Archief - JOB: White Night

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DJ_Trash

Legacy Member
cool Dresse, khoop dak mijn ontwerp morgen kan meten aan da van u, in some sort of way

John Deckx

Legacy Member
Vergeet de rest. Dit is wat je zoekt.

http://users.edpnet.be/trax/images/whitenight_jpg.jpg

Je gaat het digitaal quadri drukken zeg je, maar ook dat het zwart wit mag zijn. Is het dan geen meerkost om het digitaal in quadri te drukken ipv simpel in twee kleuren.
Het enige verschil zou dan zijn dat uw sponsors ook in z/w komen ipv kleur.
Probeer u gewoon een paar euro te besparen.

*edit 1
Ik las nu pas dat je er "muziek elementen" in wou hebben. Dus, kleine variatie.

http://users.edpnet.be/trax/images/whitenight2_jpg.jpg

*edit 2
En nog één.

http://users.edpnet.be/trax/images/whitenight3_jpg.jpg

*edit 3
En nog.

http://users.edpnet.be/trax/images/whitenight4_jpg.jpg

Lo_fi

Legacy Member
John Deckx zei:
Toch, laat maar eens iets drukken in z/w of full color, je zal het wel merken. :oink:

Ik ken de prijzen. vroeger werd het verschil in prijs merkbaar per drukgang. Vier drukgangen was dan merkbaar duurder dan 2 (duotone). Nu moet een drukker, als hij duotoon wil drukken vaak zijn machine helemaal kuisen en herconfigureren.. dat kost dan weer extra. Daarbovenop komt nog het fenomeen digitaal drukken waar het prijsverschil al bijna helemaal aan het verdwijnen is.

Je zal het moeten hebben van de sterkte van je ontwerp. Niet het prijsverschil. Maar goed, das ook fair.

John Deckx

Legacy Member
Ik ben orderbegeleider in een drukkerij van 47 personen en maak heel de dag offertes. Bad luck Lo_fi. ;)

edit
Just kidding man. Ik wou u gewoon even op stang jagen. En ik vertelde gewoon wat onze lerar ons zegt. Idd, ik ben nog student. Laatste jaar grafische en digitale vormgeving.

Mijn excusens als ik u in uw gat gebeten heb.

Lo_fi

Legacy Member
Your point being?

- dat je als werkende mens meedoet aan een wedstrijdje van ocharme 40 euro en dat niet gunt aan de studenten hier?

En oh..als vormgever heb je gemiddeld contact met een 20-tal drukkerijen/pre-press bureau's en Digital printbedrijven. Misschien ken ik de prijzen ook wel denk je niet? Ik krijg elke dag offertes van drukkerijen te zien.
Misschien handig om te weten dat de concurrentie ondertussen nauwelijks hogere prijzen vraagt voor CMYK dan voor duotoon (om de reden die ik net heb vermeld : kuisen van machines, configuratie als ze geen aparte drukpers hebben voor duotoon) . Tijd om de prijzen wat aan te passen ..


*edit * never trust any teacher. Docenten zijn vormgevers die zelf niet genoeg werk hebben en daarom les geven (uitzonderingen daar gelaten). En in mijn gat bijten mag niet van mijn lief. Stop daar mee en wel nu.

BerT

Legacy Member
Dresse inderdaad zonder publiek is het mooier denk ik.
Ik zal proberen donderdagavond al beslissing te pakken ik denk dat de laatste dan al ingezonden zal zijn zeker ?

En zwart/wit kan ook ruim ingevuld worden eh ? Daar kunnen ook andere kleuren tussen zitten die nauw verband zijn met wit of zwart .....

Greetz
bert

DJ_Trash

Legacy Member
jepjep nog ff geduld, morgen hebbek tijd en tegen 18.00 ofzo hebde mijn inzending :)

enj0i^

Legacy Member
die van dresse vind ik prachtig. En die derde van john vindek ook heel schoon.

ik ben es naar show geweest die over white-night ging en rood vondek ook nog een schoon kleur. Werd ook veel gebruikt :)

John Deckx

Legacy Member
Het is toch WHITE night he, niet horror night. En wit moest overheersen dacht ik.

BerT

Legacy Member
Beste,

Uw link werkt niet. Het is niet omdat ik een wit affiche in gedachten had dat er enkel wit en zwart gebruikt mag worden. Er zijn zoveel mogelijkheden.
Dit is een voorbeeld waar wit overheerst maar toch nog veel diversiteit inzit.

Het moet niet noodzakelijk uit 2 hexadecimale kleuren bestaan. Maar liefst in de tinten van wit en zwart.

Ik kan het echt niet verwoorden.

greetz
bert

[AS] Vertigo BE

Legacy Member
Hmm, raar. Ik kan de link nochthans openen.

Op Mac toch maar op PC niet. Maar daaraan kan het niet liggen.

dresse

Legacy Member
kzie ook niks...

edit: doel opslaan gaat wel..
doet me sterk denken aan een neo-nazi fuif ofzo :s

BerT

Legacy Member
Ik vind het wel iets hebben uw opbouw en u idee. Denk ook dat je zelfde beeld hebt als ik. Maar ik denk dat de uitvoering niet echt gelukt is.

En heeft inderdaad wel iets weg van neo-nazifuif :D


Edit:
Sorry had enkel de laatste link gezien. Ik vind het eerste echt nog wel knap. Maar dan maak ik bedenking rond het feit dat de sponsors er nog bij moeten ook.
En het straalt ook niet echt de sfeer uit van een hippe party. Het is toch al iets kleurrijker en toch nog steeds het wit dat overheerst. De kaart vind ik persoonlijk ook geslaagd.

Beloofd moeilijke keuze te worden morgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan