Archief - LAYOUT: Persoonlijke site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

#8U6

Legacy Member
Zero Grav zei:
Experimenteren ivm layouts is meer dan telkens vlug een versie in mekaar knutselen om dan up te loaden.

Ik maak talloze ontwerpen die gewoon in de vuilbak belanden, en maar goed ook, want de kleuren en het fontgebruik van die ontwerpen trekt meestal op niets. Wat je echter moet doen is een design verder uitdenken dan die 2 à 3 balkjes die je zet.

Je moet je al een idee beginnen te vormen van wat erop moet komen, hoe je dat wilt weergeven, wat op moet vallen, hoe dat op moet vallen enzovoort. Een design begint niet in photoshop, een design begint in je hoofd.


Ik kan hier binnen 10 minuten ook 20 ontwerpen zetten die enkel uit 3 vakken bestaan, natuurlijk gaat dat niet mooi zijn, er zit dan ook veel te weinig tijd in en er is ook veel te weinig denkwerk aan besteed.

Je moet je trouwens ook niet beperken tot de kleuren die je krijgt van die colormixers, die werken gewoon via wiskundige formules, uw hoofd hopelijk niet, uw hersensn kunnen zich baseren op rationele dingen, hoe kleuren samenpassen, wat geliefde kleuren zijn etc.


Je moet ons trouwens zoveel niet verwijten, de enige nuttige reply is iemand die een ontwerp vóór jou maakt zodat jij het zelf niet moet doen? 'k Heb ook al proberen te helpen, maar hier zitten meer coders dan ontwerpers feitelijk en dat kan van mezelf ook gezegd worden.


De Ctrl+U was nuttig in die tread niet het ontwerp dat hij maakte, die gebruik ik toch niet.

Deze ontwerpen waren ook nog niet af, het was gewoon omte zien of de kleuren pasten, (daarom dus maar 3 kaderekes) ik was wel van plan deze (als jullie de kleuren goed vonden) verder uit te werken.

Ik heb de voledige sticky ivm met HTML en kleuren al gelezen, ook alle links al eens bekeken.

Ik heb teksten gelezen ivm kleuren. Met mensen gesproken op MSN voor tips enzo,

Waarom ergeren jullie je erin dat ik blijf proberen. Jullie keuren layouts af, maar zeggen niet wa tverkeerd is, hoe kan ik dan dingen aanpassen ?

verdeye

Legacy Member
1. Wat je maakt is geen layout
2. Zoiets maak je voor jezelf en moet je hier 'nog' niet posten om te laten beoordelen
3. Als iedereen zijn 'skelet' ontwerpjes hier plaats staan er per dag 100de nieuwe posts

...

pehashpe

Legacy Member
De Ctrl+U was nuttig in die tread niet het ontwerp dat hij maakte, die gebruik ik toch niet.

Deze ontwerpen waren ook nog niet af, het was gewoon omte zien of de kleuren pasten, (daarom dus maar 3 kaderekes) ik was wel van plan deze (als jullie de kleuren goed vonden) verder uit te werken.

Ik heb de voledige sticky ivm met HTML en kleuren al gelezen, ook alle links al eens bekeken.

Ik heb teksten gelezen ivm kleuren. Met mensen gesproken op MSN voor tips enzo,

Waarom ergeren jullie je erin dat ik blijf proberen. Jullie keuren layouts af, maar zeggen niet wa tverkeerd is, hoe kan ik dan dingen aanpassen ?





Van ons mag je zoveel proberen als je wil, Maar laat ons dan het eindrezultaat keuren. En als je echt zo veel problemen hebt met kleuren, Kan je mss eens aankloppen bij de plaatselijke basis school.

tikketim

Legacy Member
probeer in het begin 1 hoofdkleur te kiezen , voor alle andere kleuren die je gebruikt neem je gewoon een tint van je hoofdkleur

simpel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan