Archief - PORTFOLIO: Schoolopdracht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zero Grav

Legacy Member
Lekker kort door de bocht. Veel mensen die met informatica bezig zijn hebben helemaal niets aan een kennis xHTML/CSS. Om daar dan competentie op af te meten vind ik volledig fout. Ik zie ook niet in waarom iemand die met informatica bezig is dat in zijn vrije tijd zou gaan bekijken. Er zijn zoveel andere aspecten waar ge u mee kunt bezighouden. Ge kunt evengoed zitten programmeren ofzo.

Dat ge al xHTML/CSS kunt voor ge naar de hogeschool gaat, proficiat. Niemand gaat u er beter om bekijken, en vooral niemand gaat onder de indruk zijn als ge vraagt om uw examen al in oktober af te leggen. (Ik weet dat ge het niet bedoelt om indruk te maken, en dit komt onbeleefder over dan wat ik ermee bedoel) Het enige wat dat betekent is dat ge meer tijd hebt om andere vakken te gaan studeren. Ik volg zelf MCT en nu dat het eerste examen webdesign eraankomt heb ik ook het gevoel dat het niet uitgemaakt zou hebben moest ik een vrijstelling hebben gehad ervoor, maar zo werkt het niet.

Zo zijn er wel meer dingen op het PIH die niet werken, of beter gezegd, in het algemeen schoolbeleid.

opperkameeltje

Legacy Member
Xavez zei:
Vriend, lees mijn post nu nog eens :).

Ik zal et verkeerd opgevat hebben dan. Sorry :p

En het webdesign van een laag niveau, ge moet ook denken dat er mensen zijn die nog nooit nen letter xhtml/css hebben gezien voor ze naar de hogeschool kwamen. Dus kunde nie direct alles verwachten ook. Bij sommige vakken heb jij een voordeel en dan andere zal je slechter kunnen.

netlash

Legacy Member
Ah, de hubris van de jeugd :)
Zo krijg ik nog wekelijks sollicitaties van mensen die 'alles' kennen van Photoshop.

zabulus

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ik volg zelf MCT en nu dat het eerste examen webdesign eraankomt heb ik ook het gevoel dat het niet uitgemaakt zou hebben moest ik een vrijstelling hebben gehad ervoor, maar zo werkt het niet.
Toch niet naar c-md gekomen dan? :)

Xiao

Legacy Member
netlash zei:
Ah, de hubris van de jeugd :)
Zo krijg ik nog wekelijks sollicitaties van mensen die 'alles' kennen van Photoshop.

^^
Ik kan meer dan de meeste mensen die Photoshop gebruiken, en zou mijzelf mss 3 op 5 geven. En ik zie regelmatig mensen die nog maar net nen bevel kunnen maken of ne gradient en die zeggen da ze er alles mee kunnen.
Als ge dees ni kunt, kunde ni alles :)

Zero Grav

Legacy Member
zabulus zei:
Toch niet naar c-md gekomen dan? :)

Nuja, wellicht zou ik daar evenveel spijt van gehad hebben als van MCT. Niet dat het hele pc gedoe me niet bevalt, maar ik blijf sowieso hangen door de wiskunde en de technologie. Go go algemene opleidingen waar ge op uw werk niets meer aan gaat hebben. Dus het komt erop neer dat ik al op voorhand gedoemd ben.

llsanderll zei:
^^
Ik kan meer dan de meeste mensen die Photoshop gebruiken, en zou mijzelf mss 3 op 5 geven. En ik zie regelmatig mensen die nog maar net nen bevel kunnen maken of ne gradient en die zeggen da ze er alles mee kunnen.
Als ge dees ni kunt, kunde ni alles :)

Die manier van denken is gewoon volledig fout. Dangeruss doet één bepaald ding (en doet dat heel goed), maar dat kunnen is totaal geen referentie van alles te kunnen met photoshop.

Als ge u met andere mensen wilt gaan vergelijken doe het dan met talentvolle mensen. Iedereen kent die idioten wel die Photoshop hebben afgehaald en er vlug vlug iets mee maken. Hell, site-check zit er vol van. Dat zij slecht zijn betekent niet dat wij/gij goed zijn/zijt.

n00bslayer

Legacy Member
netlash zei:
Ah, de hubris van de jeugd :)
Zo krijg ik nog wekelijks sollicitaties van mensen die 'alles' kennen van Photoshop.

Blijkbaar kon iemand het toch niet laten er zich ver van te houden :p

Xiao

Legacy Member
Zero Grav zei:
Dangeruss doet één bepaald ding (en doet dat heel goed), maar dat kunnen is totaal geen referentie van alles te kunnen met photoshop.

Photoshop is ni zó uitgebreid ze. En alsem zo'n dinge kan, betwijfel ik of er dingen gaan zijn die hij ern i mee kan.
En 't ging ook ni over da hij alles kon, tging erover da veel mensen hier zich zwaar overschatten.

Zero Grav

Legacy Member
Daar kan ik echt niet mee akkoord gaan. Photoshop heeft een standaardarsenaal aan functies die dan nog eens op miljoenen manieren te combineren zijn. Het is het kennen van die combinaties die de kluis tot succes opent.

Nu, toegegeven, Dangeruss kan veel met photoshop, veel meer dan de meesten. Maar dat maakt hem meer de uitzondering die de regel bevestigt.

Xavez

Legacy Member
llsanderll zei:
Photoshop is ni zó uitgebreid ze. En alsem zo'n dinge kan, betwijfel ik of er dingen gaan zijn die hij ern i mee kan.
En 't ging ook ni over da hij alles kon, tging erover da veel mensen hier zich zwaar overschatten.

Gevaarlijke uitspraak. Ik ken hem niet, maar ik kan me goed inbeelden dat als je over pakweg kleurprofielen of typografie begint, hij z'n tools in Photoshop zelfs niet weet staan :). Trouwens: "Photoshop kunnen" is ook zo arbitrair. Ik heb veel meer respect voor mensen die met verstand de weg op rijden, zonder te weten wat er in hun auto zit, dan een autofreak die z'n bak vanbinnen en vanbuiten kent, maar die wel als een halve wegpiraat over de snelwegen scheurt. Als je de metafoor nog volgt :).

Dat laatste is dan weer wel een waarheid als een koe :p.

TheJudge

Legacy Member
Sommige mensen moeten echt eens begrijpen dat photoshop gewoon een medium is.
Omdat je je weg weet in photoshop wil nog niet zeggen dat je er effectief iets mee kunt aanvangen he.
Wil je een deftig webdesign kunnen maken (of gelijk wat) dan is kunnen werken met photoshop een vanzelfsprekende vereiste. De zaken die je moet begrijpen om er effectief goed in te worden zijn zaken zoals opmaak, kleurkeuze, compositie, enz..

Photoshop is gewoon een middel om uw ideeën te kunnen overbrengen. Het gaat erom dat je weet wat een design goed maakt en dat heeft nix met photoshop te maken.

llsanderll zei:
^^
Ik kan meer dan de meeste mensen die Photoshop gebruiken, en zou mijzelf mss 3 op 5 geven. En ik zie regelmatig mensen die nog maar net nen bevel kunnen maken of ne gradient en die zeggen da ze er alles mee kunnen.
Als ge dees ni kunt, kunde ni alles :)

En dit is een ongelooflijk verkeerde opvatting. Hetgeen dangeruss hier doet is gewoon een afbeelding zeer goed kopieren. Met alle respect want zijn werk is zeer goed maar meer is het niet. Hij gebruikt gewoon toevallig het medium photoshop om dit te doen.

Ik hoop dat je weet dat photoshop ook voor tal van andere zaken gebruikt wordt:) Covers, paintings, textures voor games/films, post production stuff, cardesign, enz...

En nog een goeie tip, overschat jezelf niet :) Een ego hebben werkt alleen maar negatief.

Xavez

Legacy Member
Pas op met dat laatste, het heeft Jan Fabre ook geen windeieren gelegd :p. Een ego kan dus weldegelijk onkunde verdoezelen ^^.

Wat je over dat medium zegt: 200% akkoord. Ik had het niet beter kunnen verwoorden (het was bovendien wat ik impliceerde in m'n vorige post).

Malkavian

Legacy Member
kheb niet alles gelezen wat er hier gezegd wordt maar het meest storende imho aan de website is dat je titel op elke pagina verspringt. Zorg dat die Koen Verlee in kleur altijd op dezelfde plaats blijft staan, dat gaat al een mooier beeld geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan