Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Thorens zei:Fijne platenspeler. Shure element?
But, ontopic:
Prijs van uw camera?
Prijs van Powershot A40?
Point proven? Powershot kan ook een grotere/kleinere DOF aan, opening diafragma is aanpasbaar, zij het dan in beperkte mate.
Als m'n pillen niet plat waren, liet ik u m'n platenspeler zien.

ru`orez zei:urban style opdracht?
Dan mis ik toch wel HEEL VEEL...
en btw, ge kan aan de docenten vragen om een DSLR te lenen ... Dus dat MCT zijn richting ni aanpast is bullshit, de studenten moeten zich aanpassen naar de opdracht toe. Me ne point and shoot hebde nooit de controle over Diafragma/Sluitertijd, wat ze eigenlijk wel verlangen van de opdracht, die ge hebt me ne (D)SLR
Nee, Floyd, jij grijpt er naast.Floyd zei:Thorens je bent er een beetje naast aan het argumenteren vrees ik. guRuh zegt nergens dat er bij van die compacte camera's geen sprake is van dof (waarom zou er dan een focus op staan?), maar dat het BEDUIDEND minder is dan bij een (d)slr.
Lees de draad, voor je blaat.guRuh zei:Die kleine CCD zorgt ervoor dat spelen met DOF zo goed als onmogelijk wordt.
Akkoord. Maar het is niet zo goed als onmogelijk. Het is zelfs zeer mogelijk. Als je de Powershot een beetje beheerst, natuurlijk. En beperkt, wel, ik heb in manuele functie complete controle over sluitertijd, diafragma, ...Floyd zei:Thorens, uw redenering steunt op een verkeerde interpretatie. guRuh zegt niet dat dof niet BESTAAT bij compacte camera's (nogmaals, waarom zou er dan zoiets als focus zijn), maar dat het ZO GOED ALS onmogelijk is om er mee te SPELEN. Omdat het zo BEPERKT is.
![]()
Thorens zei:Akkoord. Maar het is niet zo goed als onmogelijk. Het is zelfs zeer mogelijk. Als je de Powershot een beetje beheerst, natuurlijk. En beperkt, wel, ik heb in manuele functie complete controle over sluitertijd, diafragma, ...

Ah, maar NU komt de kat uit de mouw, hé, lieve jongen. Ik ben de zaak aan het bekijken vanuit een objectief perspectief! Wederom, de discussie dat MCT zich niet aanpast aan de compacte digitale camera's is een andere zaak! Dat hij letterlijk zijn theorielessen overpakt als hij met iets anders als een SLR gaat schieten, is zijn zaak! Mijn zaak: het had evengoed met veel DOF kunnen geweest zijn, zoals ik kan bewijzen, als hij het apparaat beter beheersde...guRuh zei:Veel DOF? Niet echt e...
F-number? 2.5 (zoals hij dat geleerd heeft in de theorielessen)
...
Don't patronize me. En we stoppen van zodra je ofwel toegeeft dat je ongelijk had, ofwel toegeeft dat je het allemaal bedoelde in de context van het MCT.guRuh zei:You must be a goooooood!![]()
Veel meer dan u diafragma openzetten voor een mooie DOF te creeren kun je niet doen hoor. Hoe meer zoom en des te kleiner de F-waarde, hoe kleiner de DOF.
