurtje verhalen.
Is typisch, zegt genoeg over zo een bedrijfje.

Bij ons in de zaak krijgen we soms ook opzeggingen via mail of niet aangetekend maar wij bevestigen dit dan aan de klant en dan is de kous af.
Is idioot als je als bedrijf moeilijk moet doen over 60 euro en zo iets doortrekken om toch maar een factuurtje binnen te krijgen.

xml

Legacy Member
'moeilijk doen'? 't is 'maar' een factuurke van 'één' klant zeker. Besef je dat achterstallige betalingen voor veel bedrijf de dood betekenen? Hier gaat het duidelijk om een miscommunicatie, waar beide partijen allicht zonder slechte bedoelingen handelen. Ik versta maw wel dat de mensen van Be-hosted stappen ondernemen indien er facturen onbetaald blijven.

dJeez

Legacy Member
Nijntje zei:
Lang leve zolderkamer bedrijfjes ;)
...
Is idioot als je als bedrijf moeilijk moet doen over 60 euro en zo iets doortrekken om toch maar een factuurtje binnen te krijgen.
Inderdaad ja, zeker gezien de taalfouten in de mails (en dat taalgebruik - van beide partijen), plus de loze dreigementen.

Nijntje

Legacy Member
Het gaat er niet over dat er openstaande facturen zijn.
Het gaat erover dat Behosted geen melding doet, we hebben uw brief per post ontvangen.

Moesten ze dan toch CORRECT willen handelen;
"Beste klant

We hebben uw schrijven goed ontvangen maar volgens onze verkoopsvoorwaarden dienen alle opzeggingen binnen x aantal maanden vooraf te gebeuren via aangetekend schrijven"

Wat doet Be-hosted?
1. Ofwel negeren ze het en maken ze mooi een factuurtje op (wettelijk zijn ze toch niet in fout)
2. Ofwel zijn ze die brief gewoon uit het oog verloren

Beide gevallen: slechte administratie

xml

Legacy Member
Daar geef ik jullie geen ongelijk in. Bij mij ging het gewoon om de "'t is toch maar een klein factuurke voor één klant, waar maken die problemen om"-achtige reply.

Nijntje

Legacy Member
Ook het stilzwijgend verlengen vind ik typisch aan dergelijke bedrijfjes.
Wij hebben een gelijkaardig systeem maar bij ons neemt toch altijd een medewerker even de telefoon ter hand, of toch op zijn minst een mailtje, om toch maar te vragen of het contract dient verlengt te worden.

Dit is gewoon het minste wat je kan doen als service.

groepie

Legacy Member
Wel, ik heb sinds de 16de geen antwoord gekregen op mijn mail, waarin ik toch kon aantonen dat er iets mis is met hun systeem van "pas na 2 jaar een factuur te sturen".
hij heeft hier blijkbaar geen argumenten meer op.
laten we hopen (ik toch) dat de zaak daarmee rond is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan