Archief - PHOTOSHOOT: Unsolved mistery 1-12: Behind the DJ booth

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Ik moet voor school een presentatie in powerpoint maken over een onderwerp naar keuze, dus heb ik maar DJ-gerief genomen als onderwerp.

Ik ben dan direct wat foto'tjes gaan nemen, en er zitten er eigenlijk best wel mooie bij.

Camera: Canon Powershot A85
Instellingen: Meestal sluitertijd +- 1/15, diafragma 2.8, ISO 50 en dan nog met de "MF" functie scherpgesteld.
Formaat: origineel 2272*1704, resized met MS Power Tools naar 640*480; grotere (1024*768) hier te vinden

Geen kaders of dergelijke, ik ben dan ook maar een beginner, dus maak me maar genadeloos af :p

Foto 1: Pitch this shit

dj%20009%20(Small).jpg


Foto 2: Fade these painful memories away

dj%20014%20(Small).jpg


Foto 3: Evil needle to kill us all

dj%20017%20(Small).jpg



Eigen opmerkingen:

Foto 1: Iets harder gefocust op de "plus" ipv op de "quartz"
Foto 2: Misschien is de fader net een tikkeltje te onscherp, maar over deze foto ben ik relatief tevreden
Foto 3: De naald is veel te onscherp + ik had beter de bescherming er vanaf gehaald :)

Floyd

Legacy Member
Nogal basis foto's naar mijn mening. Er hangt ook overal een kleurwaas op. Als je de mogelijkheid hebt, probeer de witbalans op je fototoestel eens in te stellen op Tungsten voor dergelijke foto's met binnenlicht (elektrisch licht).
Die titeltjes die je erbij plaatst vind ik wel bijzonder belachelijk...

foto 1: dat zwarte ding bovenaan de foto stoort, nogal kleine scherptediepte, spijtig dat "Quartz" zo uitgebrand is..
foto 2: als het gaat om de pitch, denk ik dat het beter is dat je die ook volledig in beeld neemt. een halve slag naar onder met die camera dus!
foto 3: zoals je zegt, niet erg scherp + zelfde opmerking als bij foto 2

Bolteh

Legacy Member
1) Scheef getrokken, de tekst is wat onscherp en zoals Floyd zei, jammer dat die Quartz wat uitgebrand lijkt.. De zwarte blob bovenaan zorgt voor onevenwicht..

2) Ook slecht evenwicht.. Ik gok dat je de aandacht wilt vestigen op da schuiverke, maar toch is deze ietwat blurry en domineert de achetrgrond de foto.

3) Wederom slecht evenwicht. Ik zou eerder gegaan zijn voor een scherpe foto van de naald, en niet enkel de kop. Enja, zoals je zei, onscherp.

Bigbuddha

Legacy Member
Ik neem camera uit kast, ik zie mijn platenspeler staan, ik neem fotos.
Zo ziet het er nu uit.

Waarom maak je geen "opstelling"?
Nu zie je een bruin/rode muur en koptelefoon, enz...
Veel te veel "ruis".

Zet er eens een witte achtegrond bij "plaat, doek, ...", speel eens wat met licht. 't Zijn maar ideen natuurlijk. Maar doe iets! ;) knopje duwen kan iedereen.

Wover

Legacy Member
Naald: poging 2

geprobeerd wat achtergrond te creëren, maar der liggen daar kabels enz, dus ik kan ni direct iets vinden dat groot genoeg is :)

ook jammer van het stof, maar ik ben toch al wel iets tevredener over deze dan over de anderen.

Ik heb ook wat met de witbalans gespeeld, maar er komt eigenlijk niets deftigers uit dan de "auto" stand (ik heb ook een stand die het zelf berekend, maar dan trekt het al helemaal nergens meer op)

http://wover.sin.khk.be/images/dj/groot/dj 041 (Large).jpg

door die foto zie ik wel in dat een volledig zwarte achtergrond wel mooi zou zijn, ik zal eens zien of ik in photoshop niks kan forceren ofzo :p

edit: pff die witte schijn op de plaat zelf irriteert mij wel, maja, zoiets kan ik ni photoshoppen, aangezien die groeven van de plaat anders ni logisch meer lopen, of is er zo'n brush tool die de lijnen behoudt ofzo? (ben nog maar een paar dagen met photoshop bezig, mijn beste resultaat tot nu toe: http://wover.sin.khk.be/images/lena-change.jpg :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan