Archief - PORTFOLIO: Yoni-Web

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SyRuS.be

Legacy Member
Lang geleden dat ik nog eens iets laten checken heb maar ik ben jullie nog lang niet vergeten.

Ik heb 2 sites (2 portfolio's) die jullie eens mogen nakijken en jullie mening over geven:

Eerst en vooral de vertrouwde oude Yoni-Web die nu wat compacter is. Staat slechts een héél beperkte portfolio op.

Daarnaast ben ik nu een nieuwe portfolio begonnen: Designism.
De zoekfuncties en enkele pagina's zijn nog niet af maar het showcase gedeelte is wel al open voor jullie kritiek! De layout doet wel nog wat raar in IE maar dit gaat binnenkort verholpen worden (ben er mee bezig, tips wel welkom!).

De portfolio website screens zijn groot en kunnen storen bij kleine resoluties (ben me hiervan bewust).

Ik zou zeggen: shoot!

Groetjes

Yoni

Shadowfox

Legacy Member
Die eerste is wel mooi, spijtig dat hij beetje leeg is.

Die 2de vindt ik niet bepaald geslaagt.
Vooral door het kleur ;)

Xavez

Legacy Member
Yoni-Web
* Machtig ontwerp, heeft een enorme uitstraling
* Doch... De links bovenaan staan precies niet gecentreerd t.o.v. de rest. Geeft een beetje een unbalanced gevoel
* Waarom geen lightbox-achtig scriptje voor de foto's?
* _blank targets makes me go :(. Ze zijn ook eigenlijk voor niets nodig
* Waarom je "useless" divs niet useful maken? Je kan er toch perfect de tekst nog eens insteken en die via css verbergen :).
* Lege alt-omschrijvingen > die kan je toch nog opvullen hé ;-).
* Waarom al dat gekke h1-gedoe in je footer? Ik volg de redenering niet helemaal =]...
* <br/> moet <br /> worden (met spatie voor de forward slash ;))

Designism
* Eveneens grafisch heel sterk! Ik ben alleen niet zo'n fan van de letters in het menu, die van not-bold naar bold (of semi-bold) gaan. Ik denk dat het effect mooier is als de tekst op exact dezelfde plek blijft staan (ofwel bijvoorbeeld naar rechtsonder zakt).
* Waarom zo'n grote inline javascript? Kan je toch beter in een extern scriptje steken, lijkt me? Als je het inline houdt, zou ik in ieder geval een CDATA-tag toevoegen (zie wikipedia/google)
* Jammer dat het menu flikkert bij het hoveren ;-). Kan je perfect met sliding doors in CSS doen!

carhartt^-

Legacy Member
Bij Yoniweb vind ik dat de overgang van die foto naar het groen niet zo goed geslaagd is; veel informatie vind je er ook niet echt op terug. Toch, het heeft iets...

SyRuS.be

Legacy Member
Thanks voor de comments (zeker Xavez) ben ik zeker iets mee!

Morgen eens zien om al wat punten aan te pakken.

tomh

Legacy Member
kvind bij Designism, at da blauw wa 'kitch' overkomt.
mss ander soort blauw of u menu in een ander kleurke, voor de rest nie slecht

Devastate

Legacy Member
Wát een talent, pfoe..
Vooral Yoni-web, geniaal...

Hier durf ik geen commentaar op geven ;)

SyRuS.be

Legacy Member
Over het blauw van Designism: Ik wou de site wat mac'ish maken maar met wat Yoni-Web edge... Mooier kan niet echt dus is het wat een blauwe edge geworden (kitch is imo niet altijd slecht :p )

@Devastate: lol :crazy:

SyRuS.be

Legacy Member
Xavez zei:
Yoni-Web
* De links bovenaan staan precies niet gecentreerd. Is door de rare afbeelding.
* Waarom geen lightbox-achtig scriptje voor de foto's? Is de bedoeling, wou vooral de layout al online. Lightbox normaal vanavond ofzo erop.dig
* Waarom je "useless" divs niet useful maken? moet niet echt extra info op
* Lege alt-omschrijvingen done
* Waarom al dat gekke h1-gedoe in je footer? spans nu
* <br/> moet <br /> worden fixed

Designism fixes komen er ook aan.

EraSerX

Legacy Member
yoni-web:
Mijn eerste indruk was: nice..
Mijn tweede indruk was dat de menu-bar los staat van de site en ik vind em ook niet zo goed opvallen.
Wel een origineel design, zou je erg leuke dingen mee kunnen doen in Flash: wolken laten voorbij zweven samen met de tekst, caroussel die uit de horizon komt, vogeltjes, vlindertjes, enz enz..

designism vind ik iets te blauw en te fel, de inhoud misschien omkaderen en een lichtere achtergrond..
*Ik zou ook het design consistent houden, op elke pagina is de layout precies anders: de witte bar met de 5 kolommen is op elke pagina anders: de showcase heeft een andere layout dan 'Home', 'mail' heeft geen witte bar en op 'wie zijn wij' vind ik hem te leeg.
*Footer zou ik uitrekken over de volledig lengte van de content
*De rechterkant van de rechtse kolom (stuff we wrote...) zou ik rechts alignen met de content
*Ik zou ook niet dezelfde image nemen voor de Rollover en huidige pagina-effect, vind ik een beetje verwarrend.

En waarom 2 sites? je hebt een erg origineel design bij yoni-web, waarom plaats je de content van designism daar niet bij? of mis ik iets? ;)

SyRuS.be

Legacy Member
Yoni-Web is freelance ontwerper ...

Designism is bijberoep Web Development bureau (tje). :)

Xcessive-

Legacy Member
Ik vind bij yoni-web de afstand tussen de werkelijke content en de menu net iets te groot.

SyRuS.be

Legacy Member
Xcessive- zei:
Ik vind bij yoni-web de afstand tussen de werkelijke content en de menu net iets te groot.

Klopt wel mja, is wat een keuze (een potentiele klant op een 15 inch scherm gaat geen geld geven aan duur ontwerp eh).

Trouwens: op aanraden van jullie gaat de Designism layout de "prullenmand in" (wie weet koopt iemand hem nog op SiteDeals ofzo, hij's volledig gebased zodus) en ga ik het Yoni-Web concept doortrekken (wel iets meer B2B en met wat ajax sliding stuff enzo).

You'll be the first to see it :)

Flipkikker

Legacy Member
Hmm,
blijkbaar hier nog geen comment achterlaten...

Schande :$
Want het is een pareltje ;)


Yoniweb vind ik alvast geslaagder dan Designism, en aangezien je deze laatste laat vallen beperk ik mij tot kritiek over het eerste:

* Héél leuke openingspagina

* Content staat enkel wat te laag, want ik moet scrollen om bijvoorbeeld je persoonlijke gegevens te bekijken (resolutie 1280x1024)
Op zich is dat niet zo erg, maar het is mij niet duidelijk dat er onderaan nog iets staat (ik let nu eenmaal niet erg op een scrollbalk van men browser)
Misschien een visuele aanduiding waardoor de gebruiker geneigd is om onderaan te kijken? (een subtiele lijn op de achtergrond?)

* Hoe zul je voldoende thumbs toevoegen?
Nog lager gaan?
In de breedte?...


De rest is zowat al gezegd hierboven denk ik,
kben benieuwd naar de update ;)


ps: na het zien van je website kreeg ik inspiratie voor men portfolio,
zal hem hier straks posten in een nieuwe thread :p

SyRuS.be

Legacy Member
Wel idee erachter is een beetje dat men moet scrollen. Heb laatst een quote gelezen:

"It's not what you look at that matters, it's what you see."

En met dit in gedachten is Yoni-Web wat gemaakt. Ik wou vooral een leuke sfeer creëren, als de sfeer hun aanspreekt zullen ze wel blijven plakken. Meer thumbs is gewoon de pagina langer maken (zoals bij Designism is). Maar ik ga proberen de portfolio beperkt te houden op Yoni-Web.

Alvast bedankt voor alle c&c :)

DieselPower

Legacy Member
designism: zoals reeds gezegd monotoon en niet consistent. Typografie is ook uw sterkste punt niet.
Yoni-web: imho vrij ongebruiksvriendelijk, woorden highlighten op dezelfde manier als links, veel te grote ruimte tss menu en content.
Groene kaders imo gefaald omdat de linkse kaders precies voor de rechtse staan, de onderste voor de bovenste.

Ze zijn allebei onsamenhangend en ik twijfel er sterk aan of ge op papier begonnen zijt, in designism zit allesinds een beter grid.

SyRuS.be

Legacy Member
@Diesel

Typo is niet mijn sterkste punt maar dit vooral omdat ik er geen geduld voor heb. Heb zelf usability training gevolgd (KUL) maar er is (vind ik) altijd een duidelijke balans usability / likeability en zoals ik al aangaf is Yoni-Web vooral de indruk die belangrijk is.

Groene kaders vind ik persoonlijk wel nog leuk, ik sta open voor een voorbeeld van beter geslaagde kaders die toch iets grafisch hebben. :)

Designism is idd wat monotoom maar zie wel de typo fouten niet echt?

@Xavez: lol :D Zijn nochtans allemaal geen modelllen (van maten) maar de manier van fotograferen doet soms wel veel. Indien de layout zou tegenvallen heb je nog altijd de foto's eh :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan