Archief - JOB: Affiche/Flyer/Kaarten Fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BerT

Legacy Member
Beste,

Onze lokale voetbalclub organiseerd een fuif ten voordele van de jeugd, die eind april naar spanje vertrekt voor een internationaal tornooi.
Naar een gewone benefiet fuif voor een lokale voetbalclub komt natuurlijk geen kat. Daarom had ik al enkele concepten in gedachten.

Volgende week zondag is het vergadering en leg ik alle concepten voor waaruit we gezamelijk kunnen kiezen. Maar voor een cocept redelijk te kunnen uitleggen zou ik ook al affiches en flyers moeten kunnen voorleggen.
Zodat ik ook de kostprijs van het drukken zou kunnen teweten komen.

Dit moet je natuurlijk ook niet gratis doen, maar hou in het achterhoofd dat wij geen honderden euros kunnen bieden. Het is en blijft een voetbalclubje dat een stevige fuif wil geven waar veel volk op afkomt zodat ze veel winst kunnen maken. Een goed concept met een stevige lay-out is dan ook een must !

Concept1: White night Dresscode:Black and white.
Dit leek me heel vetjes, beetje zoals sensation white. Met UV lampen zou dit voor een leuke sfeer zorgen.
Er zouden wel redelijk goede DJ's komen draaien dus het affiche zou wel wat klasse moeten uitstralen. Weet niet goed hoe dit onder woorden te brengen maar laat jullie creatieve geest maar eens de vrije loop.

Jullie mogen natuurlijk ook altijd andere suggesties doen, aan het volgend adres. >>> berteke at gmail dot com <<<
Jullie ideeen zullen met veel plezier bekeken worden. Voorlopig houden we het bij concept.

Nog even voor de duidelijkheid. Ik zou paar voorbeelden moeten hebben ten laatste zondag zodat ik het kan voorleggen op de algemene vergadering.

Als er nog vragen zijn ?

Greetz
Bert

dresse

Legacy Member
wa wordt er nu van ons verwacht?
een concept uitdenken met een affiche erbij?
een affiche maken voor het concept "black and white"?
alleen een concept uitdenken?

en hoe worden we vergoed? worden we ook betaald als we alleen een concept hebben? en hoeveel worden we betaald?

duidelijk zijn graag...

BerT

Legacy Member
Ok sorry,

Eigenlijk het concept white night.
Maar het is niet zeker dat dit het concept zal zijn. Ik leg dit voor op de algemene vergadering. En als affiche mooi genoeg is zal ook dit concept verkozen worden. Ook kunnen we aan de hand van de uitgewerkte voorbeelden al op voorhand weten hoeveel de drukkerij zou kosten.
Weet niet goed hoe ik het beter kan uitleggen.

Tuurlijk hangt er een vergoeding aan vast. Maar weet niet goed wat me redelijke prijs lijkt. Heb hier nog thread zien staan waar 30€ beloofd werd en daar kwam redelijk wat reactie op.
Dus ik vermoed 30€ voor de maker van de gekozen flyer/affiche/entrance card.

Of als jullie betere werkwijze weten over hoe ik dit best aanpak. Geef gerust commentaar.

Bert

dresse

Legacy Member
ok, dus affiche maken met als thema black en white voor 30&#8364;.

al de rest wat er mee gedaan wordt en of ze al dan niet gebruikt gaat worden moeten wij eigenlijk niet weten :)

wat wel handig zou zijn om te weten is:
prijs van vvk, en aan kassa
welke dj's er komen
waar het gebeuren zich afspeelt
hoeveel een pint kost
om wa uur de deuren open gaan
...
of moeten we dit nog fictief erop zetten tot het vast ligt? wat wel moeilijk is want typografisch is het wel handig als we de teksten weten...

Erinyes

Legacy Member
Als we voor jou een affiche maken, is het dus nog niet zeker of de affiche daadwerkelijk gekozen wordt. Als ze niet gekozen wordt, wordt er dus ook niet betaald? Of heb ik het mis...

Dit moet je natuurlijk ook niet gratis doen, maar hou in het achterhoofd dat wij geen honderden euros kunnen bieden. Het is en blijft een voetbalclubje dat een stevige fuif wil geven waar veel volk op afkomt zodat ze veel winst kunnen maken. Een goed concept met een stevige lay-out is dan ook een must !
Ik vind dit eerlijk gezegd een tikkeltje arrogant. Je wilt een vette fuif geven en veel winst maken, maar 100 euro voor een ontwerp van een affiche kan er niet af? Idd, iemand anders heeft 30 euro betaald voor affiche, flyer EN entrance card, maar dit zijn zeker niet de gemiddelde prijzen. Voor het drukken kan er anders wel 500 euro af...

PS: ja ik weet dat ik al opdrachten aanvaard heb voor 30-50 euro. Ik ben maar een simpele student die graag een centje bij verdient. Ik moet toegeven dat ik veel werk heb besteed aan deze opdrachten en dat dit werk serieus onderbetaald is; waarmee ik ook geen vingers wil wijzen naar opdrachtgevers. Ik ontwerp met passie, maar ik denk dat niemand graag onderbetaald wordt. Ik weet dat jullie geen 500 euro willen/kunnen uitgeven aan een ontwerp, en dat jullie daarom hier op dit forum zijn, maar het begint volgens mij een beetje uit de hand te lopen hier.

fejity

Legacy Member
Ik vind dat anders geld genoeg dat je krijgt voor een papiertje te ontwerpen :s Ik vind dat je blij mag zijn dat je er nog iets voor krijgt, ik ken mensen die zulk werk gewoon gratis voor me doen, wss ook omdat ik ze persoonlijk ken maar eigenlijk vind ik het een beetje opgeblazen dat je tegenwoordig zoveel geld kan verdienen met zulke taken..

Het is niet bedoelt als kritiek maar gewoon mijn visie op die hele computervorming industrie zo..
Ik vind het zo gek, een simpel websiteje en je eigen stek op het wereld wijde web hoeveel geld dat daar voor gevraagd word..

Maarja, wou ik gewoon even mededelen, ik weet dat deze topic over iets anders gaat maarja..

greets,
fejity

Lo_fi

Legacy Member
AAargh ende what the fuck dude? *kalmeert ff - blaas *

1) Die hele 'computervorming', zoals je het zelf zegt, bestaande uit grafici, webdesigners, developers, multimediavormgevers en laten we het maar uitbreiden naar animators, 3d-vormgevers en de hele zwik...hebben, al dan niet in schoolverband, letterlijk jaren geïnvesteerd in het aanleren van waar ze goed in zijn. Al de respectievelijke opleidingen (Master en Bachelor) in die vakken zijn dan ook een soort gebakken lucht ofzo?

2) De meeste professionelen uit de bovenstaande gebieden moeten zwaar investeren in hard-en software, digitale spiegelreflexen..tekenmateriaal..enz.. Dat moet ook terugverdiend worden.

3) gespendeerde tijd moet ook betaald worden. Een goed ontwerp komt niet zomaar op je scherm springen. het vraagt meestal schetsen, proberen, weggooien, overleggen en 50 keer opnieuw beginnen.

4) 'Simpele papiertjes maken', simpele websites... en daar veel geld voor krijgen. Ha? Als je het leven zo simpel ziet is alles overdreven. Ik ging naar de dokter, die keek in m'n rechter- en linkeroor en kreeg prompt daarna 18 euro. Schandalig zeg!! Zojuist op tv..een man in korte broek die 90 minuten per week over een grasveld loopt met als doel een soort bolvormig voorwerp tussen 2 palen te deponeren door middel van schoppen op dat voorwerp. Oh ja, hij verdient miljoenen. De schande..!


Besluit: U sir..are wrong.

Erinyes

Legacy Member
fejity zei:
Het is niet bedoelt als kritiek maar gewoon mijn visie op die hele computervorming industrie zo..
Ik vind het zo gek, een simpel websiteje en je eigen stek op het wereld wijde web hoeveel geld dat daar voor gevraagd word..y
Onwetendheid troef.

Dat "papiertje" is een welopgebouwde affiche, rekening houdend met de noodzakelijke aspecten van vormgeving: compositie, kleurgebruik, typografie, fotografie,... Er wordt creativiteit, originaliteit en exclusiviteit verwacht. Het eindresultaat is vaak het enige wat gezien wordt, maar eer dat resultaat er is, gaat er een heel proces aan vooraf. Er steken uren van denkwerk, uren van schetsen, uren van digitaliseren in. Uren die, zoals elke werknemer wenst, betaald moeten worden. €30 euro is een uurloon. Een affiche, flyer en entreeticket komen er niet in 1 uur. Uiteraard zijn wij geen professionelen, wij geven ook al geen facturen, maar reken eens uit hoeveel professionelen zouden verdienen aan zo'n opdracht. €100 euro is een koopje. €30 is excuse my french uitbuiterij.

Daarbij, ik heb ook gratis gewerkt, voor familie. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling voor wildvreemden op een gamesforum.

wrong`

Legacy Member
ze komen hier wat zeveren over dingen waar ze nix van weten zielig gewoon ... 30 € voor een affiche is niks jong. der kruipt daar tijd in ze in een deftig concept. Als gij denkt dat da gewon bv. photoshop open doen is daar wa in prutsen en hupla! Je hebt een affiche dan ben je verkeerd ga eerst es jezelf wat informeren voor je hier wat zever komt uitslaan.

TiB0

Legacy Member
het eerlijkste zou zijn een hele kleine % vragen, aangezien de affiche in grote mate wel bepaalt hoeveel volk er komt. Als je een prachtige affiche ontwerpt zoals die van Star Warz (ik vind die persoonlijk wel mooi) en er uren werk in steekt dan komt er waarschijnlijk ook wel meer volk op af... zodat de ontwerper van de affiche ook meer winst maakt. Maar natuurlijk moet er dan ook een basis bedrag zijn, want als het slecht georganiseerd is en er komt geen kat op af dan heeft de ontwerper al dat werk voor niets gedaan.. = balen.

fejity

Legacy Member
:) ik begrijp het, dat er veel geld mee te verdienen valt en dat er veel tijd inkruipt kan ik me helemaal indenken. Ik vind het wel nogal geestig dat er zoveel comentaar op komt (misschien wel logisch als er echt wel mensen zijn die er zoveel studie en werktijd instoppen en dat er dan iemand afkomt die overkomt als "dat is schandalig zoveel geld dat die mannen krijgen!", wat echter helemaal niet mijn bedoeling is) Ik denk gewoon dat bij zo een fuifje een gewone affice toch volstaat en dat je er geen dagen weken werk in gaat stoppen wel dan ? Als het nu om een groter evenement gaat zoals pukkelpop, qlimax, concerten.. dan is het logisch dat er een groter budget beschikbaar is en dat het werkelijk doordacht, proffesioneel en af moet zijn. Maar bij een plaatselijk fuifje waar de week erna er toch niet meer over word gepraat is zulk professioneel werk en overdreven bedragen toch niet nodig.. ?

(mijn excuses als ik mensen heb beledigd op een of andere manier, wat niet mijn bedoeling is/was)

greets

dresse

Legacy Member
hou die discussies over geld alstublieft in een thread die het verdient.
Deze threadstarter is bereid om 30&#8364; te geven, wat voor de meeste resultaten die hij hier kan verwachten een redelijk bedrag is. (er zijn uitzonderingen, maar ik denk niet dat er veel mensen op dit forum uren nadenken over een concept en uberhoupt schetsen maken). Moest je dat wel doen gaat ge volgens mij zowiezo hier niet aan meedoen want als er een ander beter is en die post zijn werkje hier ook, bestaat er nog de kans dat ge helemaal geen centen ziet en er toch veel werk hebt ingestoken.

dus, back on topic.
threadstarter, kunt ge even de zaken posten die erop moeten komen.

BerT

Legacy Member
Ok ik merk duidelijk onenigheid. De entrance en djs liggen nog niet 100% vast.
Ik heb het gevoel dat mijn idee van concept voor te stellen met lay out van affiche niet zo een goed idee was.

Had gehoopt op enkele artistieke goedheid zodat ik toch iets of wat mijn concept kon visualiseren. Maar besef wel dat dit mss wel iets te arrogant moet overkomen.

Als jullie kunnen wachten tot volgende zondag dan kan ik jullie alles met 100% zekerheid zeggen. Ook zal ik dan proberen meer uit de kas te slepen.
Natuurlijk betalen wij enkel het gekozen ontwerp. We kunnen moeilijk iedereen die probeert betalen.

Als jullie de prijs te weinig vonden, konden jullie dat ook me gewoon zeggen. Dat had je een hele discussie bespaard wat de communicatie en sfeer rond deze thread ten goed zou gekomen zijn.

Wij zijn een klein voetbalclubje dat een fuif willen organiseren zodat wij op internationaal tornooi kunnen gaan. Geen profvoetballers :).

Als er nog vragen zijn stel ze gerust.
Bert

dresse

Legacy Member
wachten tot zondag lijkt me geen slecht idee :).
Alst dan u concept ni geworden is kunt ge nog altijd het concept dat het wel geworden is posten en zullen we daar iets rond maken.

BerT

Legacy Member
Ja, maar ik kan echt niet elk probeersel laten financieren.
Enkel het beste ontwerp zou de poen ontvangen.
Vroeger toen ik nog hier op het Art forum zat ging het toch zo :)

En ben wel beetje geschrokken over de reacties over de prijs. Ik zette het er nog bij in de beginpost dat ze het enkel hoefde te vermelden als dit te weinig was. Niettemin :)

Dus this thread is hybernating till next sunday

Erinyes

Legacy Member
fejity zei:
Ik vind het wel nogal geestig dat er zoveel comentaar op komt
Zou jij het geestig vinden als je een optreden zou doen dat ze je onderbetalen, omdat beatboxen niet eens met echte instrumenten is? En iedereen heeft een mond (net zoals iedereen nu photoshop/illustrator heeft) dus waarom zou beatboxen nu zo speciaal zijn?
Als het nu om een groter evenement gaat zoals pukkelpop, qlimax, concerten.. dan is het logisch dat er een groter budget beschikbaar is en dat het werkelijk doordacht, proffesioneel en af moet zijn. Maar bij een plaatselijk fuifje waar de week erna er toch niet meer over word gepraat is zulk professioneel werk en overdreven bedragen toch niet nodig.. ?
Pukkelpop en andere grote evenementen hebben idd grote publiciteit nodig en in hun geval worden er duizenden euro's uitbesteed. Wij vragen geen duizenden euro's uiteraard, wij vragen gewoon een min of meer eerlijke prijs.
hou die discussies over geld alstublieft in een thread die het verdient.
Ik zal verder mijn mond houden over geld :)
Natuurlijk betalen wij enkel het gekozen ontwerp. We kunnen moeilijk iedereen die probeert betalen.
Natuurlijk niet, dat wordt ook niet gevraagd.

We wachten wel en zien hoe het verder verloopt. :)

BerT

Legacy Member
Ik zal het nog even herhalen. De enige die hier een probleem maken over de prijs zijn jullie. Ik kan jullie best begrijpen maar vertel mij dit gewoon en de prijs wordt aangepast aan een redelijkere prijs?

Ik denk dat ik nergens heb vermeld dat dat DE prijs was ?

dresse

Legacy Member
er wordt niet gevraagd om iedereen te betalen die probeert. er wordt gevraagd dat de beste inzending toch wel zeker betaald wordt, en hoe ik het begreep zou deze ook niet betaald worden als uw concept niet gekozen wordt...

enfin, tot volgende zondag dus.

Lo_fi

Legacy Member
Alhoewel ik niet van plan ben mee te doen aan de wedstrijd/ job en het me een beetje gestolen kan worden uiteraard..wil ik toch ff een opmerking kwijt wat betreft on en off-topic dresse. Een thread functioneert vaak als een gesprek, waar op bepaalde momenten een zij-onderwerp ter sprake komt. Met soms een discussie ja..maar sinds wanneer is dat ongezond? Ik zie niet direct grote scheldpartijen in deze thread..Vergeleken met een aantal jaren terug is iedereen uiterst beschaafd.

Elke opmerking die een beetje afwijkt van de startvraag gaan verbannen naar speciaal opgerichte discussie-threads is een soort dichtgeknepen-billen-politiek waarmee je veel mensen de zin om sowieso nog hun bek open te trekken totaal ontneemt. Op die manier is het forum na een tijd natuurlijk wel erg overzichtelijk, strak..en leeg.



*als je hier op gaat antwoorden ga je off-topic dresse :p Straks moet je jezelf een usernote geven..*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan