Archief - PHOTOSHOOT: Kinepolis Kortrijk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Da Turtle

Legacy Member
Dit zijn foto's voor een MCT opdracht, ik zou graag eens weten wat jullie van deze foto's vinden. Ik weet niet welke cam ik gebruikt heb (het was namelijk niet de mijne).

Voor de mensen die de opdracht kennen: ik weet dat niet alle foto's die gevraagd zijn der bij zitten.
Wij (met z'n drieën) hadden nog geen ervaring met foto's nemen, het was dan ook zoeken en uitproberen om een bepaald effect te verkrijgen (zoals gezien in de multimedia lessen) en dan ook zien dat het mislukt enzo.

anyway:
http://users.pandora.be/daturtle/FotoOpdracht/ (grote foto's 800kb -> 1,2mb)

orez

Legacy Member
Eerlijk > Typisch de beginnersfouten van uw aandachtspunten wederom in het midden te zetten... En geen gebruik van krachtlijnen en krachtpunten.

Ni teveel naar de theorielessen geweest? Want ze hebben daar toch paar lessen over gegeven :P (alé, vorig jaar toch)

$te@LFi$H

Legacy Member
zijn dit de acht die je geselecteerd hebt? of heb je er maar 8 getrokken? alsek jou was zouwek nog eens terug gaan, en meer foto's nemen...

kvinder ene goeie bijzitte, en das de laatste,groetjes

steal

Da Turtle

Legacy Member
ru`orez zei:
Ni teveel naar de theorielessen geweest?
ja, toch wel, kben iedere keer geweest :). En van die aandachtspunten, nu ik er op let heb je gelijk, kheb nog op 't moment voor we vertrokken gedacht da ik daar op moest letten, en dan doe ik et toch. :(
$te@LFi$H zei:
zijn dit de acht die je geselecteerd hebt? of heb je er maar 8 getrokken? alsek jou was zouwek nog eens terug gaan, en meer foto's nemen...
Dit zijn de foto's die me het meeste bevallen. Kheb nie alles kunnen toepassen die er bij moest, kzal ze moeten aanpassen in photoshop om zo die scherpte-diepte te creëren enzo. Ook als we diafragma veranderden dan leek de foto just 't zelfde. Als da aan die camera ligt (waarschijnlijk nie), of aan ons die een fout maken da weet ek nie.
Ik wil ook terug gaan en meer foto's trekken, ma ik moe zo iemand z'n camera gebruiken (alé, dien van zijn ma eigelijk), en die moet dan mee gaan. Die zit daar op kot, dus da is nogal een probleem :(. Kzou ook kunnen de camera van mijn pa gebruiken, maar das zo een point-and-shoot en dan moet ik ze zeker aanpassen in photoshop, 't enige wa ik daarmee kan verbeteren is de compositie (nie da da onbelangrijk is, maar veel van de opdracht kan je daar nie mee doen).

Stimpy

Legacy Member
euhm
Photoshoot opdracht van mct, is toch met analoge camera's en niet bijwerken in photoshop? enfin 2 jaar geleden was dat toch zo.
En echt moeilijk is dat niet, experimenteer er wat mee en ge zijt door voor dat opdrachtje

grtz

bLaZeR

Legacy Member
De opdrachts is toch kinepolis Kortrijk?
Kzie toch niet veel er van, meeste foto's zijn van de Xpo dan van de kine zelf;)

Da Turtle

Legacy Member
Bl@z3R zei:
De opdrachts is toch kinepolis Kortrijk?
Kzie toch niet veel er van, meeste foto's zijn van de Xpo dan van de kine zelf;)

Stimpy zei:
Photoshoot opdracht van mct, is toch met analoge camera's en niet bijwerken in photoshop?
nu nie meer, trekken met digitaal.

De opdracht is: Urban stijl foto's President Kennedylaan (voor ons dan toch, de plaats is voor iedereen anders). (Kga mijn titel aanpassen :))
2 foto's met verschillende scherpte diepte.
2 foto's met verschillende brandpuntsafstand.
2 foto's met verschillende sluitersnelheid.
1 foto Lichtkunst.
1 foto met veel kleurwaarden.

Floyd

Legacy Member
Voor scherptediepte ga je best veel dichterbij. Focus dan op het voorwerp op de voorgrond en de achtergrond zal merkelijk onscherp zijn, en vice versa.
Kan je misschien aanduiden welke foto's onder welke opdracht vielen? (verschillende scherptediepte, brandpuntsafstand, ..)

Thorens

Legacy Member
Opdracht of niet, hier zit geen enkele foto in die uitspringt. Pure snapshots. De laatste foto is beter dan de rest maar is zo cliché als Carpé Diem. Probeer wat origineler uit de hoek te komen, speel met het gegeven onderwerp. Speel met krachtlijnen, zoals ru'orez het zo mooi kan zeggen ;)

En de voorlaatste is gewoon technisch slecht, sorry.
En de camera maakt de fotograaf niet, trouwens.

guRuh

Legacy Member
Straffe mannen die daar van MCT percies... ze willen u scherptediepte laten creeren met een Nikon Coolpix 990. Hun theorie zal nog wel kloppen ws (zullen praktisch zelfde lessen zijn uit het analoge tijdperk?), maar de praktijk is toch wel heel anders met dit soort digicams.

Die Nikon heeft namelijk ne CCD van 1/1.8". Dat is immens klein in vergelijking met 24x36 klassieke film. Die kleine CCD zorgt ervoor dat spelen met DOF zo goed als onmogelijk wordt.

U gebouw tele: gebruik geen digitale zoom... Eigenlijk kan er met toestel geen sprake zijn van "tele", das weer u probleem natuurlijk :p

Da Turtle

Legacy Member
Thorens zei:
En de camera maakt de fotograaf niet, trouwens.
Ja, dat weet ik wel, maar als je de opdracht bekijkt gaat dat niet echt met zo'n point and shoot toestelletje.
Ik weet eigelijk totaal niet wat ik aan het doen ben als ik foto's trek. Ik wil wel toepassen wat we gezien hebben, maja. Ik weet ook dat ik best geen digitale zoom gebruik, ma ik wist zelfs nie da ik digitale zoom gebruikt heb (dat verklaard de slechte kwaliteit), der zat gewoon zo'n zoom op da toestel en kheb da gebruikt. Als er geen andere middelen zijn kan ik wel nie anders. Ook voor da focussen, die focus ging vanzelf, je kon daar niks aan veranderen denk ik, we hebben er alle sinds naar gezocht.
Enfin, ik wil ier nie al mijn fouten goed praten, kweet ook wel da ik geen super foto's genomen heb. Kga nog een keer gaan met da point en shoot toestelletje en wa leukere foto's proberen te maken :) (die laatste spaar ik, die kan ik nie maken me da toestelletje).

Merci voor de reply's

Thorens

Legacy Member
Koop u anders een goede tweedehands waar je een tijdje mee door kunt. Een Canon Powershot A40 kost hoogstens €100 nog en is een héél mooi toestel waar je echt nog veel mee kan spelen qua settings.

guRuh

Legacy Member
Thorens zei:
Koop u anders een goede tweedehands waar je een tijdje mee door kunt. Een Canon Powershot A40 kost hoogstens €100 nog en is een héél mooi toestel waar je echt nog veel mee kan spelen qua settings.

Een fototoestel kopen voor 1 opdracht... hoe bezig. En dan nog, die Powershot is in het zelfde bedje ziek ze... :naughty:

Weet eerst wat ge zegt e kerel, hier stoor ik me echt aan :x

Da Turtle

Legacy Member
Thorens zei:
Koop u anders een goede tweedehands waar je een tijdje mee door kunt. Een Canon Powershot A40 kost hoogstens €100 nog en is een héél mooi toestel waar je echt nog veel mee kan spelen qua settings.
ja, ik zou eigelijk wel graag een mooi toestelletje hebben, want die opdracht zal wel nie 't enige zijn waarvoor ik ooit foto's ga nodig hebben. Kga der eens voor kijken. merci voor de tip, 100€ is echt nie veel (zeker nie just me de feestdagen :p)

//edit:
guRuh zei:
Een fototoestel kopen voor 1 opdracht... hoe bezig. En dan nog, die Powershot is in het zelfde bedje ziek ze...
Weet eerst wat ge zegt e kerel.
Tis nie voor 1 opdracht é, kga nog meer foto's nodig hebben dan voor die ene opdracht, ma wa bedoel je me 't zelfde bedje ziek? Is die powershot nie goe dan?

guRuh

Legacy Member
Die Powershot heeft een NOG kleinere CCD... moest ge nu eens lezen wat ik u probeer duidelijk te maken zoude wel weten dat da nix positiefs is.

Dat toestel waar je mee gewerkt is beter dan die Pwershot...trust me on this one.

Thorens

Legacy Member
Dan ligt de kwaliteit van de foto's compleet aan de fotograaf, guRuh. Want ik kan met mijn Powershot A40 prachtige foto's maken.

En ja, ook scherptediepte lukt met de A40. Zo zie je maar, misschien zijn specificaties niet alles?

Da Turtle

Legacy Member
guRuh zei:
Dat toestel waar je mee gewerkt is beter dan die Pwershot.
Ik weet niet met welk toestel ik gewerkt heb, die olympus is die cam waarmee ik een 2e keer wil proberen. Die cam waarmee ik getrokken heb is wel een goeie denk ik, maar da zag der totaal nie uit zoals die da we in de les in onze handen gehad hebben en ook niet zoals die op de voorbeelden, dus was et zoeken en tis nie echt gelukt.

Inv`

Legacy Member
de foto's spreken mij artistiek niet echt aan :/, buiten de laatste een beetje, voor derest vind ik het doordeweeske snapshots

guRuh

Legacy Member
Thorens zei:
Dan ligt de kwaliteit van de foto's compleet aan de fotograaf, guRuh. Want ik kan met mijn Powershot A40 prachtige foto's maken.

En ja, ook scherptediepte lukt met de A40. Zo zie je maar, misschien zijn specificaties niet alles?

Prachtige foto's? Waar? :sop:

Ik kan het u niet verwijten dat ge hier zijt op uwe Powershot, maar eenmaal je met slr's (zowel analoog als digitaal) hebt gewerkt zal je hierop een hele andere kijk hebben...

Ik denk dat het namelijk de bedoeling was dat Turtle foto's nam met bijvoorbeeld een DOF van 2m, en dat de rest weggeblurred is. En ik heb het juist op dit effect ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan