Jongerenjargon tot in de kist? Pijnlijk
Anyway, on-topic. Als ik je intropostedits zo een beetje naast mekaar leg lijkt het me dat je één design maakt en er dan vluchtig wat andere bijgooit. Voor mij is het dan ook duidelijk dat die 2 - .. op 2 minuten te maken zijn. Hou er rekening mee dat het nog steeds kwaliteit boven kwantiteit is. Een zeer belangrijke regel!
Ik ben het er met de rest over eens dat het 1ste ontwerp het beste is, maar ik vind het toch niet echt geslaagd. De header met de duidelijke spatiëring, het simpele ontwerp terwijl het lijkt alsof je net iets anders wou uitproberen, 't is toch allemaal maar vreemd.
En uiteindelijk, als je het dan ontleed is het echt maar zéér sober + de elementen die gebruikt worden, passen ze wel echt bij elkaar? En dan spreek ik eigenlijk vooral over het menu. 't Is nogal fel en de vorm is zeer vreemd in vergelijking met de rest van het ontwerp. Er wordt misschien ook wel wat teveel gebruik gemaakt van kaders en lijnen in het contentgedeelte als je het vergelijkt met de rest.
Maw, het design is beter dan de rest, maar daarom nog niet onmiddellijk goed. Ik vind persoonlijk ook dat er in een design altijd een speciale toets moet zitten, stel dat je dit ontwerp in je portfolio wilt zetten en je hebt een thumbail nodig van een stuk van het ontwerp, wat zou je bij dit ontwerp kiezen om in die thumbnail te proppen? Er is niks echt wat in het oog springt. Geen finishes, extra touches.
Als commentaar op het 2de design moet ik toch zeggen dat het zwaar lijkt op een ontwerp dat Erlend hier ooit geshowed heeft. Maar, not to worry, ik beschuldig u niet van rippen, ben er zelfs niet zeker van dat je toen al op dit subforum zat.
Teweinig aandacht besteed aan typografie, te vluchtig ineengestoken, die elementen zorgen er echt voor dat het ontwerp bijna onbruikbaar is. Net als de grootte, je moet rekenen, verkleinen kan je altijd, maar vergroten is al een hele klus.
Aan de andere ontwerpen ga'k geen verhaal besteden aangezien ik nu net door moet. Misschien later nog, maar feitelijk kan je de commentaar die ik op het 2de ontwerp gaf voor beiden gebruiken.