Archief - PORTFOLIO: nog een beginnend MCTer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Da Turtle

Legacy Member
Naar aanleiding van dezelfde opdracht van nog een aantal mensen hier, namelijk de portfolio opdracht van MCT (PIH Kortrijk).
Ik vond dat we nogal zever moesten verkopen om toch maar content te hebben in deze site (vooral MCT Traject dan), daarom vraag ik ook wat jullie vinden van de look & feel van mijn portfolio. Gelieve de imagemap buiten beschouwing te laten, dat was gewoon verplicht en ik vind het stom om zoiets online te moeten zetten. Sommige dingen heb ik vervangen door "..." omdat ik liever geen persoonlijke informatie online plaats, het is nu toch niet de bedoeling dat ik geld ga verdienen met opdrachten dus moeten mensen mij ook niet kunnen contacteren :)

http://users.pandora.be/daturtle/portfolio-MM1enWT1/

Een aantal veranderingen waar ik aan dacht waren:
- Een derde kleur erbij betrekken (niet alles blauw / wit)
- Alles een beetje breder maken
- Drop down menu (nu staat het een beetje in de weg vind ik) een keer dat we genoeg javascript gezien hebben
- Echt goeie werkjes in de showcase plaatsen in plaats van de imo 2 best gelukte opdrachten en imagemap om maar een link te hebben ernaar :p

Wat denken jullie?

Rvl

Legacy Member
ziet er goed uit. kort maar krachtig ;). U background img in de body vind ik wel niet zo geslaagd, ik zou iets fancier proberen, mooi patternke dus.

orez

Legacy Member
@duotone ding, ga weg van achter mijn huis ! :cry:

serieus nu:

wat mij meteen opvalt is dat uwen bolleke rechtsboven wat hoekig is ;) vooral naar de binnenkant dan toch. Voor de rest weinig of nix op aan te merken buiten idd de opmerking ook van Rvl... die schuine "portfolio" als achtergrond vind ik ook ni echt geslaagd ;)

Obliv`

Legacy Member
op de layout heb ik weinig op aan te merken (of het is al gezegd ;))

het browsen door de showcase is niet echt aangenaam, mss een andere manier hiervoor zoeker?

over het algemeen: tekst wat beter rangschikken

Sk8erMatty

Legacy Member
Ik heb een :offtopic: vraagje ...
ik zit nu in m'n laatste jaar multimedia technieken en ben naar de SID in beurs geweest...waar onder andere ook howest stond met z'n MCT

ik vroeg me af waarom je ben geswitcht van informatica naar multimedia ?
bevalt de richting je een beetje ? Want zelf ben ik nog aan 't twijfelen tussen informatica aan de hoge school Gent en multimedia en communicatie technieken aan de hoge school in Kortrijk ...

orez

Legacy Member
MCT = multimedia & communicatietechnologie, dus niet technieken, wereld van verschil... En een discuss topic vind je terug in webdesign forum itself... genoeg topics al geweest van die richting VS die richting... je vindt er de nodige info wel in terug ;)

Da Turtle

Legacy Member
orez zei:
@duotone ding, ga weg van achter mijn huis ! :cry:
:help: nu ga ik mij daar nooit meer veilig voelen.

orez zei:
wat mij meteen opvalt is dat uwen bolleke rechtsboven wat hoekig is ;) vooral naar de binnenkant dan toch.
je bedoeld, langs de buitenkant van de ronde, maar langs de binnenkant van de content? Kga eens wat uitproberen met de verschillende opslagmogelijkheden.

Erlend

Legacy Member
T'is zo wat plattekes; voeg eens een derde kleur
toe aan je ontwerp zodat het er iets meer gaat
uitspringen want het blauw maakt het iets te
ééntonig. Spring selectief om wat uw derde gekozen
kleur, niet overvloedig gaan gebruiken!

killgore

Legacy Member
uw links in hoofdmenu niet disabelen, zeker niet als ge nog subpages hebt en dus kunt wegklikken

Erlend

Legacy Member
Ook werken met "current" class voor knoppen in je menu.
Zo heeft een bezoeker des te meer een idee waar hij/zij
zich bevind op de website.

Da Turtle

Legacy Member
Erlend zei:
Ook werken met "current" class voor knoppen in je menu.
Zo heeft een bezoeker des te meer een idee waar hij/zij
zich bevind op de website.
mss iets doen met dat derde kleurtje, maar ik ben altijd een slechte kleurenkiezer, khad al eens een 3e kleur gebruikt, maar da kwam nie uit zoals ik gewild had, dus heb ik et weer weg gedaan.

ah ja, en die hoekigheid krijg ik niet echt weg, ik heb verschillende opslagmogelijkheden geprobeerd, maar get lukt me niet zo goed om het in orde te krijgen.

TheJudge

Legacy Member
Die hoekigheid krijg je weg met levels in photoshop

je doet save selection as channel, dan deselect, vervolgens ctrl + L voor de levels tevoorschijn te halen en de sliders naar elkaar toe trekken, maar let op ni helemaal tegen elkaar, je zult zien als je ze een beetje van elkaar wegdoet dat je dan een smoothe afronding krijgt.

Dan opnieuw ctrl + klikken op dat channel en je hebt een selectie met een smoothe rand.

Waarschijnlijk slecht uitgelegd, maar probeer het toch maar eens ;)

Ik erger me enorm aan professionele website's waarbij dit voorkomt!

GMotha

Legacy Member
Goede elementen, maar IMO niet proper afgewerkt.
De haaientanden etc...
Teveel onbenutte ruimte.
Dat onderzoeker-imageke is een stijlbreuk, maak het opnieuw in een passende stijl. Nu is het maar lelijk.


Persoonlijk ben ik ook een voorstander van het breder te zetten en een kleur toe te voegen.

Da Turtle

Legacy Member
in photoshop zijn er geen haaientanden. Die haaientanden worden veroorzaakt doordat sommige pixels alpha blending hebben en als je dan saved in gif met transparantie dan worden die omgezet naar wit, of een beetje anders (volgens de opslagmogelijkheden), maar er blijven altijd haaientanden over. Ook bij die manier met opslaan als channel heb je die alpha blending. Kga 't eens anders proberen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan