Archief - PHOTOSHOOT: Langs de schelde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
Met het prachtige winterweer heb ik eens een tochtje gedaan langs de schelde, enkele foto's:

1
f300ut.jpg





2
f312yu.jpg





3
f325sf.jpg





4
f338vu.jpg





5
f349cu.jpg





6
f358bc.jpg





7
f369ct.jpg

Erinyes

Legacy Member
5 & 6

Hier een voorbeeld dat zwart/wit niet per se beter is dan kleur. Die roestkleuren zijn prachtig in 5... Waarom moet je het dan omzetten naar een saai zwart/wit ..

Featherfoot

Legacy Member
Erinyes zei:
5 & 6

Hier een voorbeeld dat zwart/wit niet per se beter is dan kleur. Die roestkleuren zijn prachtig in 5... Waarom moet je het dan omzetten naar een saai zwart/wit ..

Imho vind ik dat zwart/wit helemaal niet saai. Het roestige is natuurlijk mooi, maar het zwart/wit effect is ook geslaagd in mijn ogen.

Mooie foto's typhon. Van de eerste tot de laatste :niceone:

cool_boy_ke

Legacy Member
5 & 6 - Zeer mooie roestkleur op 5, is imo een verspilling om in zwart/wit te zetten
Voor de rest zeer mooi foto's, kheb zelfs zin gekregen om ook een 'wandeling' te maken maar nu ist te koud :p

wrong`

Legacy Member
5 is een parel :) 6 is idd ook fijn maar de levendigheid gaat dan beetje uit de foto dat roestig heeft wel ix :love: :) :niceone:

keep up the good work zou ik zeggen:)

Conspectus

Legacy Member
foto 1: Kan mij niet zo boeien.

foto 2: Vind ik heel erg interessant!! Nice work hier. Interessant beeld, echt waar. De kleuren zijn wat fel maar hard winterlicht doet dat soms wel eens. Ook al zou je misschien het contrast een stuk verhoogd hebben... helemaal niet erg het maakt de foto voor mij alleen maar interessanter.

foto 3: tjah... je hebt gelijk dat hek is een photo opportunity maar de achtergrond verbrod het een beetje voor jou. Een van de mindere van je reeks.

foto 4: Zalige foto :). Mooie compo. Zelfde over de kleuren (which are fine). Echt coole foto. Alleen spijtig van de lichte rimpeling in het water die de reflectie niet haarscherp maakt maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen. Ook het gras in de linkeronderhoek leidt een beetje af. But hey... still a great picture. Misschien kan je er dat met heel veel vloeken en een halve liter koffie uitstampen. Beslist de moeite waard want dit zie ik mensen wel aan hun muur hangen.

foto 5: Zoals Erin zei, mooie roestkleuren... toch vind ik deze foto niet helemaal geslaagd. Je wou waarschijnlijk maximum DOF waardoor het scherpe gebied heel ondiep werd en het voorste paaltje niet helemaal scherp is. Interessant om te zien want ik zou net hetzelfde zijn tegengekomen. Dus note to self: bij het schieten van hekken de DOF niet overdrijven.

foto 6: kleur werkte hier idd beter maar vergelijken is altijd interessant.

foto 7: deze vind ik ook wel boeiend. Cool hoe dat water zo strak staat en dat stukje grond onderaan rechts zorgt er echt voor dat je het aanvoelt als een bocht. Misschien was die foto beter geweest als je een klein beetje verder achteruit stond zodat de boomtoppen ook een lijn, of toch een deel van een curve zouden vormen. Maar das gespeculeer. Mooie foto.

Overall: haarscherp, mooie kleur, je blinkt uit in gevoel voor compositie en (nu moet ik iets slechts vinden voor je van jezelf begint te houden) ik haat u omdat je vakantie hebt!!!

Dieter

Inv`

Legacy Member
2 en 4 zijn zeer goed qua compositie, en foto 7 ook wel, maar iets minder :)

Strawberry

Legacy Member
ik vin 7 de leukste
vin ik echt goed
gewoon zovaak zie ik dat toch niet saai lelijk belgie is even mooi daar
mss kon ie nog iets beter tis vooral het gefotografeerde dat ik leuk vin
niet echt hoe

2 en 4 zn in orde maar het gefotografeerde vin ik niezo boeiend

7 heeft beetje magie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan