Archief - PHOTOSHOOT: Kinepolis Kortrijk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Let's dance

PICT0013c.jpg


small_PICT1443.JPG


3.JPG


Kijk eens naar dien achtergrond... juist ja

Thorens

Legacy Member
Fijne platenspeler. Shure element? ;)
But, ontopic:
Prijs van uw camera?
Prijs van Powershot A40?

Point proven? Powershot kan ook een grotere/kleinere DOF aan, opening diafragma is aanpasbaar, zij het dan in beperkte mate.

Als m'n pillen niet plat waren, liet ik u m'n platenspeler zien.

guRuh

Legacy Member
Thorens zei:
Fijne platenspeler. Shure element? ;)
But, ontopic:
Prijs van uw camera?
Prijs van Powershot A40?

Point proven? Powershot kan ook een grotere/kleinere DOF aan, opening diafragma is aanpasbaar, zij het dan in beperkte mate.

Als m'n pillen niet plat waren, liet ik u m'n platenspeler zien.

Point proven: dat MCT zich niet aanpast aan digitale simpele camerakes :)

Dus Turtle, ga eens met analoog fotograferen?

Thorens

Legacy Member
Volgens mij nogal kostelijk als je telkens zo iets moet laten ontwikkelen :) Tenzij je het zelf kan ontwikkelen, natuurlijk :)

Offtopic: Die rallyfoto is erg mooi, guruh. Heerlijk kleurrijk, zo een Subaru ;)

Thorens

Legacy Member
Schat, je bent de Powershot wel een excuus verschuldigd, lijkt me.
Klik...

Nog niet overtuigd? ;)

Floyd

Legacy Member
Thorens je bent er een beetje naast aan het argumenteren vrees ik. guRuh zegt nergens dat er bij van die compacte camera's geen sprake is van dof (waarom zou er dan een focus op staan?), maar dat het BEDUIDEND minder is dan bij een (d)slr.

orez

Legacy Member
urban style opdracht?

Dan mis ik toch wel HEEL VEEL...

en btw, ge kan aan de docenten vragen om een DSLR te lenen ... Dus dat MCT zijn richting ni aanpast is bullshit, de studenten moeten zich aanpassen naar de opdracht toe. Me ne point and shoot hebde nooit de controle over Diafragma/Sluitertijd, wat ze eigenlijk wel verlangen van de opdracht, die ge hebt me ne (D)SLR

guRuh

Legacy Member
ru`orez zei:
urban style opdracht?

Dan mis ik toch wel HEEL VEEL...

en btw, ge kan aan de docenten vragen om een DSLR te lenen ... Dus dat MCT zijn richting ni aanpast is bullshit, de studenten moeten zich aanpassen naar de opdracht toe. Me ne point and shoot hebde nooit de controle over Diafragma/Sluitertijd, wat ze eigenlijk wel verlangen van de opdracht, die ge hebt me ne (D)SLR

My bad, ik dacht dat hij de camera geleend had op school.

Thorens

Legacy Member
Floyd zei:
Thorens je bent er een beetje naast aan het argumenteren vrees ik. guRuh zegt nergens dat er bij van die compacte camera's geen sprake is van dof (waarom zou er dan een focus op staan?), maar dat het BEDUIDEND minder is dan bij een (d)slr.
Nee, Floyd, jij grijpt er naast.
Guruh zijn OORSPRONKELIJKE stelling was dat het met de Nikon Coolpix 990 en ZEKER met de Powershot A40 zo goed als ONMOGELIJK is.

guRuh zei:
Die kleine CCD zorgt ervoor dat spelen met DOF zo goed als onmogelijk wordt.
Lees de draad, voor je blaat.

En verder... zo beduidend minder is het bij mijn foto toch niet, in vergelijking met de zijne? Of wel soms?

En weeral mijn ander argument, het budget. Een (digitale) SLR camera kost stukken meer dan een Powershot A40, nepas? Dus, ofwel ben je gewoon niet goed genoeg om met zo een Powershot een mooie DOF te creëren ofwel onderschat je het apparaat ofwel moet je nog gewoon leren werken met het apparaat. In ieder geval, als het met mijn Powershot zo goed lukt om die DOF te creëren, steek het dan bij de TS niet op zijn apparatuur dat zijn DOF niet lukt want de Coolpix 990 is zelfs nog beter als de Powershot, blijkbaar...

Nu, wie zat er naast de kwestie te argumenteren?

guRuh

Legacy Member
"Ik heb toch gelijk! Welles! Nietes! Welles!"...

"Mijne foto is toch veel beter!"

MAW:

hoe fier ge ook zijt op u PowerShot (met alle respect), het is té beperkt om te spelen met de DOF (spelen ja, zoals de kleine kindjes)

En nu zwijg ik erover, ik dacht dat ge er u eindelijk had bij neergelegt, blijkbaar niet.

Thorens

Legacy Member
Er valt toch niet te discussiëren met sommige mensen! In godsnaam, als ge U ongelijk eens toegeeft, het zal u heus geen pijn doen, hoor!

Het is nochtans zo duidelijk als klaar water:
Stelling: DOF onmogelijk Powershot/Nikon
Discussie: Thorens maakt punt duidelijk dat het wel mogelijk is, guRuh laat foto zien met DOF, Thorens laat foto zien met evenveel DOF om punt te bewijzen, guRuh doet onnozel en wilt geen ongelijk toegeven.

JA, het is met een (digitale) SLR camera 'makkelijker'
JA, een SLR camera is duurder dan een P&S
JA, een SLR camera is ook béter dan een P&S

MAAR DAT HEEFT NIETS MET DE OORSPRONKELIJKE DISCUSSIE TE MAKEN! Is dat nu zo moeilijk? For crying out loud ...

Floyd

Legacy Member
Thorens, uw redenering steunt op een verkeerde interpretatie. guRuh zegt niet dat dof niet BESTAAT bij compacte camera's (nogmaals, waarom zou er dan zoiets als focus zijn), maar dat het ZO GOED ALS onmogelijk is om er mee te SPELEN. Omdat het zo BEPERKT is.
:)

guRuh

Legacy Member
"Discussie: Thorens maakt punt duidelijk dat het wel mogelijk is, guRuh laat foto zien met DOF, Thorens laat foto zien met evenveel DOF om punt te bewijzen, guRuh doet onnozel en wilt geen ongelijk toegeven."

Goed kijken nu e...

http://users.pandora.be/daturtle/FotoOpdracht/DSCN3447.jpg

Veel DOF? Niet echt e...
F-number? 2.5 (zoals hij dat geleerd heeft in de theorielessen)

Auuu...

Thorens

Legacy Member
Floyd zei:
Thorens, uw redenering steunt op een verkeerde interpretatie. guRuh zegt niet dat dof niet BESTAAT bij compacte camera's (nogmaals, waarom zou er dan zoiets als focus zijn), maar dat het ZO GOED ALS onmogelijk is om er mee te SPELEN. Omdat het zo BEPERKT is.
:)
Akkoord. Maar het is niet zo goed als onmogelijk. Het is zelfs zeer mogelijk. Als je de Powershot een beetje beheerst, natuurlijk. En beperkt, wel, ik heb in manuele functie complete controle over sluitertijd, diafragma, ...

guRuh

Legacy Member
Thorens zei:
Akkoord. Maar het is niet zo goed als onmogelijk. Het is zelfs zeer mogelijk. Als je de Powershot een beetje beheerst, natuurlijk. En beperkt, wel, ik heb in manuele functie complete controle over sluitertijd, diafragma, ...

You must be a goooooood! :bow:



Kunnen we nu stoppen? :x

Thorens

Legacy Member
guRuh zei:
Veel DOF? Niet echt e...
F-number? 2.5 (zoals hij dat geleerd heeft in de theorielessen)
...
Ah, maar NU komt de kat uit de mouw, hé, lieve jongen. Ik ben de zaak aan het bekijken vanuit een objectief perspectief! Wederom, de discussie dat MCT zich niet aanpast aan de compacte digitale camera's is een andere zaak! Dat hij letterlijk zijn theorielessen overpakt als hij met iets anders als een SLR gaat schieten, is zijn zaak! Mijn zaak: het had evengoed met veel DOF kunnen geweest zijn, zoals ik kan bewijzen, als hij het apparaat beter beheersde...

Nu jij terug.

Thorens

Legacy Member
guRuh zei:
You must be a goooooood! :bow:
Don't patronize me. En we stoppen van zodra je ofwel toegeeft dat je ongelijk had, ofwel toegeeft dat je het allemaal bedoelde in de context van het MCT.

guRuh

Legacy Member
Ocharme :) Veel meer dan u diafragma openzetten voor een mooie DOF te creeren kun je niet doen hoor. Hoe meer zoom en des te kleiner de F-waarde, hoe kleiner de DOF.
Of gaat gij voor een revolutie in de fotografie zorgen met u "manueel bestuurde Powershot"? :lol:

Gewoon blijven gaan! :cool:

Thorens

Legacy Member
Hé, kereltje. De zijstraatjes moet je niet inlopen, hé. Het gaat over het al dan niet kunnen creëren van een degelijke DOF met een Compact camera. Mijn stelling: het gaat. Uw verdediging: ... die ben ik al kwijt, met al die zijstraatjes en uitvluchten die je zoekt.

Het blijft moeilijk voor iemand om z'n ongelijk toe te geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan