Faedrus
Legacy Member
Nu de vakantie goed en wel bezig is wou ik mij een beetje bezighouden met 3dsmax te leren.
Ik had het idee om een huis te maken uit lego, maar ben op een paar probleempjes gestoten.
1. De basisblok die ik zou gebruiken is een 4*2 blokje. Dit heb ik kunnen maken : screen
Nu, als ik die blokken wil 'stapelen' om zo de muur te vormen, zit ik met een probleem. Als ik de blokken perfect naast elkaar zet, lijkt dit uiteindelijk op een massief blok : screen
Wat ik eerst als oplossing dacht, was de blokken een heel klein beetje meer verplaatsen, zodat er een kleine ruimte overblijft. Zo zie je wel alle blokken apart: screen
Dit heeft dan wel het gevolg dat als ik op deze manier een hele muur doe, op het einde een blok een stuk uitsteekt.
Dit is dus een eerste probleem: hoe zorg ik ervoor dat alle blokken apart zichtbaar zijn, zonder andere problemen te veroorzaken.
2. Zoals je ziet op deze foto, staat er op de bovenkant van iedere nop, een klein logo van lego.
Hoe krijg ik op een eenvoudige manier ook zo'n logootje (logo'tje?) op mijn blokken?
Alle hulp is welkom en alvast bedankt,
Faedrus
Ik had het idee om een huis te maken uit lego, maar ben op een paar probleempjes gestoten.
1. De basisblok die ik zou gebruiken is een 4*2 blokje. Dit heb ik kunnen maken : screen
Nu, als ik die blokken wil 'stapelen' om zo de muur te vormen, zit ik met een probleem. Als ik de blokken perfect naast elkaar zet, lijkt dit uiteindelijk op een massief blok : screen
Wat ik eerst als oplossing dacht, was de blokken een heel klein beetje meer verplaatsen, zodat er een kleine ruimte overblijft. Zo zie je wel alle blokken apart: screen
Dit heeft dan wel het gevolg dat als ik op deze manier een hele muur doe, op het einde een blok een stuk uitsteekt.
Dit is dus een eerste probleem: hoe zorg ik ervoor dat alle blokken apart zichtbaar zijn, zonder andere problemen te veroorzaken.
2. Zoals je ziet op deze foto, staat er op de bovenkant van iedere nop, een klein logo van lego.
Hoe krijg ik op een eenvoudige manier ook zo'n logootje (logo'tje?) op mijn blokken?
Alle hulp is welkom en alvast bedankt,
Faedrus



Tgeen ge onderaan invult staat in relatie met uw oorsprong (0,0,0 dus), ge kunt toch ook gewoon verplaatsen ten opzichte van uw laatste punt, kzou het gewoon zo doen
, typisch) heb ik (alweer) een nieuw probleem.
