Archief - JOB: logo van fictief bedrijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke logo vinden jullie de beste?(last updates)


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

Therif

Legacy Member
Hallo,

Ik zoek iemand om een logo te tekenen van een fictief bedrijf, ik zoek meerdere versies van het logo(beste uitpakken)

De naam van het fictief bedrijf zou Atmosphere clean zijn en het is een bedrijf dat zich bezighoud met het "cleanen" van horeca.

Mijn ideetje zou dat er water op het logo zou moeten komen en een soort golf. De naam zou goed zichtbaar moeten zijn. kleur is naar keuze.

Wie de beste logo maakt, geef ik een beloning van € 50,00 :niceone:

Zo, alles is gezegd.

"Live out of your imagination"

Therif

Legacy Member
Niewe info:

Logo moet op een businesscard kunnen, op een t-shirt, op header van fax.

probeer de file te posten met zo veel mogelijk details: PNG, TGA, TIFF. JPG afgeraden, dank u

dresse

Legacy Member
cleaned... z
@threadstarter:
*het is "het logo" en niet "de logo"
*gelieve duidelijk te zijn over beloning. Als er een beloning is vermeld dan wat het is en zet dan als prefix JOB.

Lo_fi

Legacy Member
50 euro..:niceone:

Nu zal er wel iemand zijn die je meer dan een fictief logo maakt.

Therif

Legacy Member
Ik heb nu al 3 logo's binnengekregen, via PM. Ik vind ze persoonlijk goed, maar moet het nakijken met mijn collega's. Ik zeg dit via pm, maar ik wou het ook hier op forum zetten. Zo, breng nog enkele logo's binnen!!

May the best win!

dresse

Legacy Member
ja... waarom via pm...
post da hier is mannekes, of zijn jullie bang van een beetje kritiek :)

Lo_fi

Legacy Member
Therif, Ik zie je collega's vermelden...Zijn dit schoolcollega's of wat moet ik me hierbij voorstellen? Waar gaat dit logo uiteindelijk gebruikt worden?

Therif

Legacy Member
Het is een klein toneelstukje over de "overvloed" van schoonmaakbedrijven. Ik mag er eigenlijk voor het moment niet meer over zeggen

Tsjernobyl

Legacy Member
dresse zei:
ja... waarom via pm...
post da hier is mannekes, of zijn jullie bang van een beetje kritiek :)

ok, ik durfde niet goed omdat blijkbaar iedereen via pm werkte.

Logo 1 en 2 die Therif liet zien zijn van mij.
Geef maar dat kritiek :D .

Lo_fi

Legacy Member
De golf in logo 1 lijkt me het meeste potentieel te hebben maar er is nog wat werk aan de typografie (beetje te basic) en de vrij gratuite lijn onder de golf. De andere 2 zijn volgens mij niet echt te redden.

Therif

Legacy Member
Zo, het is besproken
op 27/03/2006 is het einde van de job zou 'k zeggen. Mijn collega heeft gezegd dat LOGO1 voor de moment winnaar zou kunnen zijn mits een verbetering van het logo.

Good Luck & take your time!

Prototype is goed als het later kan bewerkt worden :)

tinbie

Legacy Member
Lo_fi zei:
De golf in logo 1 lijkt me het meeste potentieel te hebben maar er is nog wat werk aan de typografie (beetje te basic) en de vrij gratuite lijn onder de golf. De andere 2 zijn volgens mij niet echt te redden.


Idd de golf is nog niet echt straight, ivm de cirkel en de letters is er way to much space tsn de letters en de golf, ook zit er een klein kinkje in.

Dus aan werken.. :)


Eigen inbreng : http://www.fileshare.be/se/img/25147/joba.gif
http://www.fileshare.be/se/img/25148/jobb.gif

Tsjernobyl

Legacy Member
Wiffy zei:
Idd de golf is nog niet echt straight, ivm de cirkel en de letters is er way to much space tsn de letters en de golf, ook zit er een klein kinkje in.

Dus aan werken.. :)

Ik heb geprobeert om minder ruimte tussen de golf en het logo te laten, maar dan volgt de text geen mooie cirkel, wat op zijn beurt weer stoort.

Dat knikje(s) zie ik ook, raar dat ik dat niet heb gezien. Ik zal het verbeteren

De golf in logo 1 lijkt me het meeste potentieel te hebben maar er is nog wat werk aan de typografie (beetje te basic) en de vrij gratuite lijn onder de golf. De andere 2 zijn volgens mij niet echt te redden.

Enige suggestie voor de typografie? Wat bedoel je juist met basic ?
En welke gratuite lijn bedoel je :( .

Ik zal er zeker aan werken, maar het zal een paar dagen duren. (heb mijn PSD-files niet bij de hand.)

tinbie

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
Ik heb geprobeert om minder ruimte tussen de golf en het logo te laten, maar dan volgt de text geen mooie cirkel, wat op zijn beurt weer stoort.

Dat knikje(s) zie ik ook, raar dat ik dat niet heb gezien. Ik zal het verbeteren



Enige suggestie voor de typografie? Wat bedoel je juist met basic ?
En welke gratuite lijn bedoel je :( .

Ik zal er zeker aan werken, maar het zal een paar dagen duren. (heb mijn PSD-files niet bij de hand.)

Het probleem is niet dat je de letters zou verplaatsen, eerder de golf in een mooiere ronde lijn laten lopen (Kinkje weg). Door de golf iets aan te passen, dus bovenaan te vergroten(kinkje weg), ga je evenveel plaats vrijmaken tsn de golf en de cirkel (lijn) evenals de letters. In photoshop (je sprak over .psd files) zou dit geen probleem mogen zijn.

Anders PM me gerust, dit werkje zou maar een 5-tal minuten in beslag mogen nemen.

Wat de letters betreft daar kies je zelf moor, je hebt hier gekozen voor een vrij veel voorkoment Font, helemaal geen probleem.
Wat ik zelf vind is dat de letters niet zo hard opvallen t.o.v. je golf wat het iets moeilijker maakt om te lezen.
Je kan dus kiezen voor een ander lettertype, of je letters in Klein Kapitaal plaatsen. (zo zou het ook wel netter zijn).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan