Archief - INFO: Belief in QBN Cinema Archive

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D'Sek-

Legacy Member
Een aanrader voor iedereen die in de designwereld wil stappen.

Het duurt nogal lang, maar ik heb het hele filmpje geboeid uitgekeken en het heeft enkele van mijn fundamentele opvattingen over design grondig door mekaar geschud.

Enjoy.

D'Sek-

Legacy Member
Geen geïnteresseerden? :p
Toegegeven, het begin is nogal langdradig, maar de tips na ongeveer 1/4 van het filmpje zijn enorm handig

Lo_fi

Legacy Member
Ik heb het uitgekeken..het is interessant maar een beetje erg idealistisch. Nu goed, ik maak me daar ook vrij vaak schuldig aan dus ik ga het direct nog eens bekijken zie.

Floyd

Legacy Member
Sorry, ik kan die onvoorstelbaar irritante Amerikaanse stemmen gewoon niet aanhoren. Echt.

LunchBox

Legacy Member
als ik luister moet ik niet aan't lezen zijn tegen sneltempo - en vice versa.. confusion, jaja een stijlkenmerk - hét goedkope excuus // 101 kant-en-klare regels maar pás als een 'bekend' persoon ertegen zondigd is het "amazing", ik heb het niet voor die gedachtegang want ze noemen onwetenden die precies hetzelfde doen niet origineel terwijl ze hen misschien wel voor waren. (het: "ik kan ook zomaar verf op een doek gooien"-fenomeen)

verder niet veel boeiends opgevangen eigenlijk, tligt'm voor mij allemaal aan de manier waarop ze iets zeggen. ze kunnen iets zeggen, en twee minuten later weer volledig tegenspreken - beide met dezelfde overtuigende toon dus wat hou je daaraan over. (dat beide partijen hun ding hebben gehoord als iets positief)
--
maak iets niet na, het verliest zijn spirit
bouw verder op anderen hun werk, maar verleg de grens
alles draait om die eerste ervaring, dat maakt originaliteit
sluit het boek, en je de beleeft telkens een nieuwe ervaring
--
voor al die stellingen kunde op zoek gaan naar een diepere betekenis, de bijbel wordt ook af en toe herschreven - iets minder gezever, iets meer to the point maar't blijft de middenweg zoeken tussen: "wat willen ze horen en lezen", "wie gaan we content stellen - de bejaarden of de jeugd erbij"

tis A of't is B of't is ALT-F4. neen kheb't wel uitgekeken ma ben niet te vinden voor al dat gemem.. kzegget het is constant van mening veranderen en proberen overtuigend te zijn - tis'n kunstvorm op zich want veel mensen geraken daarmee weg // even me sometimes, twee tegenstrijdige gedachten hebben en ze op'n slinkske manier beide voorstellen, zo kom je ook tot "wat wil die mens nu van me".. ik geef ze polkadots want ze vragen er zelf achter, punt.

D'Sek-

Legacy Member
LunchBox zei:
als ik luister moet ik niet aan't lezen zijn tegen sneltempo - en vice versa.. confusion, jaja een stijlkenmerk - hét goedkope excuus // 101 kant-en-klare regels maar pás als een 'bekend' persoon ertegen zondigd is het "amazing", ik heb het niet voor die gedachtegang want ze noemen onwetenden die precies hetzelfde doen niet origineel terwijl ze hen misschien wel voor waren. (het: "ik kan ook zomaar verf op een doek gooien"-fenomeen)

verder niet veel boeiends opgevangen eigenlijk, tligt'm voor mij allemaal aan de manier waarop ze iets zeggen. ze kunnen iets zeggen, en twee minuten later weer volledig tegenspreken - beide met dezelfde overtuigende toon dus wat hou je daaraan over. (dat beide partijen hun ding hebben gehoord als iets positief)
--
maak iets niet na, het verliest zijn spirit
bouw verder op anderen hun werk, maar verleg de grens
alles draait om die eerste ervaring, dat maakt originaliteit
sluit het boek, en je de beleeft telkens een nieuwe ervaring
--
voor al die stellingen kunde op zoek gaan naar een diepere betekenis, de bijbel wordt ook af en toe herschreven - iets minder gezever, iets meer to the point maar't blijft de middenweg zoeken tussen: "wat willen ze horen en lezen", "wie gaan we content stellen - de bejaarden of de jeugd erbij"

tis A of't is B of't is ALT-F4. neen kheb't wel uitgekeken ma ben niet te vinden voor al dat gemem.. kzegget het is constant van mening veranderen en proberen overtuigend te zijn - tis'n kunstvorm op zich want veel mensen geraken daarmee weg // even me sometimes, twee tegenstrijdige gedachten hebben en ze op'n slinkske manier beide voorstellen, zo kom je ook tot "wat wil die mens nu van me".. ik geef ze polkadots want ze vragen er zelf achter, punt.
Er is een verschil tussen namaken en jezelf inspireren op een vorig werk. Neem nu die autoreclame, het eerste filmpje als experiment voor de leut was wel leuk, maar stop dat in een autoreclame en voeg 1 passende zin in, en je hebt een beregoede spot. Geef nu zelf toe, het experimentje was leuk, maar niet om te zeggen dat het echt wauw was, terwijl ik die spot bij wijze van spreken 10x per week zou kunnen bekijken zonder hem beu te worden.

Je tweede paar tegenstellingen handelen trouwens over 2 verschillende dingen. De eerste ervaring is inderdaad belangrijk. Maar zoals hij zei, hou een boekje bij, kleef diezelfde beelden erin en doe het een jaar, desnoods 2-3 jaar later terug open, je bekijkt die beelden met een heel andere blik, nèt omdat je die eerste ervaring vergeten bent en in staat bent een nieuwe eerste ervaring eraan vast te knopen.

Nja, met je argument van de regels die door bekende personen gebroken worden, daar kan ik me wel grotendeels in vinden. Het is langst de ene kant waar dat je regels kan volgen en kan breken. Het breken is ook van essentieel belang, want anders wordt er binnen de vormgeving niet geïnnoveerd. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je meteen verafgood moet worden omdat je de regels breekt, maar als dat gebeurt door een persoon waarvan je weet dat hij de regels kent en ook toegepast heeft, dan moet je dat tenminste met een objectieve blik (in zoverre dat dat in ons vak mogelijk is) bekijken. Maar ik ga met je akkoord, de makers van dit filmpje iconiseren de bekende "kunstenaars" wel een beetje, maar dat is typisch amerikaans.
Al bij al heb ik toch zeker enkele nuttige dingen geleerd, die in ons vak toch van een zekere essentie zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan