Surion_
Legacy Member
InderdaadXoliul zei:Me dunkt dat je dan niet correct kan oordelen![]()

De 3ds Max interface kan inderdaad wat intimiderend zijn, maar eens je zo wat weet hoe alles werkt, is het echt fun om in te werken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
InderdaadXoliul zei:Me dunkt dat je dan niet correct kan oordelen![]()

Surion_ zei:Klopt normaal niet. Max toont enkel de juiste coordinaten als de move tool geselecteerd staat, anders niet! Dus, als je de coördinaten wil zien, selecteer move tool.
Bij iedere andere tool, (select, rotate, scale,...) zal je bij coördinaten altijd 0,0,0 zien staan. Heb ik ook al ondervonden.
En je kan inderdaad doen zoals SideShow zei. Maak een cylinder (zet height segments op 0), convert to editable poly, selecteer een polygon, en extrude. Dan krijg je zoiets:

hyperlite zei:Uiteraard kunt ge even zotte dingen maken met Max en Modo. It's just a tool! Maar ben er vrij zeker van da ge met Modo veel sneller kunt modeleren.
Faedrus zei:Hierbij komt de volgende vraag: is er een manier om één bepaald soort blokje te maken en op te slaan als .max en dit dan in te voeren in een ander .max bestand?
Wolfje zei:Of met xref kunt ge ook werken. Ik zie precies ne zwarte vlek op uw blokjes? Trouwens is het niet beter en vlugger voor je model dat je de blokjes die niet volledig zichtbaar zijn dan ook gewoon een blokje maakt met een chamfer of fillet. Zonder de cilinderkes en zo dus..

Wolfje zei:fireftp voor firefox downloaden![]()
Joe-Fish zei:Dat komt wel vaker voor in max. Gewoon een blokje selecteren en dan op zoom extents all selected drukken (das daar vanonder rechts met dat wit blokje). Daarnaast gaat uw pc meestal wel wa trager als ge me 1,2 miljoen poly's zit (in max).