Ik ben gewonnen voor Apple computers. Ben lang een "mac-hater" geweest, maar na er een aantal jaar professioneel mee gewerkt te hebben, is mijn keuze wel gemaakt.
Nee, Macs zijn niet flawless, verre van zelfs bij tijden, maar naar mijn ervaring wel minder dan de doorsnee PC (op uitzondering van men Vaio laptop van een jaar terug). Het probleem is vaak het zelf samenstellen van die dingen, allemaal gemakkelijk en goedkoop, maar superstabiel is het niet allemaal (BSOD door BIOSversies die niet met RAM/Vidkaart etc...).
M.a.w. de reden waarom ik naar Mac overschakel, is het feit dat je er niet steeds mee bezig moet zijn. Het gebeurt wel eens dat je moet troubleshooten met je Mac, maar het is geen fulltime job.
Het komt er dus voor mij op neer dat, als je de tijd en goesting hebt, vertrouwd bent met het OS (daar kwam Vista roet in het eten gooien - dat netwerkcentrum, Bah!) en graag voor het goedkopere gaat; go PC. Als je een goede gebruiker bent zal je zowiso, eens je het toestel stabiel hebt gekregen, ook weinig problemen hebben (tot de volgende driverupdate

). Anders ga je Mac, ik heb geen zin en tijd meer om constant bezig te zijn met het onderhouden van men systemen.
Enfin, als student dacht ik ook dat Mac niet zo prominent aanwezig zou zijn in het professionele circuit en had ik zeker ook niet de poen voor MBPs en MacPro's, maar eens je in die professionele creatieve wereld zit, zie je vaak niets anders dan dat. En dan is het veel waard als je niet constant moet switchen tussen verschillende operating systems.
En daar komt dan nog eens bij dat voor veel bedrijven een Mac(book) Pro niet meteen de grootste kost is.