Reservoir_Dog
Legacy Member
guRuh zei:En waarom zou je dat niet moeten doen bij de Sigma's![]()
![]()
![]()
DC is mss wel voor digitaal ja, maar houdt geen rekening met cropfactor hoor! Trouwens, mijn cropfactor is x1.5, daar gaat u stelling
Jij hebt een nikon doestel waarschijnlijk, daar is de cropfactor idd 1,5.
Je moet ALTIJD alles vermenigvuldigen maal 1.5 of 1.6. Zelfs al staat dat het speciaal voor digitaal is.
Voor canon bv. heb je ook EF-S lenzen, S staat voor Shortback.
Als je dus een EF-S lens opschroeft op een eos 5D of 10D dan komt het achterste eind van de lens TEGEN de spiegel, met een gewone EF niet.
BTW: de 350D en mijne 20D zijn wel EF-S compatibel
En idd die 18-55 kitlens is niet je dat qua kwaliteit.
Tip: koop de sigma 18-50 2.8, zeer goede kwaliteitslens!
OF: de canon 10-22 EF-S, is wel wat prijzig maar een zeer goede lens, maar let wel op als je later wilt upgraden naar een Full Frame sensor camera: die werkt NIET op dat body...
.
.
Typhon check eens je mail waarop de mails van dit forum op toekomen ik mailde je vorige week ma ik krijg geen reply
.
: Schiet altijd in RAW!
