Archief - POST: post je portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LunchBox

Legacy Member
komt erop neer dat de allereerste vraag die iemand met interesse in je services heeft zal zijn: "laat eens wat zien". ga je dan steeds je links bijeenrapen en in een .txt bestand doorsturen zodat men elke link moet copy/pasten in de browser om dan terecht te komen op websites van je "klanten" die onder eigen beheer vaak 404 pagina's vertonen (hapt naar adem) OF ga je dan alles keurig in een overzicht plaatsen met thumbnails, large previews, projectinformatie etc etc.. dit alles foutloos en eenvoudig navigeerbaar maar vooral in een eigen persoonlijke stijl gestoken. (want daarvoor zal men jouw prefereren boven een andere ontwerper - dat gegeven én de budgetfactor uiteraard)

kdenk dat het maar logisch is dat de laatste voorkeur geniet, en het feit dat veel portfolio's er hetzelfde uitzien is eveneens te verklaren.. ze hebben allemaal hetzelfde doel en streven dus dezelfde informatie na. een etalage van een winkel bevat ook diezelfde poppen die aangekleed zijn met wat de winkel te bieden heeft. uiteindelijk willen bezoekers gewoon een degelijk overzicht krijgen van wat je kan en of dit wel overeenstemt met wat je verkondigt.. en dan uiteindelijk beslissen of je de geschikte persoon bent voor de job, en in hun aangestelde team past dat aan het project zal werken.

wat heeft al dit nu met egotripping te maken.. (jeetje) de bakker gaat binnekort zijn gebakjes niet meer achter glas mogen leggen, hij zou wel eens stoefferig kunnen overkomen :ironic:

blaZe

Legacy Member
1) Je vergelijking gaat niet op.
simpelweg ontkennen is makkelijker dan de argumenten te herleggen.

Egotrippen vind ik eerder van mensen die zichzelf slimmer en ruimdenkender vinden dan anderen die ze dan dom en kortzichtig noemen.
dacht dat het eerdere arrogantie is wat jij defineert, daar zou ik nog tevredenheid mee kunnen nemen.

maar jij hangt egotrippen blijkbaar aan alles.

antwoord gegeven op wat voor jou 'echte' sites dan zijn? nee

En nu hou ik écht op met erover discussiëren, want we gaan nooit overeen komen op dat vlak. Eerlijk gezegd kan het me ook niet echt schelen.

mij ook niet maar om je te quoten "Daarbij: Sommige mensen kunnen blijkbaar geen andere meningen verdragen, maar blijken toch alom vertegenwoordigd op discussiefora."
mss beter zelf direkt je bek houden want iedereen die tegen jouw mening ingaat is een egotripper.

maar als jij toch zo verdraagzaam bent, dat is dus mijn mening en je vindt het verder niet de moeite om te discussieren des te beter. ;)

GenesisX

Legacy Member
LoL! Okay dudes! Terug on topic :p

Ik begin alvast te designen.. ma kben m'n idee nu ook alweer vergeten ow :x

dJeez

Legacy Member
.kw zei:
Serieus nu: Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, maar volgens mij worden portfolio's enkel bekeken door (andere) (wannabe) webdesigners die er de goeie dingen van kopiëren op hun eigen portfolio, die op zijn beurt weer gekopiëerd wordt door anderen enzovoorts enzovoorts totdat elke portfolio er zowaar hetzelfde uitziet.
:offtopic: Dat is dan uw mening, maar de ervaring leert mij dat bedrijven die op zoek gaan naar een partner om hun website te laten ontwikkelen en/of designen voornamelijk kijken naar je eerdere werk. Kan je dat niet voorleggen, dan gaan ze verder naar de volgende. Geef je echter blijk van ervaring en leunt wat je maakt aan bij wat ze wensen (tegen de juiste prijs), dan heb je snel een goedgekeurde offerte in handen.

Een designer die in dienst wil treden zal sowieso beoordeeld worden op eerder werk. Ook bij developers worden referenties die worden opgegeven zeker bekeken (en ik vermoed toch zeer sterk dat wij niet de enigen zijn die dat doen), maar uiteraard kan je bij hen veel makkelijker peilen naar de kennis die aanwezig is, en weegt dat laatste ook veel zwaarder door. Kortom, een gevulde portfolio heeft voor iemand die zich profileert als developer een totaal ondergeschikt belang, voor een designer ligt dat echter totaal anders.

En als (web)developer kan ik dus niet anders dan een portfolio achterwege te laten :p.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
1 ding valt me op

Iedereen die iere post zegt: "Ik moet nog nieuwe online zetten", "Deze is nog niet klaar", "Moet er eens werk van maken...".

Spacy2003

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ik kan je site niet bezoeken spacy, 'k heb geen PII / AMD Duron. :sad:

IDD WEG MET DIE VERNIEUWDE ROMMEL ALLEMAAL TERUG AMD DURON's EN PII
OLDSKOOL FTW


mss beter ook een (+) achter gezet :unsure: :p

GenesisX

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
1 ding valt me op

Iedereen die iere post zegt: "Ik moet nog nieuwe online zetten", "Deze is nog niet klaar", "Moet er eens werk van maken...".
Persoonlijk word ik m'n lays echt beu achter een kleine tijd, dus haal je die van het i-net en wil je een nieuwe maken, maar dan heb je plotseling geen inspiratie en zit je zonder portfolio :p

Mantis

Legacy Member
Spacy2003 zei:
IDD WEG MET DIE VERNIEUWDE ROMMEL ALLEMAAL TERUG AMD DURON's EN PII
OLDSKOOL FTW


mss beter ook een (+) achter gezet :unsure: :p

Wel jammer dat ik je portfolio niet kan openen in Opera.

orez

Legacy Member
.kw, uw ongeargumenteerde meningen voor uw eigen te houden, tis niet omdat je als enigste er een bepaalde gedachtengang op nahoudt, dat je hier constant moet gaan offtopic doen in deze topic.

De mensen die op u reageren (blaze, djeez, lunchbox, netlash,...) zijn mensen die in de professionele wereld werken, en ik denk wel dat hun replies er niet naast zitten.

En over die vergelijking van die auto's gaat niet op. Juist wel, een portfolio bevat ongeveer dezelfde structuur. Maar toch verschillen ze telkens met technieken van weergaven of gelijk wat. Is zelfs heel mooie vergelijking.

So now back on topic, and you've been warned by this.

.kw

Legacy Member
orez zei:
.kw, uw ongeargumenteerde meningen voor uw eigen te houden, tis niet omdat je als enigste er een bepaalde gedachtengang op nahoudt, dat je hier constant moet gaan offtopic doen in deze topic.

De mensen die op u reageren (blaze, djeez, lunchbox, netlash,...) zijn mensen die in de professionele wereld werken, en ik denk wel dat hun replies er niet naast zitten.

En over die vergelijking van die auto's gaat niet op. Juist wel, een portfolio bevat ongeveer dezelfde structuur. Maar toch verschillen ze telkens met technieken van weergaven of gelijk wat. Is zelfs heel mooie vergelijking.

So now back on topic, and you've been warned by this.

Ik denk en hoop dat ik recht heb om hierop te reageren. Ik weet natuurlijk niet wie de crew hier persoonlijk kent allemaal, maar ik geloof niet alles wat mensen op forums posten. Daarenboven zie ik niet in waarom de mening van werkenden een meerwaarde heeft op de mening van studenten. Of speelt de anciënniteit hier ook nog mee?
Het kan zijn dat je akkoord gaat met de "professionelen" op het forum hier, maar je macht misbruiken om andere meningen te verdrijven vind ik erover.

Die vergelijking met auto's is trouwens niet zo origineel, want zo wordt het verschil tussen klassen en objecten uitgelegd. Je kan dat op bijna alles toepassen.

blaZe

Legacy Member
werkenden een meerwaarde heeft op de mening van studenten. Of speelt de anciënniteit hier ook nog mee?
idd, je hebt gelijk dat dit niet noodzakelijk zo is.
maar als 90% zegt dat een mes in je hand steken pijnlijk is is de kans heel groot dat het ook zo is.
hier zijn verscheidene die idem mening delen en toch blijf je halstarrig en soms slecht geargumenteerd bij je mening.


Die vergelijking met auto's is trouwens niet zo origineel, want zo wordt het verschil tussen klassen en objecten uitgelegd. Je kan dat op bijna alles toepassen.
eerst zeggen dat de vergelijking op niets trekt en nu beweren dat ie onorigineel is en bovendien op ALLES toepasbaar is.

heel straf voor een vergelijking die eerst volgens jou niet klopte.

btw: ik heb nooit web/programming gerelateerde studies of opleidingen gevolgd.
alle vergelijkingen/metafoor die ik aanhaal berusten op mijn eigen inzicht en niet omdat ik ze ooit heb opgevangen in een les OOP ofzo.

die me kennen weten dat ik dit regelmatig toe en vaak ook autogerelateerd doe.

.kw

Legacy Member
blaZe zei:
werkenden een meerwaarde heeft op de mening van studenten. Of speelt de anciënniteit hier ook nog mee?
idd, je hebt gelijk dat dit niet noodzakelijk zo is.
maar als 90% zegt dat een mes in je hand steken pijnlijk is is de kans heel groot dat het ook zo is.
hier zijn verscheidene die idem mening delen en toch blijf je halstarrig en soms slecht geargumenteerd bij je mening.


Die vergelijking met auto's is trouwens niet zo origineel, want zo wordt het verschil tussen klassen en objecten uitgelegd. Je kan dat op bijna alles toepassen.
eerst zeggen dat de vergelijking op niets trekt en nu beweren dat ie onorigineel is en bovendien op ALLES toepasbaar is.

heel straf voor een vergelijking die eerst volgens jou niet klopte.

btw: ik heb nooit web/programming gerelateerde studies of opleidingen gevolgd.
alle vergelijkingen/metafoor die ik aanhaal berusten op mijn eigen inzicht en niet omdat ik ze ooit heb opgevangen in een les OOP ofzo.

die me kennen weten dat ik dit regelmatig toe en vaak ook autogerelateerd doe.

Dat van die vergelijking zei ik er enkel bij om op z'n minst nog iets on topic te zeggen. Het neemt niet weg dat de vergelijking niet opging in mijn opinie en dat nog steeds niet doet. Dit uiteraard geheel ter zijde, want we gaan weer off topic.

Rvl

Legacy Member
.kw zei:
Bon, tot zover deze laatste lezing van mijnentwege met betrekking tot dit onderwerp.
Report Bad Post
Ge bent anders wel veruit de meest actieve poster in deze thread. Waarom telkens nog antwoorden op iemand zijn post als iedereen u stellingen toch weerlegd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan