Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Blijft van die godverdomme photomatix af of photoshop die watermerke.
Als ge zo bezig blijft gromme dan ga niemand hier u nog helpen (want ge luistert toch nooit) of reageren.

Gromme

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Blijft van die godverdomme photomatix af of photoshop die watermerke.
Als ge zo bezig blijft gromme dan ga niemand hier u nog helpen (want ge luistert toch nooit) of reageren.

Ja dat klopt, ik reageer of luister nooit.
Ik probeer nog altijd eerst een programma uit via een trial om te testen wat het kan en wat ik mogelijk kan. En dat wil ik toch met jullie delen, dus moet ik die watermerken er nu zowizo bijnemen, willen of niet. Of moet ik vanaf dag 0 al meteen het programma kopen? Nee, lijkt me.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Nee, hou het dan voor uweigen. Als ge iets deftig afwerkt moogdet hier laten zien.

Joeri

Legacy Member
Gromme zei:
Ja dat klopt, ik reageer of luister nooit.

Ik dacht dat het nooit ging gebeuren, maar toch ga ik voor de eerste keer 100% akkoord met je:woohoo:

Nee, hou het dan voor uweigen. Als ge iets deftig afwerkt moogdet hier laten zien.
²

Hoe wil je nu in godsnaam progressie maken als je niks deftig afwerkt, constant de belachelijkste probeersels post en met geen enkele tip rekening wil houden? Wat is eigenlijk de reden waarom je post dan?

Ik wou mijn goed hart nog tonen en comments op je laatste 3 foto's posten, maar ik ga toch moeten passen want ik word duizelig als ik langer dan 5 seconden op zo'n foto focus.
Een waarschuwing voor epilepsielijders had mss op zijn plaats geweest.

Floyd

Legacy Member
Gromme: je overdrijft gewoon met je HDR-bewerking. Er zit niks van de normale licht en schaduw meer in. 't Is al beter als in het begin, maar ik moet toch akkoord gaan met de opmerkingen hierboven...

Trouwens, als je belooft dat het in 't vervolg beter zal zijn, kan je misschien meteen beginnen met te antwoorden op de opmerkingen die gegeven zijn? Die waar je niet op antwoordde, wat net de reden was waarom we begonnen te zagen?

Gromme

Legacy Member
sized_Pano12.jpg

Flipkikker

Legacy Member
Mja, zijn wel heel wat jpg artefacts te zien :x

Maar afgezien daarvan, het is een panorama, kadrage is gewoontjes (zo zou het minimum moeten zijn)...

Horizon staat scheef => kon je rechttrekken in photoshop,
kleuren zijn nogal saai, uitgebrande plekken in de lucht, en geen detail in de donkere partijen

Gromme

Legacy Member
Flipkikker zei:
Mja, zijn wel heel wat jpg artefacts te zien :x

Maar afgezien daarvan, het is een panorama, kadrage is gewoontjes (zo zou het minimum moeten zijn)...

Horizon staat scheef => kon je rechttrekken in photoshop,
kleuren zijn nogal saai, uitgebrande plekken in de lucht, en geen detail in de donkere partijen

Heb geprobeerd met curves en helderheid om de uitgebrande plekken zoveel mogelijk weg te krijgen.

sized_Landschap013.jpg

Flipkikker

Legacy Member
Gromme zei:
Heb geprobeerd met curves en helderheid om de uitgebrande plekken zoveel mogelijk weg te krijgen.

Hm,
dan beter de foto's weggooien denk ik, en meteen juiste helderheid te fotograferen...

Ws heb je daardoor de kleuren niet goed gekregen ook met je curves&levels,
als je die helderheid moest terugschroeven, dan zul je onvermijdelijk ook wat je kleuren beïnvloed hebben

Horizon had je wel recht moeten zetten in photoshop, volgende keer aan denken :)

edit: had het dus op je panorama foto, nieuwe foto was nog niet ingeladen ;)

Gromme

Legacy Member
De horizon viel me niet heel hard op maar hij trekt idd naar rechts wat lager.

Matt.

Legacy Member
Eerste is wel leuk. Tweede mist wat scherpte. Derde mja, heeft ook wel iets. Compo is dat niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan