Archief - HTML: textarea verschuiven en inhoud verzenden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IcefoxXx

Legacy Member
Het zit zo: hier heb ik dus een klein formpje met de naam en plaats waar ze hun commentaat kunnen schrijven.

1e probleem: het gehele form ( met naam en tekstvak) zou iets meer moeten naar het midden komen

2e probleem: hoe kan ik zorgen dat de naam en de inhoud van het tekstvak doorgestuurd worden naar mijn emailadres? bij w3cschools hebben ze iets gelijkaardigs, maar dan krijg je nog zo'n outlook express venster.

edit: 3e probleem: ik heb nog een vakje bijgedaan met e-mail adres, en ik zou willen dat het invulvakje van naam gelijk is uitgelijnd met dat van e-mail.

omfg

Legacy Member
steek het in een p, en geef die p een bepaalde margin-left om het wat in het midden te zetten, en om het 'naam' en 'e-mailadres' vak mooi uit te lijnen, kan je ze in een span steken (in die p) met style="text-align: right;", dan gaan ze mooi tegen de rechterkant van die p plakken (die onzichtbaar is) en dus mooi gelijk uitgelijnd worden.

nog een kleine opmerking: je form om te verzenden wordt gesloten voor je textarea, maar dat zal je wel nog veranderen denk ik, aangezien je nog geen submitknop hebt :p

/edit
voor je 2de probleem kan je gebruik maken van php om de gegevens te verzenden

Rvl

Legacy Member
voor probleem 3, gebruik gewoon een table snel en handig hiervoor

IcefoxXx

Legacy Member
omfg zei:
steek het in een p, en geef die p een bepaalde margin-left om het wat in het midden te zetten, en om het 'naam' en 'e-mailadres' vak mooi uit te lijnen, kan je ze in een span steken (in die p) met style="text-align: right;", dan gaan ze mooi tegen de rechterkant van die p plakken (die onzichtbaar is) en dus mooi gelijk uitgelijnd worden.

nog een kleine opmerking: je form om te verzenden wordt gesloten voor je textarea, maar dat zal je wel nog veranderen denk ik, aangezien je nog geen submitknop hebt :p

/edit
voor je 2de probleem kan je gebruik maken van php om de gegevens te verzenden
1) bedoel je met p: paragraph?

2)html code:
Code:
<span><form>
Voornaam:
<input type="text" name="firstname">
<br>
E-mail adres:
<input type="text" name="e-mail">
</form>
<textarea rows="10" cols="30" border: "20">Typ hier je commentaar.</textarea></span>

css code:

Code:
span
{
style=text-align:"right"
}

zo dan?
Kan mis zijn, want ik ken snap niet veel van die span dingen.:s

En weet je dan ook waar ik die php code kan vinden?

omfg

Legacy Member
IcefoxXx zei:
1) bedoel je met p: paragraph?

2)html code:
Code:
<span><form>
Voornaam:
<input type="text" name="firstname">
<br>
E-mail adres:
<input type="text" name="e-mail">
</form>
<textarea rows="10" cols="30" border: "20">Typ hier je commentaar.</textarea></span>

css code:

Code:
span
{
style=text-align:"right"
}

zo dan?
Kan mis zijn, want ik ken snap niet veel van die span dingen.:s

En weet je dan ook waar ik die php code kan vinden?

kzou eerder doen:
HTML:
<p>
<form>
<span>Voornaam:
<input type="text" name="firstname">
<br>
E-mail adres:
<input type="text" name="e-mail"></span>
</form>
<textarea rows="10" cols="30" border: "20">Typ hier je commentaar.</textarea>
</p>

css:
Code:
p
{
margin-left: 20px;
}
span
{
text-align: right;
}

en voor php, zoek eens op google naar
php mail()

IcefoxXx

Legacy Member
Ik weet niet hoe het komt, maar niets verandert met het vorige...:sad:
Ik zal eens kijken voor die php. Bedankt voor de hulp.:niceone:

IcefoxXx

Legacy Member
omfg zei:
:D , svelvestsword heeft de layout gemaakt voor mij :p
Hij had er ook even problemen mee.

btw. Bij Belgacom heb ik dit gevonden.

Code:
<form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">
<input type="submit"><br><br>
<input type="submit" value="Versturen"> Ook van deze knop kan u de tekst veranderen
</form>

Ik weet dat er een onnodig stukje bijzit, maar als ik dit probeer bij mijn site staat er iets van: "403 Unauthorized referer:"

Wat betekent dit?

Rvl

Legacy Member
ge moet ten eerste al eens die pagina van belgacom goed lezen. Daar vind je al dat je in je form 2 verplichte velden moet invullen namelijk u redirect en je email adres. U script van u form slaagt dan ook op niets. Dus effe belgacom url nog eens doornemen en dan form tegoei maken tis nie zo moeilijk wa daar sta ge kunt bijna volledig copy/paste doen van de website buiten da ge u eigen email en redirect pagina nog moe invulle.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan