Archief - Layout: Accurate.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member

Vintage Hifi

Legacy Member
Zo, drie prototypes afgewerkt. Ze zijn onderweg naar de klant, voor zijn voorkeur te horen maar ik hoor jullie oordeel graag verder! :)

Obliv`

Legacy Member
1!
2 is TE fel, 3 en 4 zijn te eentonig in kleur

die navigatie dingen bovenaan zou ik allemaal zelfde kleur doen (die rode, zoals ze rechts zijn)

die knoppen van contacteer ons, zijn niet mooi afgewerkt (schuine hoek past niet)

Brock

Legacy Member
Hou er rekening mee dat alle foto's die je van internet plukt copyrighted zijn

3razor

Legacy Member
1!

zeker voor 1 gaan de andere lijken niet zo professioneel!!!! 1 is echt superoverdreven sjiek in vergelijking met de andere :)

Zero Grav

Legacy Member
Jongerenjargon tot in de kist? Pijnlijk

Anyway, on-topic. Als ik je intropostedits zo een beetje naast mekaar leg lijkt het me dat je één design maakt en er dan vluchtig wat andere bijgooit. Voor mij is het dan ook duidelijk dat die 2 - .. op 2 minuten te maken zijn. Hou er rekening mee dat het nog steeds kwaliteit boven kwantiteit is. Een zeer belangrijke regel!

Ik ben het er met de rest over eens dat het 1ste ontwerp het beste is, maar ik vind het toch niet echt geslaagd. De header met de duidelijke spatiëring, het simpele ontwerp terwijl het lijkt alsof je net iets anders wou uitproberen, 't is toch allemaal maar vreemd.

En uiteindelijk, als je het dan ontleed is het echt maar zéér sober + de elementen die gebruikt worden, passen ze wel echt bij elkaar? En dan spreek ik eigenlijk vooral over het menu. 't Is nogal fel en de vorm is zeer vreemd in vergelijking met de rest van het ontwerp. Er wordt misschien ook wel wat teveel gebruik gemaakt van kaders en lijnen in het contentgedeelte als je het vergelijkt met de rest.

Maw, het design is beter dan de rest, maar daarom nog niet onmiddellijk goed. Ik vind persoonlijk ook dat er in een design altijd een speciale toets moet zitten, stel dat je dit ontwerp in je portfolio wilt zetten en je hebt een thumbail nodig van een stuk van het ontwerp, wat zou je bij dit ontwerp kiezen om in die thumbnail te proppen? Er is niks echt wat in het oog springt. Geen finishes, extra touches.


Als commentaar op het 2de design moet ik toch zeggen dat het zwaar lijkt op een ontwerp dat Erlend hier ooit geshowed heeft. Maar, not to worry, ik beschuldig u niet van rippen, ben er zelfs niet zeker van dat je toen al op dit subforum zat.

Teweinig aandacht besteed aan typografie, te vluchtig ineengestoken, die elementen zorgen er echt voor dat het ontwerp bijna onbruikbaar is. Net als de grootte, je moet rekenen, verkleinen kan je altijd, maar vergroten is al een hele klus.

Aan de andere ontwerpen ga'k geen verhaal besteden aangezien ik nu net door moet. Misschien later nog, maar feitelijk kan je de commentaar die ik op het 2de ontwerp gaf voor beiden gebruiken.

Vintage Hifi

Legacy Member
Brock zei:
Hou er rekening mee dat alle foto's die je van internet plukt copyrighted zijn
Foto's zijn ofwel van Accurate zelf, van merken die Accurate verkoopt of Stockphotos :)

Vintage Hifi

Legacy Member
Zero Grav, waarom schrijf jij altijd halve boeken? ;)

Enfin, bedankt voor al de commentaar maar ik denk dat je één belangrijk aspect vergeet. De designs zijn prototypes. Verre van 'af' dus. Ik had dit weekend veel inspiratie dus ben er direct ingevlogen en deze drie design zijn er uitgekomen. Puur om te zien welke richting Koen (van Accurate) uit wil.

Als hij nu zegt, iets in de aard van design 2, ja, dan gaat design 1 de prullemand in en dan zal ik design 2 verder uitwerken.

Het lijkt mij ook wel dat jij altijd (n/o) dezelfde commentaar klaar hebt. Typografie, te snel, etc... Vooral de commentaar van geen eigen 'finishing' touch, stoort mij. Ik steek altijd mijn eigen ziel in mijn ontwerpen, dus ...

Wat betreft het menu, je moet weten, dat is niet het enige menu. Dat is een 2de menu. Het échte menu staat vanboven (Hifi, home cinema, ... ) en dat is het belangrijkste. Die knoppen (het 2de menu) kunnen nog aangepast worden, verplaatst of watnog...

Wat betreft het design van Erlend, daar weet ik helemaal niets van, heb zelfs geen flauw idee welk design je bedoelt :)

dahousecatfelix

Legacy Member
De eerste is duidelijk de beste.
Ik zou het menu nog wat "verzachten" zodat het beter aansluit bij de rest.
En contacteer lijkt mij juister dan kontakteer.

Typhon`

Legacy Member
Ik vind het maar zo-zo hoor.
Ziet er allemaal maar vrij concept-achtig uit, niks is er precies afgewerkt aan.
Hopelijk worden er nog veel dingen verbetert adv de commentaar van Zerograv :).

Vintage Hifi

Legacy Member
Typhon` zei:
Ziet er allemaal maar vrij concept-achtig uit, niks is er precies afgewerkt aan.
Prototype. Hallo? Pro-to-type. Of zie je anders dit ook op straat rondrijden? :ironic:

dahousecatfelix

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Prototype. Hallo? Pro-to-type. Of zie je anders dit ook op straat rondrijden? :ironic:
breek elkaar nekeer nie zo snel af :p
zijn comment was nie met kwade bedoelingen eh

Vintage Hifi

Legacy Member
dahousecatfelix zei:
breek elkaar nekeer nie zo snel af :p
zijn comment was nie met kwade bedoelingen eh
Mijne ook niet maar als het na de zoveelste keer niet duidelijk is, dan maar met iets hardere middelen é :p

Brock

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Mijne ook niet maar als het na de zoveelste keer niet duidelijk is, dan maar met iets hardere middelen é :p

Als je iets laat checken zorg je ervoor dat het af is ! ( naar uw eigen capaciteiten natuurlijk ).
Een halfafgewerkt product "showen" getuigt van een gebrek aan respect voor jezelf én je werk. Als je iets doet, doe het dan goed !

xml

Legacy Member
Euhm, neen. ;) Hij schreef meerdere keren duidelijk dat het om prototypes gaan. Het stoort me enorm dat veel mensen gewoon de thread niet lezen voor ze antwoorden.

Quilombo

Legacy Member
tis toch logisch da ge die vier dinge ni allemaal gaat uitwerken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan