Archief - OTHER: tocon.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

b0bbY

Legacy Member
Graag jullie ongezouten mening over de nieuwe website van m'n eenmanszaak. Gebruikte technieken/software:

-PS CS voor het ontwerp
-XHTML & CSS voor de layout en de content
-hier en daar wat PHP ( vnl. includes)
-JS (oa. voor pop-up en external links)

Drietal pagina's nog onder constructie, maar voor de rest volledig afgewerkte site.

link: www.tocon.be

laat maar komen :)

grtz

Brock

Legacy Member
Ziet er een propere site uit !

Toch enkele opmerkingen:

- xhtml en css validatie knoppen clickable maken - als ge der mee showt moet ge maken dat we het snel en gemakkelijk kunnen controleren ook :)
- "to:con staat voor een jonge en dynamische onderneming, die steeds probeert u, onze klant, op de eerste plaats te zetten " euhm... proberen? Zoiets moet je gewoon -doen- ( of toch zeker zo op de website plaatsen ). Proberen geeft te veel de indruk dat het af en toe eens mislukt om de klant eerst te plaatsen.
- "...ig of gedeeltelijk door to: ontwikkeld zijn...". Is het nu to: of to:con ?
- http://www.tocon.be/portfolio_websites.php - De linker navigatie op deze pagina komt nogal verwarrend over, al die pijlen en allemaal de zelfde insprong. Niet echt helder om te zien hoe de structuur in elkaar zit.
- http://www.tocon.be/contact.php - het formulier vind ik niet goed gepositioneerd. Zowel de invulvelden als de tekst ervan ( naam/email/... )

Dit zijn zowat de eerste dingen die mij opgevallen zijn. Maar over het algemeen: nice work !

Quilombo

Legacy Member
k vind em nochtans nie echt geslaagd
ziet er niet aantrekkelijk uit IMO

Bigbuddha

Legacy Member
Valt wel mee als eerstejaars eindwerk voor een multimediarichting.

Als professioneel bedrijfswebsite vind ik hem zeker niet sterk genoeg. Als je wil opboksen tegen de concurentie zal je niet veel indruk maken.

-Het groen voor de titels is niet goed leesbaar.
-Font is algemeen niet goed. Best een screefloos font gebruiken ivp wat je nu hebt. Leest op het scherm veel rustiger.
-Opbouw is niet slecht, maar een image hier en daar, geeft het wat meer swoeng ;)
-iconen voor de diensten vind ik opzich niet slecht, maar maak er even zelf. En maak dat ze in de zelfde stijl zijn, que kleur en vorm.
-Je links vallen niet op in je tekst. Waarschijnlijk door het groen op witte achtergrond. 'k zou wat meer spelen met je kleuren.
-Bij portfolio ga je in de problemen komen als je meer dan 50 projecten hebben ( 't is te hopen voor u natuurlijk ;) ). 'k scroll graag maar geen half uur.
-contact fomulier is inderdaad slecht gepositioneerd en niet goed afgewerkt.

Het belangrijkste is het font denk ik. Verdana of iets anders zonder schreefje zal je pagina veel strakker maken. Ook op de uitlijning letten. Voor de rest is het allemaal zozo. Het blinkt op geen enkele manier uit. Niet grafisch en niet technisch. Maarja, voor ons stoort dat, maar voor de locale bloemenhandel niet natuurlijk. Die weten niet beter.

Good luck met de zaak ;)

Erlend

Legacy Member
Ik heb de voorgaande comments niet nagelezen dus:

- Titels, rechts uitlijnen is geen goed idee + te klein: vb. hier
- Logo bovenaan klikbaar maken.
- Te kleine letters

TheCrow7

Legacy Member
Originaliteit is zoals eerder vermeld ver te zoeken. Weeral die gradients, weeral die XP icoontjes...

Al bij al valt het wel best mee, het is in ieder geval ordelijk.

b0bbY

Legacy Member
Bedankt voor de feedback alvast!

@Brock:
-to: -> to:con fixed. het is wel degelijk to:con dus ;)
-tekst op de homepagina aangepast. terechte opmerking.
-navigatie zal ik nog eens bekijken om het onderscheid tussen hoofd- en subcategorieën te verduidelijken. Het kan idd misschien wel met een pijl minder. Subs hebben nu een iets grotere insprong alvast.
-forms staan nog op de to-do lijst, zowel uitlijning als positionering is nog niet 'final'. Eerste vereiste was ze bruikbaar maken. Buttons worden ook nog gestyled.

@Quilombo:
-'t is uw goed recht om het geen mooie site te vinden uiteraard

@Bigbuddha:
-heb 1 jaar TI gestudeerd, en that's it wat betreft opleiding op het vlak van webdesign. Dit is iets wat ik doe als zelfstandige in bijberoep, en het is (voorlopig) ook niet mijn bedoeling om te concurreren met grote webstudio's die een heel team van mensen tewerkstellen. I'm just me :)
-font is nu Arial. Ben er nog niet helemaal uit of het zo beter is of niet. Leest alleszins wel iets vlotter. Het vorige font 'Georgia' vond ik dan weer origineler.
-link kleur iets donkerdere tint groen, valt beter op in de tekst nu. <h2> tags ook in dezelfde tint groen.
-gebruik van foto's wordt overwogen...
-Als de portfolio te uitgebreid wordt, laat ik de oudste projecten wegvallen. Voorlopig is het nog net scrollbaar vind ik. Of maak ik een link naar een 'archief', dat probleem lossen we wel op z'n 'Dehaenes' op wanneer het zich stelt dus :D

@Erlend:
-titels overal links uitgelijnd nu
-logo is klikbaar. Is iets wat ik normaal ook dikwijls check bij websites, en dan vergeet ik het zelf toe te passen, typisch :)
-lettergroote vind ik persoonlijk groot genoeg om vlot leesbaar te zijn, zeker met Arial font. En anders heeft de gebruiker altijd de keuze om via de browser de tekst te vergroten

@TheCrow7:
-had commentaar op de icons verwacht. Ben bezig met zelfgemaakte icoontjes, maar ze zijn nog niet naar wens. Dit was zowiezo slechts een tijdelijke oplossing. Er wordt aan gewerkt.
-overzichtelijke, ordelijke site was de eerste vereiste.

grtz

Bigbuddha

Legacy Member
Veel beter het font zo, voor de links zou ik een andere contrastkleur zoeken die meer opvallen in de tekst. #0090FF of #FF7800
Font niet vergeten door te trekken in header - to:consult & serve

Je mag ook gerust ook je titels wat groter en bolder maken. bijvoorbeeld op de http://www.tocon.be/internet.php pagina. .:STANDAAR PAKKETTEN enz..

Erlend

Legacy Member
Op vlak van typografie zitten er nog enkele onlogischheden in.
Je titels staan nu wel links, toch mogen ze nog altijd iets groter. Mensen scannen een website, als
ik nu 'scan' dan lijkt alles even belangrijk. Titels (kernwoorden) zeggen kort maar krachtig waarvoor
een paragraaf gaat. Titels mogen er dus uitspringen; zo zal ik sneller vinden naar wat ik zoek - en enkel
paragrafen lezen die mij aangaan.

Quilombo

Legacy Member
ik zou voor het menu een andere font nemen maar daar doe je je zin mee natuurlijk, ik vind het er zo nogal ouderwets uitzien, dno

as mentioned: paketten -> pakketten

ik zou ook wat line-height toevoegen om het geheel iets leesbaarder te maken (niet iedereen heeft zo'n goeie ogen als jij ;))

rechtse logo is niet klikbaar ;)

b0bbY

Legacy Member
Thx 4 the tips!

Updates:

-lineheight toegevoegd
-linkkleur aangepast, en verschil tussen 'link' en 'visited' ingesteld (thx Buddha voor de tip, 't heeft wel iets en links vallen idd nog meer op)
-uppercase verwijderd bij <hx> tags en font size vergroot
-andere bg bij h2 en h3 tags (.: weg en vervangen door image. De ':before' pseudo class werkte toch niet bij IE :oink: )
-font in header aangepast
-contactform gestyled (voorlopig enkel op contactpagina zelf, bestelmodule en domeincheck form volgen) + semantisch correcter gecode (table be gone ;) )
-hier en daar wat margins toegevoegd/aangepast
-typo's verbeterd (oa. pakKetten)

nog suggesties, tips?

grtz

Bigbuddha

Legacy Member
Het begint er zowaar professioneel uit te zien ;)
Blij te zien dat er mensen ook echt luisteren en kritiek aanvaarden. Moet niet natuurlijk, maar een welgekomen invloed.

Erlend

Legacy Member
Ik volg Bigbuddha - opmerkelijk hoe je website er stap voor stap (nog) beter begint uit te zien - hij krijgt als het ware een persoonlijke touche :)

UnD3RD0G

Legacy Member
opmerkingen :

* bij http://www.tocon.be/internet.php
komt bij mij bij het vakje waar ik een domein kan opzoeken de knope om te klikken buiten het design, dit is in IE

* Ik weet niet of dit al gezegd is , en ik ben niet zeker maar je gebruikt win-icons.Mag dat?

* bij contact page, gans naar beneden scrollen zit alsook bij mij IE een foutje met die kaart die onder het design doorloopt.alsook is die 2006 - copyirght enzo daar foutief uitgelijnd enzo

gewoon enkele aanmerkingen zodat je er rekening mee kan houden
voor de rest vind ik het een propere site

PS : typen lukt vandaag niet goed, dus dont mention it :)

b0bbY

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
opmerkingen :

* bij http://www.tocon.be/internet.php
komt bij mij bij het vakje waar ik een domein kan opzoeken de knope om te klikken buiten het design, dit is in IE

* Ik weet niet of dit al gezegd is , en ik ben niet zeker maar je gebruikt win-icons.Mag dat?

* bij contact page, gans naar beneden scrollen zit alsook bij mij IE een foutje met die kaart die onder het design doorloopt.alsook is die 2006 - copyirght enzo daar foutief uitgelijnd enzo

gewoon enkele aanmerkingen zodat je er rekening mee kan houden
voor de rest vind ik het een propere site

PS : typen lukt vandaag niet goed, dus dont mention it :)

* forms worden nog aangepast, voorlopig is enkel het contacformulier al definitief gestyled en gepositioneerd. Reden dat die 'check' knop buiten de iste valt ligt aan de margin of width van die table, die IE blijkbaar anders interpreteert dan FF. Zal alleszins bij de definitieve versie niet meer het geval zijn

* Wat Bill niet weet, niet deert ;) Maar je hebt een punt hoort, die icons worden nog vervangen door zelfgemaakte. Working on it...

* was me ook al opgevallen. Het is ook enkel bij de contact page dat die copyright fout uitgelijnd is, en ook enkel in IE. Ik zoek verder naar een oplossing, voorlopig no luck...FIXED

Merci voor je input en don't mind the typo's..'t is al relatief laat ;)

Grtz

dêsh'

Legacy Member
Ik merk juist dat je "sitemap", "colofon" en "hostingvoorwaarden" gewoon onder de tekst hebt gezet. Ik zou die gewoon laten staan waar ze stonden. (in de onderste balk)
EDIT: Mmz, staat nu terug zoals het was. Ofwel was je aan het experimenteren, ofwel was er gewoon een foutje tijdens het laden. Nuja .. laat het zoals het was ;)

Voor de rest een zeer nette site, goed gedaan!

Quilombo

Legacy Member
die colofon etc. staan daar idd lelijk, dno waar ze eerst stonden, maar zet ze anders in een wat kleiner font en een andere kleur naast elkaar onder je kader

en zet "©2006 - to:con" helemaal onderaan met dezelfde achtergrondkleur

b0bbY

Legacy Member
Heb net CSS en HTML van de footer volledig herschreven, zodat de credits en het technisch menu nu zowel in IE en FF op dezelfde manier weergegeven worden. Had iets teveel div's gebruikt met negatieve gepositioneerde elementen, waardoor er nogal wat verschillen en quirks inzaten. Nu zou het ok moeten zijn, zelfs op de contact pagina :D

Heeft wel even geduurd, daarom dat ze af en toe volledig fout gepositioneerd stonden :oink:

Credits staan nu dus links in het groene gedeelte en menu recht uitgelijnd naast de pijl in het grijze gedelte, zonder achtergrondkleur als 'link' en donkerdere grijstint bij 'hover'.


@Quilombo: 'en zet "©2006 - to:con" helemaal onderaan met dezelfde achtergrondkleur'

Bedoel je nog onder de footer? Links of rechts uitgelijnd? Vind ze persoonlijk nu niet slecht staan, groene gedeelte vd footer was ook initieel bedoeld om credits in te zetten dus...

Nogmaals tnx 4 the feedback!

gn :sleep:

Smoerf

Legacy Member
Doet me denken aan dreamweaver (de kleuren dan).

Verder wat positioneringsfoutjes zoals hier en hier. Je header ziet er leeg uit en de algemene indruk van je site doet me niet echt denken aan een bedrijf dat websites/drukwerk en dergelijke maakt.

dahousecatfelix

Legacy Member
Smoerf zei:
Doet me denken aan dreamweaver (de kleuren dan).

Verder wat positioneringsfoutjes zoals hier en hier. Je header ziet er leeg uit en de algemene indruk van je site doet me niet echt denken aan een bedrijf dat websites/drukwerk en dergelijke maakt.
Ik heb dit soort dingen ook op z'n website, vooral met die onderste sitemap knopjes enzo, maar na een refresh is alles weer normaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan