Archief - PREVIEW: Browser Game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marcooo

Legacy Member
Kben samen met mijn achterneef bezig aan een browser game.
Ik had iets uitgetekend op papier waarvan ik dacht dat mooi was, en ik hebt het uitgewerkt: http://www.fastwebdev.be/projecten/browser.png

Ik moet enkel de header nog opvullen, daar ben ik nog mee bezig.
Opbouwende kritiek en tips zijn meer dan welkom!

Devastate

Legacy Member
hm; vrij zwakke uitlijning van al uw figuren, logo's, tekst.
geheel mist contrast, vrij 'dode' website als je het mij vraagt.

u image rechtsboven en u logo linksboven houden geen steek. de combinatie zwart/groen is wel oke; maar waarom moet je dan plots alle kleuren vd regenboog in die andere gaan gooien?

Marcooo

Legacy Member
Er is imo niet eens gelet op de uitlijning. Dat gebeurd tijdens het coderen wel. Ik zelf vind het contrast net goed. Het hoeft niet altijd donkere kleuren te zijn. De img rechtsboven fleurt alles op en er zijn 3 kleuren terug te vinden in de layout. ;)

Smokyke

Legacy Member
Eerlijk gezegd vind ik de achtergrond van de content, login etc niet mooi. De rest is wel topii!

Marcooo

Legacy Member
Hm, tis een aanleiding naar web 2.0 die bg. Ik kan misschien er nog wel iets anders mee.

Rvl

Legacy Member
web2? dan mag je me wel eens vertellen waar dat is verwerkt.

Ik zou zeggen mooi logo & mooie image rechtsboven, de rest zou ik gewoon wegsmijten en opnieuw beginnen. Veel te saai voor een browsergame, vooral de opvulling van u site dan.

killgore

Legacy Member
marinho zei:
Hm, tis een aanleiding naar web 2.0 die bg. Ik kan misschien er nog wel iets anders mee.

wat heeft een layout achtergrond te maken met web2.0 :wtf:?

Marcooo

Legacy Member
Ge hebt shapes die gemaakt zijn based op web 2.0 en ik heb er zo in die aard gemaakt, zoals gebruikt voor het login, menu en content. Ma hey wtf hé :) Er zijn altijd mensen die het wel en niet goed gaan vinden. Ik lig er al langer niet meer wakker van. Merci voor de comments, alleen tot nu toch niet echt iets dat geholpen heeft.

Devastate

Legacy Member
mja ... maar als ge commentaar vraagt en der dan uiteindelijk nix aan doet, dan gaan mensen na nen tijd de moeite wel nie mr doen om nog commentaar te geven :ironic:

Marcooo

Legacy Member
Kvroeg opbouwende kritiek, dingen waar ik iets mee kan doen. Geen gezever van, kzou alles weg gooien en opnieuw beginnen of wat heeft een web layout met web 2.0 te maken. Zo een dingen heb ik NIET nodig. En ge weet even goed als mij dat de uitlijning etc in CSS gebeurd. Tging mij enkel om de layout uitzicht en zichtbaarheid, misschien een kleurtje hier of daar bij gooien of dergelijke, maar kvind de juiste antwoorden hier niet echt. Maar soit, die mannen van sitedeals.nl helpen mij daar toch beter bij imo.

Marcooo

Legacy Member
Manne ge hebt allemaal gelijk! Fuck het design! Kga een volledige CSS layout maken geen flier geflant in photoshop. Happy New Year!

yaris

Legacy Member
marinho zei:
Manne ge hebt allemaal gelijk! Fuck het design! Kga een volledige CSS layout maken geen flier geflant in photoshop. Happy New Year!

Lol happy New Year :-)

El_L4mor

Legacy Member
ik vind je layout op zich nogal leeg en weinig contrasterend...

wel vind ik die stads-skyline heel mooi en geslaagd! Mssn moet je dat thema verder doortrekken in je layout?

virox

Legacy Member
mja poging voor opbouwende kritiek.

Als je een browsergame in elkaar steekt zou ik eerst en vooral basic spel op papier uitwerken zodat je weet wat je nodig hebt op een pagina en in je db om alles zo functioneel mogelijk te maken.
Eenmaal het plan van je game op z'n poten staat, maak dan je database zodat ge tenminste al een deftige backbone hebt.
Begin dan met het coden van alles en structuur van de pagina's op te bouwen en ga dan pas werken aan een grafische schil rond je game.
Je zou je structuur zo moetne opbouwen dat je je design zonder veel code aanpassingen kan updaten.

Een browsergame moet et hebben van z'n gameplay niet van z'n design jasje.
Web 2.0 =/= huidige trend in layouts

Nuja ik weet natuurlijk niet in hoevere jullie je idee al uitgewerkt hebt.

Marcooo

Legacy Member
Kwist niet dat het hier nog openstond, maar ondertussen zit de browsergame al in 30% van ontwikkeling. Er is een layout gemaakt volledig gebaseerd op CSS, en dus geen effecten, filters of dergelijke.

Groetjes

Marcooo

Legacy Member
Nah nog niet, dit keer ga ik lang genoeg wachten, want anders krijg ik toch weer op mijn kap ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan