Archief - OTHER: Shine & Drive car cleaning

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
URL: Shine & Drive

APPS:

* Photoshop CS2
* Notepad++

SPECS:

* XHTML 1.1 strict
* CSS 2
* JavaScript (lightbox component, externe URL's in nieuw venster)


DOEL: Nieuwe bedrijfswebsite. Zoals gewoonlijk met zo weinig mogelijk CSS hacks en een zo breed mogelijke, platformonafhankelijke compatibility, usabilty en accessibility.

Het bedrijf in kwestie heeft niet dadelijk een logo om mee te werken, dus was ik wat dat betreft ook volledig vrij.

Dat ik hier bepaalde populaire stijlelementen heb gebruikt, heeft meer te maken met het feit dat het om een detailingbedrijf gaat, dan om de trendhoer uit te hangen. Shinyness maakt nu eenmaal deel uit van de bedrijfsactiviteit :).

Gerritn

Legacy Member
De header zit wel goed en voelt wel passend aan, echter door het menu en de reflectie eronder heb je nogal veel geel tesamen, en mss ook iets teveel 'shinyness'.

Code laat ik mij niet over uit, maar denk niet dat er veel op aan te merken valt op het 1e gezicht.

Het algemene beeld dat k krijg is wat teveel reflecties en teveel geel kort op elkaar, maar zit wel goed, als je nu nog wat kan veranderen aan het menu en je <h2> (dan vooral de achtergrond).

Xavez

Legacy Member
Toch even vermelden: ik had een aantal designs gemaakt, onder andere ook enkele met verschillende kleuren, maar het volledig gele is eruit gepikt, dus daar spreek ik me niet meer over uit ;).

Verder wacht ik nog even de andere reacties af =). Alvast bedankt!

tomh

Legacy Member
kvind het menu slecht, probeer andere gradients. en werk het wat meer uit, mja.. met geel kunde ook nie echt veel doen als get mij vraagt. ma zoals het nu is, niet mooi.

Flipkikker

Legacy Member
Ik vind het niet mooi eigenlijk :-\

De grijze & zwarte achtergrond met het geel lijkt te typisch

De auto in de header vind ik wel leuk
Het stoort me dat ik het embleem linksboven niet kan lezen, zet het groter of maak het leesbaar ofzo
"Detailer" van wat? (op de "Wie zijn wij" pagina vind ik het antwoord pas)

"Voor behandeling" en "Na behandeling", past niet in de layout, alsof je er een reclame boodschap in geplakt hebt

Verander het geheel naar iets lichter (witte achtergrond), voeg een donkerblauwe kleur toe in de layout

(en even offtopic, heb je site van livegraphics bezocht, en het portfolio ziet er best wel interessant uit, maar de site vind ik lelijk, komt vooral door de lelijke header, en het lelijke "menu")


Ik heb hier eigenlijk veel kritiek gezet, maar ik hoop dat je er iets mee bent :$

Chalk

Legacy Member
De weerspiegeling van het menu vind ik storend. (dus waar als je op home zit HOME staat..)

De pagina's laden ZEER traag bij mij.. sommige zelfs SUPER HEEL TRAAG dat ik 10+ seconden verder zit.. (normaal kan dit niet aan mijn internet liggen, maar je weet nooit)

vb. de prenten staan er al maar de achtergrond nog niet (zwart) en de tekst ook niet..

voor rest: mooi & overzichtelijk

Erlend

Legacy Member
Geen voorgaande comments gelezen.
--
Header zit naar mijn gevoel goed, de gespiegelde tekst is cliché - maar
passend. Andere opmerking: de header is best wel groot.

Het menu; ik heb het moeilijk met de witte tekst op het gele vlak.

Inhoud: witte tekst op zwart vlak, het zal nooit mijn favoriet worden.
Het oogt mooi - maar optimaal is het niet.

Hier en daar zit je met té breede paragrafen: op de frontpagina zit het
goed, de "wie zijn we" pagina helemaal onderaan is het dan weer slecht.

Tiet

Legacy Member
Enkele kleine dingen die me storen:

- hover van de inks
- bij u formulier, enkele velden staan in 't vet en anderen niet
- bij u formulier, u knoppen onderaan zou ik nog opmaken
+ commentaar van de vorige mensen

Voor de rest vind ik de site wel geslaagd.

Xavez

Legacy Member
Okido, eventjes een grote reply schrijven :).

@Tom: toch bedankt voor je reply, maar erg veel heb ik er niet aan. Ik zal het als een "smaakverschil" interpreteren en gewoon naast me neerleggen.

@Flipkikker:
* Grijs/zwart met geel is nu eenmaal de enige combinatie waar de opdrachtgever mee akkoord is gegaan :). Ik had nog een aantal "gewaagdere" dingen waaronder dit en dit (enkel op de kleurcombinaties letten, niet de rest, want die is niet uitgewerkt).
* Detailer van wat: tja, het is niet bepaald een website waar je op rondsurft en toevallig opkomt, maar een bedrijfswebsite. Als je weet waar het over gaat, zie je het vanzelf :).
* Voor/na zal ik eens bekijken. Ik snap wat je bedoelt!
* Iets lichter is uitgesloten. Vooral een witte achtergrond, dat is helemaal ondenkbaar :). Toch, absoluut bedankt voor je kritiek!

@Chalk:
* Zal eens iets doen aan dat menu, want de kritiek daarop blijft precies maar terugkomen =).

* Traagheid, daar heb ik niet echt last van. Maybe een tijdelijke server hiccup. Totale indexpaginagrootte is 123,88kb, waarvan er 120,85kb gecachet zal worden. Dat lijkt me niet onoverkomelijk, toch? In totaal worden er bij de eerste load 6 CSS afbeeldingen + 1 javascript + 1 CSS file + 1 inline afbeelding gecachet en daarbij wordt er slechts 1 minimale pagina geladen. Dat is dus een totaal van 10 objecten. Dat is iets wat zelfs op een 56k modempje na de eerste load normaal gezien vlot surft :).

* Prenten die er al staan en tekst nog niet, dat lijkt me straf, ik heb namelijk backgrounds en text colors zo ingesteld dat de site (op het menu na) ook zonder afbeeldingen te "bekijken" is. Misschien een lokale instelling? :). In ieder geval bedankt voor je comments! :). Met een aantal wordt uiteraard rekening gehouden.

@Erlend:
* Header groot: in filesize of effectieve grootte?
* Witte tekst op een zwart vlak, tja, dat zal persoonlijk zijn? ;). Ik vond het hier echt wel passen.
* Brde paragrafen: daar heb je gelijk in. Gelukkig kan ik dat behoorlijk gemakkelijk oplossen d.m.v. enkele CSS rules. Thanks!

@Killer:
* Hover van de links ga ik niet aanpassen, denk ik.
* Velden in het vet zijn required. Zal proberen het iets duidelijker aan te geven.
* Knoppen opmaken. Tja, dat blijft een usability <> make-up issue :). Sommigen zijn vóór het opmaken van buttons, anderen radicaal tegen :).

Allemaal nog eens bedankt voor de replies!

Breen

Legacy Member
Ziet er tof uit, nu ik net een bedrijf zoals dit nodig had :). De gallerij doet het alles wel inhoudelijk gezien een beetje dood. Kweet niet of dat al afgewerkt is, maar als ze maar 1 auto hebben gedaan, laten ze de gallerij misschien beter weg :)

KoenDK

Legacy Member
haha, heb jij die website gemaakt? ik had die man ook op msn ivm dit project...
cool :)

OT : die schaduw had ik minder lang gemaakt :/ layer mask en gradient black & white erover zou ik zeggen, 50% van de lengte van de tekst

Xavez

Legacy Member
@Breen: er komen ASAP meer foto's in :).
@Koen: ik begrijp de opmerking niet helemaal :).
@Erlend: thanks for the resource! Ik zal het eens bekijken. TBH, light on black stoort mij minder fel dan black on white :). Heeft misschien deels met scherminstellingen, omgevingslicht en elke persoon zijn of haar eigen ogen te maken?

blaZe

Legacy Member
hier bouwt de site toch ook soms traag op (1 a 2 secondjes)

de look vind ik prima, het spiegeleffect een beetje vanzelfsprekend zelfs maar het past.
witte tekst op zwart is een plus zelfs.
maar moet ook ermee akkoord gaan dat het geel in de menubalk een beetje te licht is voor de witte 'buttons' (zou het bruin als standaard gebruiken en iets anders als effect bij mouseover )

aanbod misschien met opssoming links to maken (en het gekende to top knopje) want nu is het een redelijk lange lijst.

contactformulier zou ik als het kan naast contactgegevens plaatsen, zelfs op een 1280x1024 (niet full, bijna) mote ik nog een beetje naar beneden scrollen en het geeft me een raar gevoel nu.

ik vind het geheel alvast geslaagd en laat die gallardo nu toch een van me favo wagens zijn :)

Xavez

Legacy Member
thanks blaze, zijn inderdaad nog een paar goeie ideetjes die ik de volgende weken zal implementeren :).

DieselPower: tja, als je jong bent, moet je dynamisch zijn hé ;).

Quilombo

Legacy Member
wat mij betreft heeft het wet floor effect alweer afgedaan. het wordt nu echt wel té veel gebruikt.

TDM

Legacy Member
Knappe site die lekker de hedendaagse in-effectjes gebruikt - wat daarom niet slecht is :)

Quilombo

Legacy Member
uw pagina "links" mag wat uitgerokken worden imo
toffe achtergrond
menu: te weinig contrast, de hoverstate is dan weer wel goed
as said before: het wet floor effect in de header vind ik over the top, als je het per se wil behouden misschien toch wat minder laten weerspiegelen (?)

Xavez

Legacy Member
Yup, thanks. Heb nog geen tijd gehad om alles uitvoerig te testen en te uploaden dus don't expect an update any time soon (studeren is ook ZWAAR :p). Maar er wordt zeker en vast rekening gehouden met jullie comments

@quil: om eerlijk te zijn vind ik het verschrikkelijk moeilijk om dat juist te finetunen. Op het ene scherm (meestal TFT's) is die reflectie súperfel, op een ander scherm (meestal CRT's) is het dan weer nét genoeg, of als ik er wat van afdoe net te weinig :). Onmogelijk om iedereen tevreden te stellen dus :D. Maar ik zal proberen het nog wat te finetunen (met de schermen en instellingen die ik voorhanden heb, uiteraard).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan