Joeri
Legacy Member
wouter_dc zei:Nou nou, http://img168.imageshack.us/img168/7456/picture2sz4.png It's obvious. Je moet een normaal belichte foto hebben, een 1 of 2 stop(s) onderbelichte, en een 1 of 2 stop(s) overbelichte. Jij hebt een 10 stops onderbelichte, 9 stops onderbelichte, en 8 stops onderbelichte foto. Hoe in godsnaam bekom jij zo'n foto's? Ik bedoel, gokt gij uw begininstelling ofzo?
Heb enkele problemen met HDR. Heb geprobeerd om met 5 foto's van mijn kamer een eerste resultaat te bekomen.
Gebruik gemaakt van het schema met stops op de volgende site:
http://www.photonhead.com/beginners/stops.php
1/15 sec - f8 - ISO 100
1/30 sec - **- **
1/60 sec - **- **
1/125sec - ** - **
1/250sec - ** - **
en als ik die samenvoeg krijg ik gewoon een heel donkere foto.
2. Ik wou jullie het resultaat tonen maar ik kan die HDR foto blijkbaar niet op Photobucket.com zetten en ik kan hem ook niet omzetten naar JPEG.
3. Gebruik gemaakt van Photomatrix
Zegt genoeg denk ik.
Gromme, lees wat er op die site staat: "For the sake of example, the default "exposure" is set to 1/125, f8, ISO100."
Example=voorbeeld, het is geen richtlijn die je moet volgen he, en met ook maar de minste basiskennis fotografie weet je toch zo al dat je met die instellingen in een kamer een onderbelichte foto hebt!? Die instelling is ongeveer goed voor een buitenopname op een licht bewolkte dag ofzo. Nooit de sunny-16 regel gezien?
