Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joeri

Legacy Member
wouter_dc zei:
Nou nou, http://img168.imageshack.us/img168/7456/picture2sz4.png It's obvious. Je moet een normaal belichte foto hebben, een 1 of 2 stop(s) onderbelichte, en een 1 of 2 stop(s) overbelichte. Jij hebt een 10 stops onderbelichte, 9 stops onderbelichte, en 8 stops onderbelichte foto. Hoe in godsnaam bekom jij zo'n foto's? Ik bedoel, gokt gij uw begininstelling ofzo?

Heb enkele problemen met HDR. Heb geprobeerd om met 5 foto's van mijn kamer een eerste resultaat te bekomen.

Gebruik gemaakt van het schema met stops op de volgende site:
http://www.photonhead.com/beginners/stops.php

1/15 sec - f8 - ISO 100
1/30 sec - **- **
1/60 sec - **- **
1/125sec - ** - **
1/250sec - ** - **

en als ik die samenvoeg krijg ik gewoon een heel donkere foto.

2. Ik wou jullie het resultaat tonen maar ik kan die HDR foto blijkbaar niet op Photobucket.com zetten en ik kan hem ook niet omzetten naar JPEG.

3. Gebruik gemaakt van Photomatrix

Zegt genoeg denk ik.
Gromme, lees wat er op die site staat: "For the sake of example, the default "exposure" is set to 1/125, f8, ISO100."
Example=voorbeeld, het is geen richtlijn die je moet volgen he, en met ook maar de minste basiskennis fotografie weet je toch zo al dat je met die instellingen in een kamer een onderbelichte foto hebt!? Die instelling is ongeveer goed voor een buitenopname op een licht bewolkte dag ofzo. Nooit de sunny-16 regel gezien?

Gromme

Legacy Member
naamloos1-1.jpg



Nog niet perfect maar het gaat de betere richting uit.

Floyd

Legacy Member
Gromme, je moet echt niet elke keer je photoshop of photomatix aanraakt het resultaat hier posten hoor. Dat die foto's onderbelicht waren, daar kon je toch zelf ook achter komen vermoed ik? En anders, en dat is geen schande, moet je misschien op zoek gaan naar een andere hobby...

Gromme

Legacy Member
Ik zoek een filter om buiten en binnen met langere sluitertijden te kunnen werken bij daglicht. Nu of ik kies voor een Pol.-filter die tevens ook reflecties en dergelijke reduceerd maar eigenlijk ook niet echt een ND-filter is.

Voor een ND-filter zie ik een ND 102 & ND 103 met een verschil van Diafragma stops 2 & 4 is.

Bij de Pol.-filters spreken ze van ongeveer een 50% reducering. Kan ik dan beter voor een ND-filter kiezen om het maximale te halen uit langere sluitertijden?

syndrom

Legacy Member
ja eigenlijk, wrm moeten we nu op die vraag beantwoorden 90% van de raad die hier gegeven word doe je toch niks mee

Matt.

Legacy Member
Gromme, luister toch maar naar wat ze zeggen. Ook al komt het af en toe negatief over, ge kunt er veel uit leren.
We weten ondertussen al dat sommigen hier hun woorden beter wat zouden wegen, maar 'k denk niet dat dat zal veranderen. Met jouw attitude zal je trouwens ook nergens raken.

Lees, antwoord, discussieer, zeg ook jouw gedacht. Het enige wat je doet is vragen stellen, eens vlug lezen (veronderstel ik), en vervolgens zo half en half toepassen wat je nog weet. Dan kom je terug met een volgend resultaat waarbij je de helft van de commentaren niet in acht genomen hebt.
Als je reageert op wat mensen zeggen onthoud je in de eerste plaats die dingen al veel beter. Als je iets niet direct verstaat, doe de moeite om te googlen. Vind je iets niet, vraag het.

Anyway, ge ziet maar wat ge doet. Tot zover mijn poging tot een diplomatisch antwoord.

Gromme

Legacy Member
Ik zal er in het vervolg beter op letten.

Test12.jpg


Hier in ieder geval een verderzetting van HDR. Denk dat ik hier toch al een resultaat krijg dat mag tellen. Weet nu niet of ik deze foto hier mag zetten of niet of dat het weer een 'test'-resultaat is dat jullie liever niet dan wel zien komen.

sized_Zelfportret.jpg

LeSec

Legacy Member
reavX zei:

Ja, dat denk ik ook zo een beetje
Die kat is er precies opgeplakt en ne cheapass stroke rondgepoeft.

Neen gromme, slecht bezig op deze manier!

Gromme

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ja, dat denk ik ook zo een beetje
Die kat is er precies opgeplakt en ne cheapass stroke rondgepoeft.

Neen gromme, slecht bezig op deze manier!

Ik heb zo mijn up & downs.

DieselPower

Legacy Member
Probeer eens een stuk gebouw of een landschapje om met hdr te experimenteren...

LeSec

Legacy Member
matthi_182 zei:
Gezicht is wel nog redelijk geslaagd imo. :)
Blijven proberen Gromme. :)

Enkel de ogen dan toch.. voor de rest vind ik er niet echt iets aan.
en zoals dieselpower zegt: probeer keer gebouw ofzo, dat komt stukken beter uit in HDR dan je gezicht, het menselijk gelaat is sowieso al het moeilijkste om te bewerken omdat men daar van nature uit onregelmatigheden sneller ziet...

Gromme

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Enkel de ogen dan toch.. voor de rest vind ik er niet echt iets aan.
en zoals dieselpower zegt: probeer keer gebouw ofzo, dat komt stukken beter uit in HDR dan je gezicht, het menselijk gelaat is sowieso al het moeilijkste om te bewerken omdat men daar van nature uit onregelmatigheden sneller ziet...

Ok, als ik er weer op uit ga dan is het de bedoeling om gebouwen (kerken) in HDR te krijgen.

Gromme

Legacy Member
Dus zoals ik hiervoor zei, ga ik ook gebouwen aandoen zeker kerken en dergelijke om in hdr op beeld te krijgen. Maar wou nu even wat mensen proberen.

Hier is mijn bomma.

Het is in Trialversie van photomatix gedaan en heb geprobeerd het meeste van de watermerken weg te werken vanaf ik er meer vat op krijg zorg ik dan ook voor een goede versie.

sized_Grandmother.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan