Archief - laptop voor designer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soulless

Legacy Member
Hey

Ik wist niet goed of ik het hier mocht posten of beter op hardware, maar aangezien hier de meeste designer ed. zitten heb ik het hier maar gezet.

Vele professionele designers (web/illustrator/gfx/...) gebruiken Apple Hardware. (macbook pro)

Nu is mijn vraag, is er een degelijk alternatief voor een designer als je niet voor Apple wil gaan. (het gaan hier om een laptop , zie titel)

Suggestions are welcome :)

thanks !

NAGD

Legacy Member
De Sony Vaio maar waarom zou je niet voor Apple gaan? Dan ben je tenminste van Windows af en kan je gewoon werken op je laptop zonder continue venstertjes van je OS of virusscanner te zien opduiken.

chosen1

Legacy Member
eender welke andere laptop?

zien dat uw resolutie hoog genoeg is, eventueel kijken naar extra uitgangen/ingangen, ...

syndrom

Legacy Member
serieus als je het budget hebt, ga dan voor een macbook pro.

Soulless

Legacy Member
Stiekem had ik wel een macbook pro willen kopen, maar ik zou men laptop moeten hebben tegen 15 september zoiets. En ik heb gehoord dat de huidige MBP aan het einde van zijn cyclus zit :( en er alle momenten een nieuwe versie kan uitkomen...

Soulless

Legacy Member
Daar staat geen release date bij hé? als ik weet dat hij uitkomt in september dan is het goed :) Maar het kan even goed oktober of november of ....

Xoliul

Legacy Member
Lol twas wel te denken dat hier in elke single post ging staan dat hij beter voor een Mac zou gaan. Nu als je Devine gaat doen Soulless dan kun je dat wel doen, in DAE is het gewoon een dom idee.
En Visual heeft gelijk over resolutie, maar RAM moet je deze dagen niet zo op kijken, is toch allemaal wel minimum 2GB. Beter zien dat je geen al te prul CPU hebt, en moets je ooit eens willen gamen, laat je dan niet in de zak zetten met een Geforce 8400 ofzo, maar zorg voor minstens een 8600.

General Lee

Legacy Member
Ge wordt geen beter "designer" als ge met een mac werkt hoor :)

Waarom de Vaio's? Die zijn veel te duur voor wat ze aanbieden. It's all name and looks.
:D Deze beschrijving wordt anders ook vaak genoeg toegeschreven aan dat andere niet nader genoemde merk...

Xavez

Legacy Member
Well, ik zou zeggen koop u een gewone macbook en pomp er wat extra niet-Apple ram in. "Cheap" and works like a charm. :)

Dat van die Vaio's kan ik beamen. Vanaf het moment dat je een ietwat groter scherm neemt kan je beter gelijk zes batterypacks kopen. Om nog maar te zwijgen over wat er gebeurt als ik het ding in mijn dockingstation steek: erin: geen probleem. Undocken: heel de keyboardlayout fucked up: ik moet dan de fn-toets inhouden om mijn keyboard gewoon te kunnen gebruiken (dus niet qwerty > azerty of iets dergelijks hé). Mega-irritant. Maar dat ligt dan misschien weer aan Windows. Oh well.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Ik heb nog altijd de bekende Toshiba PIH laptop met 1600 op 1200 resolutie. Ik deed 6u met mijn batterij. Die laptops kosten hopen geld maar je krijgt iets in de plaats.

Ik ben van plan ook een designer laptop aan te schaffen, ik ga wss voor Alienware.

chosen1

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Ik heb nog altijd de bekende Toshiba PIH laptop met 1600 op 1200 resolutie. Ik deed 6u met mijn batterij. Die laptops kosten hopen geld maar je krijgt iets in de plaats.

Ik ben van plan ook een designer laptop aan te schaffen, ik ga wss voor Alienware.

Alienware? :p that's just plain stupid imo

oké, ge krijgt een ongelooflijk sterke laptop maar ge moet serieus inboeten qua batterijduur, warmteontwikkeling, ... en de prijs is ook niet echt aantrekkelijk

TiB0

Legacy Member
Of je er nu tegen bent of niet; als je in een bedrijf terechtkomt waarin ze zich met grafische toepassingen bezighouden (design, animatie, montage, ...) is er 99% kans dat ze met Mac werken. (bij wijze van spreken)

En IMO zou het maar te zot zijn om je een pc aan te schaffen en later met je mond vol tanden te staan als ze je achter een Mac zetten.

V!$u4L

Legacy Member
General Lee zei:
Ge wordt geen beter "designer" als ge met een mac werkt hoor :)
True, maar als ge professioneel gaat moet je er vroeg of laat toch mee werken. Waarom niet meteen van begin af aan en alles zelf ontdekken.


General Lee zei:
:D Deze beschrijving wordt anders ook vaak genoeg toegeschreven aan dat andere niet nader genoemde merk...
True, Mac OSX en alles is daarmee gezegd. :D

General Lee

Legacy Member
TiB0 zei:
En IMO zou het maar te zot zijn om je een pc aan te schaffen en later met je mond vol tanden te staan als ze je achter een Mac zetten.
't Is niet alsof je een Master in de Computerwetenschappen moet hebben om met OSX te kunnen werken eh...

V!$u4L

Legacy Member
Vooraleer hier weer een enorme flamewar ontstaat van de klassieker, gewoon even zeggen dat een laptop voor WIN wel een goede oplossing is, ik heb zelf nog voor die keuze moeten staan onlangs. Maar Mac is een betere investering en je hebt nog altijd Boot Camp, moest je XP of Vista missen.

Soulless

Legacy Member
Het is zeker mijn bedoeling mac vs win topic te starten, beide hebben hun voor en nadelen :P alvast bedankt voor alle info guys !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan