Archief - LAYOUT: Persoonlijke site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

#8U6

Legacy Member
Hallo,
Jullie op de vorige layout redelijk veel comentaar gegeven over kleur en eenheid.
Jullie zeiden van een Colormixer tegebruiken die vermeldstaan in de sticky. Dit heb ik nu dus gedaan, Ik vind dat die clormixer op ni veel trekt, dat word duidelijk bij deze layout: http://users.telenet.be/8U6/FOTO/Layout/1.jpg
Comments Please ^^

Flipkikker

Legacy Member
kies dan een andere kleur bij die color mixer???????

allé, was da nu voor zever :s

"comments": (:lol:)
- slechte kleuren
- weinig te zien buiten een omkadering en menu'tje
- gebruik van <> in menu

(de "-" staat hierbij voor "negatief")

+ begin opnieuw, of begin op zen minst met goede kleuren te zoeken... zeker als je al zelf vindt dat het lelijke kleuren zijn :wtf: )

#8U6

Legacy Member
Lol, dat waren de enige kleuren die eigenlijk nog deftig waren met die colormixer, de rest was nog veeel erger ...

Thorens

Legacy Member
Als je zo ontdaan bent van enig kleurgevoel dat je je moet baseren op programma's en dan NOG niet ziet wat slecht is, stop dan maar met zowel grafische ontwikkeling als fotografie.

#8U6

Legacy Member
Dankuwel !! Dit is echt de meest nuttige reply in weken ^^

De kleuren leken op de PC waarop ik het gemaakt heb wel mooier, is al een oud scherm en geeft alles donkerder en feller weer. Nu bekijk ik het op mijn PC en vind ik het nog erger...

verdeye

Legacy Member
gsus :) surf eerst wat rond, doe wat inspiratie op,
simplicity is een kunst op zich ... maar verkracht ze dan ook niet aub.

orez

Legacy Member
#8U6 zei:
Wat zijn dan goede kleuren ?

GEBRUIK COLORMIXERS EN GEBRUIK ZE GOED!

Kijk dan ffs toch in onze sticky, sorry voor mijn vijandige reactie, maar er staan er 4 verschillende in onze sticky... Zelfs ene die at random kleurenpaletten genereerd... maak er dan toch gebruik van.

Dagge da zelf ni ziet da da past.

Probeer ook es www.color.org, LEER IETS OVER KLEUREN! typ bv in in google: PASSENDE KLEUREN, PASSENDE KLEURPALETTEN, KLEUR, ...

Das nu toch allemaal ZO moeilijk nie? We moeten u handje hier toch ni blijven vasthouden... doe aub ietwat moeite.

Bertold

Legacy Member
somehow vind ik deze thread nog grappig :) die jongen probeert de hele tijd en tis heel tijd niet goed :p n/o é :) heeft zero grav u nog geen linkje gegeven die wat uitleg geeft over kleuren? die vond ik handig in elk geval en ik vind dat bij kleuren ook geld: veeeeeel expierimenteren en proberen en mislukken :) daar leert ge meest uit

Zero Grav

Legacy Member
Experimenteren ivm layouts is meer dan telkens vlug een versie in mekaar knutselen om dan up te loaden.

Ik maak talloze ontwerpen die gewoon in de vuilbak belanden, en maar goed ook, want de kleuren en het fontgebruik van die ontwerpen trekt meestal op niets. Wat je echter moet doen is een design verder uitdenken dan die 2 à 3 balkjes die je zet.

Je moet je al een idee beginnen te vormen van wat erop moet komen, hoe je dat wilt weergeven, wat op moet vallen, hoe dat op moet vallen enzovoort. Een design begint niet in photoshop, een design begint in je hoofd.


Ik kan hier binnen 10 minuten ook 20 ontwerpen zetten die enkel uit 3 vakken bestaan, natuurlijk gaat dat niet mooi zijn, er zit dan ook veel te weinig tijd in en er is ook veel te weinig denkwerk aan besteed.

Je moet je trouwens ook niet beperken tot de kleuren die je krijgt van die colormixers, die werken gewoon via wiskundige formules, uw hoofd hopelijk niet, uw hersensn kunnen zich baseren op rationele dingen, hoe kleuren samenpassen, wat geliefde kleuren zijn etc.


Je moet ons trouwens zoveel niet verwijten, de enige nuttige reply is iemand die een ontwerp vóór jou maakt zodat jij het zelf niet moet doen? 'k Heb ook al proberen te helpen, maar hier zitten meer coders dan ontwerpers feitelijk en dat kan van mezelf ook gezegd worden.

verdeye

Legacy Member
damn right.
Als je ziet dat je hier op één dag enkele ontwerpen zit te maken ... ?
Realiseer dat je nog wat moet bijleren, en ervaring moet opdoen.
Dat kan je en zul je alleen meer kunnen door veel te oefenen en zoals Zero Grav net zei, het zal niet je eerste werk zijn dat je in de vuilbak smijt maar je twintigste.
Denk, teken het uit, werk het uit, bewerk details, slaap er een nachtje over en zie hoe je er dan over denkt.

Quilombo

Legacy Member
kijk eens in de sticky naar die blog van veerle, die heeft ook wel goeie dingen geschreven over kleurgebruik

Bigbuddha

Legacy Member
Wil je aub ook (dummy)content gebruiken!!!

Das al de 10de keer dat ik dat hier voorstel. Lees andere threads ook even voor je hier post.

Content(tekst/foto's) horen ook bij de lay-out. Dus zet er wat in ipv. gewoon drie kaders met een kleurtje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan