Archief - PORTFOLIO: StevenT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hell

Legacy Member
Er is nog wel wat werk aan mijn portfolio, wou hem hier even laten checken of de manier waarop ik afbeeldingen toon wel een goede manier was en of de layout en kleuren toepasselijk zijn. En wat zou ik beter toevoegen en welke eruit laten ? Thx.

url: http://stevent.servehttp.com/

nog te komen: preloader, html homepage om al dat wit op te bergen, profile en contact en misschien knop geluiden en een mp3 speler

Quilombo

Legacy Member
ziet er wel vrij deftig uit imo (omda ge zelf zegt dat er nog werk aan is iig ;p)
wel te kleurloos
witte achtergrond :naughty:
ip text vanonder :naughty:
en de rollovers als ge ergens op klikt bij works vin k maar ambetant (ah ge zei da ge u afvroeg of t goeie manier was om afbeeldigen te tonen.. imo niet dus)
en homepagina staat niks op, maar da wist ge wrs al wel :)

tot zover mijn onprofessionele mening :unsure:

greets kratz`

bRahms

Legacy Member
witte achtergrond :naughty:

Wat is er zo "nono" aan een witte achtergrond? In vele gevallen brengt een witte achtergrond rust in het geheel

Nu goed, ieder zijn mening natuurlijk, bij deze:

- Ik zou de projecten niet enkel vergroten wanneer je met je muis erover gaat, want wanneer je nu snel genoeg bent, kan je gewoon op een afbeelding klikken zonder dat ze vergroot wordt. Verander deze dus bij een onmouseover en onmouseclick.
- Voor de rest mag er ook wat extra uitleg komen als je op de afbeelding klikt/erover gaat. Je hebt nog voldoende plaats rechts om daar een beknopte uitleg over te geven + een link naar de website
- Activeer uw Vorige knop, want nu moet je telkens weer op work klikken vooraleer je naar een ander onderdeel kan gaan
- Er is inderdaad wel een robuust verschil tussen de witte achtergrond en het grijze dat je gebruikt in je animatievak. Een subtielere overgang maken: kleurverzwakking, fadein/out, ander kleurgebruik, ...

Hell

Legacy Member
Quilombo zei:
ziet er wel vrij deftig uit imo (omda ge zelf zegt dat er nog werk aan is iig ;p)
wel te kleurloos
witte achtergrond :naughty:
ip text vanonder :naughty:
en de rollovers als ge ergens op klikt bij works vin k maar ambetant (ah ge zei da ge u afvroeg of t goeie manier was om afbeeldigen te tonen.. imo niet dus)
en homepagina staat niks op, maar da wist ge wrs al wel :)

tot zover mijn onprofessionele mening :unsure:

greets kratz`

Witte achtergrond is niet de bedoeling :) Ik zet de flash gecentreerd en maak met dreamweaver wel een pagina aan met gelijkaardige achtergrond.
Maar heb tot daartoe nog niet de tijd gehad, wou eerst de flash-stuff al eerst inorde krijgen.
Ik ben niet creatief met kleuren, zou niet weten welke kleurencombinatie beter past :doh:
Ip text vanonder is omdat het free domain forwarding is van www.no-ip.com (wou een korte url), voor de lange url zonder reclame: http://home.versateladsl.be/123steventr .
De rollovers zal ik veranderen zoals bRahms mij het aanraadt.

Thx Quilombo

bRahms zei:
witte achtergrond :naughty:

Wat is er zo "nono" aan een witte achtergrond? In vele gevallen brengt een witte achtergrond rust in het geheel

Nu goed, ieder zijn mening natuurlijk, bij deze:

- Ik zou de projecten niet enkel vergroten wanneer je met je muis erover gaat, want wanneer je nu snel genoeg bent, kan je gewoon op een afbeelding klikken zonder dat ze vergroot wordt. Verander deze dus bij een onmouseover en onmouseclick.
- Voor de rest mag er ook wat extra uitleg komen als je op de afbeelding klikt/erover gaat. Je hebt nog voldoende plaats rechts om daar een beknopte uitleg over te geven + een link naar de website
- Activeer uw Vorige knop, want nu moet je telkens weer op work klikken vooraleer je naar een ander onderdeel kan gaan
- Er is inderdaad wel een robuust verschil tussen de witte achtergrond en het grijze dat je gebruikt in je animatievak. Een subtielere overgang maken: kleurverzwakking, fadein/out, ander kleurgebruik, ...

De mouseovers zal ik vervangen met een mouseclick, thx.
Ik zou niet weten waar en hoe ik extra uitleg zou weergeven over de projecten en ik had al moeite om uitleg te schrijven in de topbar.
De bezoeker zal toch wel het idee krijgen met welke programma's ik wel om kan en welke niet. Niet? De afbeeldingen vergroot ik nog wel, ze worden allemaal uit een map geladen door movieclip, dus heel simpel vervangen.
Had ze wel eerst op groter formaat, maar allemaal naar 1 size gecropt omdat ik eerst een plaats wou reserveren voor die afbeeldingen (boven thumbnails een kader maken waar de vergrootte afbeelding komt).
Een 'vorig' knop zal aangemaakt worden, homepage zal gefixt worden met dreamweaver, maar voor ander kleurgebruik kan jij me misschien helpen :)

Thx bRahms

Hell

Legacy Member
Update:
- nieuw domein (nog steeds oude hosting): http://steventr.be of www.steventr.be
- Homepage een achtergrond gegeven (btw achtergrond is een 10x10 .jpg, aangemaakt in photoshop. Hoe maak ik dat .jpg als een achtergrond zoals bij http://www.skatebrugge.be/index.php (site van Da Turtle) ?)
- de 3 top buttons veranderd (beter / slechter ?)
- profile en contact page aangemaakt als temp om lettertype e.d. te checke
- bij works een Go Back button geplaatst, ook works boven de Go Back button is een button
- mouseover = mouseclick om de werken vergroot te zien

nog in aanmaak: mp3 speler, preloader, game voor tijdens preloader

btw welk muziek zou ik in de mp3 speler steken? Ik steek er anders rustgevend muziek in zoals dat van Kmotiv

thx allemaal en als ik goed doorwerk zal het ni lang ni meer dure :)

Quilombo

Legacy Member
achtergrond vin k stom (subjectief) doch beter als de vorige ;)
mp3's op site ben k ook ni voor (subjectief :))
lettertype vin k ook ni goe, en ook ni 100% goed leesbaar

bRahms

Legacy Member
- nieuw domein (nog steeds oude hosting): http://steventr.be of www.steventr.be
Jo.

- Homepage een achtergrond gegeven (btw achtergrond is een 10x10 .jpg, aangemaakt in photoshop. Hoe maak ik dat .jpg als een achtergrond zoals bij http://www.skatebrugge.be/index.php (site van Da Turtle) ?)
Ik versta de vraag niet :p

- de 3 top buttons veranderd (beter / slechter ?)
Beter.

- profile en contact page aangemaakt als temp om lettertype e.d. te checke
Neem ander lettertype, blijf standaard. Dit is onleesbaar

- bij works een Go Back button geplaatst, ook works boven de Go Back button is een button
- Goed, maar laat die ook werken in je browser, de vorige knop. Het kan! :)

- mouseover = mouseclick om de werken vergroot te zien
Nope, ik doelde op, mouseover = zoals nu. Onmouseclick.. vergroten én met een mousclick het weer doen weggaan, want nu bemerk je de bewegingsvrijheid van de gebruikers zijn muis tot enkel hetgeen hij overgegegaan heeft.

Avalanched

Legacy Member
mul'er zeker ? ik kan zo die sites bij u dreamweaver works eruit halen ( wally style). tip voor u zet dat er niet bij.. het is niet de moeite

Hell

Legacy Member
Avalanched zei:
mul'er zeker ? ik kan zo die sites bij u dreamweaver works eruit halen ( wally style). tip voor u zet dat er niet bij.. het is niet de moeite

dude ava, ik ken u nog ze van vorig jaar :)
die crappy sites ga ik nog linke ook nog !!! :niceone:
kprobeer da daar gwn op te vulle, al is t crappy :)

xml

Legacy Member
Raar dat het icoontje van dreamweaver kleiner is dan flash en 't ander.

Rvl

Legacy Member
u hover effect bij u menu ook toepasse op de font en niet enkel op die ronde, redelijk ambetant. Motion Tween voor copyright lijkt me zeer nutteloos en zou ik gewoon laten stilstaan (bij laden van pagina bedoel ik dan). Achtergrond is inderdaad raar. Verder zit ge met een eentonig kleurgebruik, ik zou er eens oranje ofzo proberen in te verwerken of een andere frisse kleur, kan u site heel wat aantrekkelijker maken.
Hoe je je portfolio weergeeft vind ik ook een zeer slechte manier ofwel kan ik nog ergens klikken maar dat vind ik dan niet direct (en is dus ook slecht). Niemand wordt iets wijzer uit die screenshots.

Bunz

Legacy Member
Duidelijk ne MCT'er :p

Anyway Kvinnet over talgemeen nie slecht alhoewel het mij zelf niet zoveel zegt ...
Kvind flash niet nodig in deze site. Voor de rest eerder gemelde opmerkingen zoals di evan RVL had ik ook wel :)

Hell

Legacy Member
Rvl zei:
u hover effect bij u menu ook toepasse op de font en niet enkel op die ronde, redelijk ambetant. Motion Tween voor copyright lijkt me zeer nutteloos en zou ik gewoon laten stilstaan (bij laden van pagina bedoel ik dan). Achtergrond is inderdaad raar. Verder zit ge met een eentonig kleurgebruik, ik zou er eens oranje ofzo proberen in te verwerken of een andere frisse kleur, kan u site heel wat aantrekkelijker maken.
Hoe je je portfolio weergeeft vind ik ook een zeer slechte manier ofwel kan ik nog ergens klikken maar dat vind ik dan niet direct (en is dus ook slecht). Niemand wordt iets wijzer uit die screenshots.

die screenshots zijn tijdelijk, ik had het perongeluk allemaal gecropt (had daarvoor een ander idee), dat komt allemaal nog wel goed.
hover effect blijft enkel op de ronde omdat ik eens rondgevraagd heb en meerderheid stemde enkel op ronde , dan kreeg ik nog een tip om het ipv up/down button een wit bolletje van te maken... dus die staat dan ook al vast :) (ik kan moeilijk om de 5 botten alles gaan veranderen omdat nu een of 2 man zegt dat ze het niet mooi vinden en de ander 100 man zegt dat ze dit beter vinden, maar toch bedankt voor de opmerking, dit is dan ook de bedoeling van het rondvragen aan zoveel mogelijke personen om een conclusie te trekken).

Motion tween van copyright kan ik er wel uit halen, had ik daarvoor ook wel, maar zag nogal 'dood en saai' uit, ik zal het u in elk geval tonen bij volgende update :)

Ik weet nix beters voor een achtergrond tenzij je mij kunt helpen en van kleurengebruik weet ik evenmin ... waar moet het oranje komen volgens jou ?

Hoe je je portfolio weergeeft vind ik ook een zeer slechte manier ofwel kan ik nog ergens klikken maar dat vind ik dan niet direct (en is dus ook slecht).
Dit snap ik niet ... leg eens uit :)

Thx Rvl

Duidelijk ne MCT'er
Wat is dat ?

Kvind flash niet nodig in deze site.
Flash werd hier gekozen omdat het mijn 'favoriete' programma was. Het is om te laten zien dat ik liever met flash werk dan met elk ander programma.
De leerkrachten hebben ons dit aangeraden. Als je je portfolio in Director of Dreamweaver maakt, dan heb je meer kans dat je op je stage meer werkjes krijgt die je in Dreamweaver/Director moet maken.

Thx Bunz


Raar dat het icoontje van dreamweaver kleiner is dan flash en 't ander.
Bedankt om het op te merken, zou het zelf nooit gezien hebben.

Thx xml

Rvl

Legacy Member
wel als ik je portfolio bekijk zie ik enkel wat images over u werk maar verder niets > heeft geen enkel nut dus om een screenshot van u flash programma te maken voor surfers > maar aangezien je zegt dat dat wordt opgelost zal dit geen probleem meer vormen.

Wat het menu betreft, als je enkel naar smaak kijkt kan je idd zeggen dat enkel bij de ronde de link mag werken (alhoewel ik dit nog steeds niet mooier vind), maar qua functionaliteit blijft het beter om u tekst ook als link te maken (en kan je nog altijd enkel de bol laten oplichten). Ik dacht eerst da u links gewoon nie werkte tot als ik perongeluk over een van die bollekes kwam, anders haddek de site gewoon geslote.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan