Xavez
Legacy Member
n00bslayer zei:Jij geeft jouw mening over m'n portfolio, ik verdedig me door te stellen dat ik m'n eigen website graag sober en simpel hou (lees: er zijn imo geen overbodige grafische elementen op aanwezig).
Vandaar: Appels vergelijken met Peren, iedereen heeft een eigen mening over wat hij of zij mooi vind.
En feit is dat ik nu ook (ongevraagd) aan een sitecheck werd onderworpen![]()
Dat is waar. Iedereen heeft zijn eigen ideeën en opvattingen daarover. Zo is het mijn opvatting bijvoorbeeld dat beweren dat je van eenvoudig design houdt om te camoufleren dat je onbekwaam (of nog niet genoeg geschoold) bent een enorm goedkope uitvlucht is
. Maar vrees niet: het is een ziekte waar wel meer (jonge) ontwerpers aan lijden. Ik deed nog niet zo gek lang geleden hetzelfde, hoor. Ondertussen weet ik wel weer beter. It is an insight that comes with the process of ageing I guess.Ik hoop dat je docenten je goed kunnen uitleggen waarom dit ontwerp eigenlijk volledig uit elkaar valt. Ik vermoed dat de kritiek van hen annemelijker is voor jou, dan als die van ons komt
.En wat het "stelen" van een ontwerp betreft: in welke zin is dat zo'n ramp hier? (dat is dan meer algemeen gericht, niet naar jou persoonlijk). Het gaat ten slotte zo goed als alleen om de idee van horizontale navigatie. Akkoord: geweldig inspiratievol was Koen misschien niet, maar als ik het aantal websites moet gaan tellen die een horizontale navigatiebalk hebben en bovendien met grijstinten als achtergrond werken, dan zijn we over een kleine week nog bezig...
zal ik me de volgende keer dan maar zwaar laten inspireren op de NYtimes? Het feit dat m'n portfolio er zo uitziet wil zeggen dat ik me op zo weinig mogelijk externe invloeden (lees: tijdelijke trends in het ontwerpen van een website) wil laten inspireren, hoe onbewust deze ook mogen zijn. So be it.

maar dat is een ander herkenbaar verhaal).