Archief - LAYOUT: Flash Yoni-Web

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SyRuS.be

Legacy Member
Ik post mn lay-out al eens niet enkel voor de reacties maar ook om help te vragen hier en daar... (Kan ik het illustreren)

http://www.yoni-web.be/Flash

Preloader is voorlopig show! Kan zijn dat de site dus ff moet laden
Enkel bij News staat al iets... De return animatie van de News pagina terug naar de navigatie is er nog niet.

Hulp:
Hoe dynamische content? Dus flash staat online en ik kan nieuwe content plaatsen zonder aan een flash bestand aan te komen? Enkel een html pagina ofzo up te loaden?

Hoe krijg ik die crunchy tekst weg???? Vb: mn dummy tekst of mn Newton quote (nee corps is niet te klein, dat crunchy maakt het zo onleesbaar)

Voor diegenen die de lay-out gaan checken: (persoonlijk ben er ik vrij trots op)
geen reacties van : "zo klein?" "kan niet veel content in" enz Ze is klein! Het is niet handig dat je telkens terug naar die bol moet, maar is ze mooi?

Groetjes SyRuS

edit: damn ook de hitbar bij mn back knop vergeten bij news... sorry!

ZeeraaR

Legacy Member
Heel netjes!
-Ik moet precies onder back klikken ipv erop om terug te keren. Mss ook heel dat circeltje klikbaar maken?
-Grijs op de preloader is moeilijk te lezen. Maar misschien ligt dat aan mijn tft. (which is crap for colors btw :crazy: )
Voor de rest tis nogal klein :p

Vintage Hifi

Legacy Member
Eerste reacties:
- Klein (Ja, toch wel)
- Slechte kleurencombinatie (quasi ONleesbaar)
- Flash totaal niet 'vlot', gaat stroef, moeilijke navigatie en ondermaatse animatie
- Had na de preloader totaal geen benul dat ik op YoniWeb moest klikken, verwachte gewoon de site... erg onhandig. Heb nu wel de Isaac Newton quote gelezen ondertussen.

Sorry, maar ik vind hem niet goed. Afwerking is maar kantje-boordje en het is gewoon geen leuke site om op te zijn. Je ziet niets, je moet té lang wachten op je content/navigatie en er is totaal geen duidelijkheid over wat in godsnaam de site ook mag gaan.

Lo_fi

Legacy Member
- Alles was onscherp of ben ik dringend aan een bril toe..? Ik moest me echt concentreren op de lettertjes..( gewoon 19 inch CRT)

- het 'klik'-geluidje bij de navigatie voelde echt vreemd aan. Ofwel is het een fractie te vroeg ofwel hoort een schuivende beweging geen "klik" te maken.

SyRuS.be

Legacy Member
Op de reacties van de onscherpe tekst... LEES MN POST, daar vroeg ik net een oplossing voor...

Je moet onthouden dat het mn eerste poging tot een flash site is, en voor mn eerste vind ik hem wel vrij goed. Alleen zitten er nog wat foutjes in van dingen die ik nog niet weet hoe ze op te lossen.

(van die back button had ik al vermeld dat ik die vergeten was)

Dat de site nu traag is is vrij logisch omdat de preloader nog niet werkt... *zucht* of bedoel je meer fps gebruiken?

dêsh'

Legacy Member
onscherp
xy pos van txt zonder decimalen gebruiken.

dynamisch
Code:
[COLOR=slategrey]//eigenschappen tekstveld [/COLOR]
tekstveld.html = true;
tekstveld.wordWrap = true;
tekstveld.multiline = true;
tekstveld.label.condenseWhite=true;

[COLOR=slategrey]//css file koppelen aan tekstveld[[/COLOR]
cssFILE = new TextField.StyleSheet();
cssFILE.load("style.css");
tekstveld.styleSheet = cssFILE;

[COLOR=slategrey]//xmlfile inladen in tekstveld[/COLOR]
xmltekstveld = new XML();
xmltekstveld.ignoreWhite=true;
xmltekstveld.load("content.xml/htm");
xmltekstveld.onLoad = function(success)
	{
       if(success)
	   {
          tekstveld.text = xmltekstveld;
        }
}

Lo_fi

Legacy Member
- blurry part van je post moet ik in m'n haast overgeslagen hebben (voelt ff aan neus of hij er nog aan staat). Excuse-me-je hoor.

Mogelijke oplossing: je kan het best Flash pixelfonts gebruiken (veelvuldig te downloaden- google), anti-alising uitzetten en je font-size gebruiken in veelvouden van 8.

SyRuS.be

Legacy Member
thanks 2 zeer nuttige tips.

Ik denk dat als de tekst duidelijker is het écht nog goed leesbaar zal zijn in het lichtgrijs... Zo was het toch in mn pdf :p
EDIT: wow op tft is het indeed geen doen!! Ik zet het wel iets donkerder

Wanneer je op Yoni-Web moet klikken zal ik iets duidelijker proberen maken...

Die backbutton da's een kinderfoutje eh :$

Oh en om op die bol te klikken als back knop ook zal ook gebeuren, goede tip :)

SyRuS.be

Legacy Member
OK UPDATE!

fixed:
- tekst zou nu leesbaarder moeten zijn zowel qua kwaliteit als kleur op tft... (gebruik pixel fonts nu)
- Ander geluidje bij mouse-overs (geen klik meer)
- Bij het enige werkende deel (news) is de hitbar van de back-button groter + animatie
- Staat nu enter bij Yoni-Web na de preloader (die nog steeds enkel show is)

Graag nieuwe comments...

Geen complimenten op het idee dat er achter zit? De kleurencirkel van onze goede maat Newton? + de quote "clear light" (alle kleuren samen = wit licht) ...

ostillopaat

Legacy Member
tekst slecht leesbaar
te klein
lelijk
erg onprofessioneel doe dan geen flash denk dat je html beter beheerst

SyRuS.be

Legacy Member
ostillopaat zei:
tekst slecht leesbaar
te klein
lelijk
erg onprofessioneel doe dan geen flash denk dat je html beter beheerst
edit: (dacht eerst dat het een spam account was)

Sorry hoor maar wie denk je wel dat je bent? Ik ga hier niet te veel woorden aan vuil maken maar naar zulks onozel puberaal gedrag verlaag ik niet.


Als er iets onprofessioneel is is het uw gedrag...

Vintage Hifi

Legacy Member
Het is al beter maar ik vind hem nog steeds te klein, animatie (cirkel, bol, ..) is nog steeds te rommelig en de tekst blijft nog steeds moeilijk leesbaar, maar is al iéts leesbaarder tegenover versie 1. Het idee dat erachter zit gaat ook compleet verloren trouwens.

SyRuS.be

Legacy Member
leesbaarheid kan ik moeilijk iets aan doen als ik pixelfonts in C.8 moet bezigen, of bedoel je de kleuren. Waar gaat het idee verloren?

Met rommelige animatie bedoel je daarmee de vloeibaarheid van het draaien van de kleurencirkel of iets anders?

dêsh'

Legacy Member
uw framerate is goed, misschien naar 30 zetten ipv 24 maar hoeft niet. tligt aan uw animaties zelf dat het wat 'stroef' verloopt.

btw, wel enorm veel werk gestoken in uwe (show)preloader e ;) gaat toch automatisch gebeuren later dus waarom je dat frame per frame hebt opgetelt ontgaat me ;) Vind hem wel mooi:p

SyRuS.be

Legacy Member
kunde dien tekst ook auto laten tellen? :|
Ja preloader ben ik vrij content van... Idd de animatie die de pagina laad kan mischien beter... En ik zal het naar 30 zetten (alles om het beter te maken).

Tips over hoe ik ze leesbaarder maak? Ik kan geen groter corps gebruiken als ik c. 8 moet bezigen eh...

edit: Ben heel content dat de preloader al meevalt. Persoonlijk vind ik mijn grijze bol met animaties best meevallen, of valt die ook tegen? De content ga ik alvast anders doen... Maar of ik die bol zou of niet dat weet ik nog niet.

De preloader heb ik al hehe... Het is enorm bijleren voor mij. Dat ik C.8 en pixelfonts zou moeten gebtruiken had ik geen idee van (verandert enorm je ontwerp), Framerate had ik geen gedacht van wat te nemen, en die animaties waren een eerste poging...

Vintage Hifi

Legacy Member
SyRuS.be zei:
..., of bedoel je de kleuren. Waar gaat het idee verloren?
Inderdaad, de kleuren. Niet aangenaam lezen, zeker niet voor langere teksten.
Het idee gaat gewoon verloren aan de site. Het is niet duidelijk dat er een 'idee' achter zit. "Oké, Isaac Newton, maar wat staat het daar te doen?" denkt de toevallige surfer.

tikketim

Legacy Member
Als ik van news op "back" klik doet hij weer die hele menu animatie wat ik eigelijk als bezoeker niet wil omdat het vooruit moet gaan :p 1 keer is genoeg :)

en idd onleesbare tekst , zeker in het menu

pehashpe

Legacy Member
Yoni, ik vin u site wel leuk kwa kleuren combinatie en zelfs heel goed voor beginnende flash gebruiker. Dat de text wat vaag zienbaar is maar futuliteit. Als ik je een goede tip mag geven zorg er dan voor dat als je mooie kleuren gebruikt je animaties simpel maar strak zijn, en neem hogere fps hoe vlotter hoe beter.

veel geluk verder

SyRuS.be

Legacy Member
thanks... De animatie bij de back button was er nog niet (had ik ook gezegd), maar ik moet toch iets nemen.

Maar aan de hand van de tips ga ik ze een redelijke makeover geven en alles wat proberen in acht te nemen...

Vintage Hifi

Legacy Member
pehashpe zei:
Dat de text wat vaag zienbaar is maar futuliteit.
Allé, leuk om te weten. Als ik in het vervolg nog eens een site maak, zorg ik ervoor dat mijn inhoud bijna niet te lezen valt. Dat is toch maar een futiliteit. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan